Bjørn_H Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 (edited) Jeg kjører følgende oppsett: T34 med ar483102 Siemens70mm rs500 intercooler2wd innsug (vurdere 4x4 eller omsveiset)3bar mapJenspeed 450 chip3 toms eksoseller std kammer, stempler, topp osv Kjørte med dette oppsettet i sommer som var, fungerte igrunn bra det, kom raskt og dro bra, men savner litt på topp. Chip er nok langt fra optimal så blir ny chip. Det jeg lurte før jeg kjøper ny chip eller evt livemapper bilen, er det verdt å bytte til ar63 eksoshus? Vil bilen bli råere hvis dere skjønner?Og vil det bli noen merkbar fordel å bytte til 4x4, evt omsveiset innsug ved dette effektnivået? Takker for svar Edited February 13, 2010 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
RS 1000 Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 (edited) Jeg kjører følgende oppsett: T34 med ar483102 Siemens2wd innsug (vurdere 4x4 eller omsveiset)3bar mapJenspeed 400 chip3 toms eksoseller std kammer, stempler, topp osv Kjørte med dette oppsettet i sommer som var, fungerte igrunn bra det, kom raskt og dro bra, men savner litt på topp. Chip er nok langt fra optimal så blir ny chip. Det jeg lurte før jeg kjøper ny chip eller evt livemapper bilen, er det verdt å bytte til ar63 eksoshus? Vil bilen bli råere hvis dere skjønner?Og vil det bli noen merkbar fordel å bytte til 4x4, evt omsveiset innsug ved dette effektnivået? Takker for svarFor ikke å lage en lang greie av dette nå så er det slik at A/R 0.63 huset er passelig til T38 turboen og T34 "skal ha" A/R 0,55. Hvis du hører med folk som Motorsports-development så er har de sett de fleste oppsett opp gjennom årene. Svært gode og helt elendige oppsett og eiere er begge like viktig for erfaringen sin del. De har garantert chip til forskjellige oppsett og kan gi gode tips til hvilket oppsett man bør satse på i forhold til ønske om resultat og økonomi.Det som sannsynligvis stjeler mest topp effekt fra deg nå er den originale 2wd intercooleren. Hvis du setter slangen til ladetrykkmåleren i det originale dumpvalve uttaket og tar en test så får du sett hva jeg mener. Edited February 11, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
armani Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Jeg syns det fungerer bra med .63 huset. Kjennes ut som en turbobil og ikke 240 lavtrykksturbo.. 2wd sierra cosworth
Bjørn_H Posted February 11, 2010 Author Posted February 11, 2010 (edited) Glemte å skrive at jeg har 70mm airtech intercooler rs500 style!! Har tru på motorsport development sine chiper så det blir vurdert sterkt, har vært litt i kontakt med de også og det var ingen problem å skaffe chip til mitt oppsett. Spørsmålet er om jeg bør gjøre noen forandringer som vil ha positiv betydning før jeg smeller på en ny chip? Jeg syns det fungerer bra med .63 huset. Kjennes ut som en turbobil og ikke 240 lavtrykksturbo.. Har du prøva en bil med 48 eksoshus så du har et sammenligningsgrunnlag? langt ord Edited February 11, 2010 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
grcossie Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Glemte å skrive at jeg har 70mm airtech intercooler rs500 style!! Har tru på motorsport development sine chiper så det blir vurdert sterkt, har vært litt i kontakt med de også og det var ingen problem å skaffe chip til mitt oppsett. Spørsmålet er om jeg bør gjøre noen forandringer som vil ha positiv betydning før jeg smeller på en ny chip? Har du prøva en bil med 48 eksoshus så du har et sammenligningsgrunnlag? langt ord Jeg har hatt begge deler på min Escort, og synest 48 huset fungerer veldig bra til vanlig vei kjøring. Er da t34 48 eks, cut back blade og 360 lager, på grønn dyse oppsett med chip fra pukkelrygg og et fra GGR
Helge Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Jeg har hatt begge deler på min Escort, og synest 48 huset fungerer veldig bra til vanlig vei kjøring. Er da t34 48 eks, cut back blade og 360 lager, på grønn dyse oppsett med chip fra pukkelrygg og et fra GGR Ja, det fungerer helt optimalt med T34 og AR.48! WOLF!!!
Bjørn_H Posted February 11, 2010 Author Posted February 11, 2010 Da blir det nok til at jeg beholder det sånn det er nå, bare få tak i en chip som er optimal til mitt oppsett Mindre skruing, hehe. Da kommer mitt neste spm, vil det bli noe merkbart bedre respons hvis jeg bytter til et 4x4 eller omsveiset innsug? Noen erfaringer? 88 Sierra Cosworth 2wd
Turboterje Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Ja, det fungerer helt optimalt med T34 og AR.48! Helt enig
armani Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 (edited) Kjipt med knøtteffekt da. Jeg lader over 2 bar med .63 huset..Har ikke prøvd 48 hus på min, men har sittet på med tilsvarende og jeg syns det gikk døvt. 48 kombinert med 1,5 bar er kjedelig.... Edited February 11, 2010 by armani 2wd sierra cosworth
grcossie Posted February 12, 2010 Posted February 12, 2010 Da blir det nok til at jeg beholder det sånn det er nå, bare få tak i en chip som er optimal til mitt oppsett Mindre skruing, hehe. Da kommer mitt neste spm, vil det bli noe merkbart bedre respons hvis jeg bytter til et 4x4 eller omsveiset innsug? Noen erfaringer? Ta en tlf til pukkelrygg, så får du en bra chip, som er laget etter din motor spec
Bjørn_H Posted February 12, 2010 Author Posted February 12, 2010 Har kanskje fått tak i et 63 hus nå så da blir det å prøve det og ny chip 88 Sierra Cosworth 2wd
Helge Posted February 12, 2010 Posted February 12, 2010 Kjipt med knøtteffekt da. Jeg lader over 2 bar med .63 huset..Har ikke prøvd 48 hus på min, men har sittet på med tilsvarende og jeg syns det gikk døvt. 48 kombinert med 1,5 bar er kjedelig.... Du må jo spesifisere litt mer enn trykk og hus... Uansett etter min mening er det arealet under kurven som gjelder og ikke toppen WOLF!!!
armani Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 Hva mer må spesifiseres da? Regner som en selvfølge at det er 3", rs500ic osv. Jeg syns ikke de 3-400rpm man tjener på 48 huset er verdt å dette 40-50hk ned i effekt. 2wd sierra cosworth
to far gone Posted February 13, 2010 Posted February 13, 2010 Hva mer må spesifiseres da? Regner som en selvfølge at det er 3", rs500ic osv. Jeg syns ikke de 3-400rpm man tjener på 48 huset er verdt å dette 40-50hk ned i effekt. effekt mener du å ha i bilen din da ?? bremset den ? eller synser du ? HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
armani Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 hva har det med saken å gjøre?(????) synser? er ikke så mye synsing når man tester 2 biler mot hverandre og den ene går merkbart bedre enn den andre. 48 huset lader tidligere ja, men er etter min mening kjedelig. 2wd sierra cosworth
to far gone Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 hva har det med saken å gjøre?(????) synser? er ikke så mye synsing når man tester 2 biler mot hverandre og den ene går merkbart bedre enn den andre. 48 huset lader tidligere ja, men er etter min mening kjedelig. bare huske at det ikke er alle som liker å lade 2 bar pluss og de som vil holde seg på 1,5 1,6 kan likegodt bare ha 48 eksoshus .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
RS 1000 Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Hva mer må spesifiseres da? Regner som en selvfølge at det er 3", rs500ic osv. Jeg syns ikke de 3-400rpm man tjener på 48 huset er verdt å dette 40-50hk ned i effekt.Det høyeste som er tatt på ett A/R 0.48 er 396 hk så det er langt fra 50 hk forskjell i potensiale mellom T34A/R0.48 og T34A/R0.63 selv om det ene huset er for lite og det andre for stort. Med den innstillingen der armani, er det en plass mellom trist og tragisk at ikke DU har IRX450 på bilen din. Baktrykket hadde blitt "halvert" i forhold til det du har idag og du kunne satt på ett chip som IKKE retarderer tenningen ned til +/- 5 grader slik noen av T34 chippene gjør, og DA bli det fart i sakene vet du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
to far gone Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 Det høyeste som er tatt på ett A/R 0.48 er 396 hk så det er langt fra 50 hk forskjell i potensiale mellom T34A/R0.48 og T34A/R0.63 selv om det ene huset er for lite og det andre for stort. Med den innstillingen der armani, er det en plass mellom trist og tragisk at ikke DU har IRX450 på bilen din. Baktrykket hadde blitt "halvert" i forhold til det du har idag og du kunne satt på ett chip som IKKE retarderer tenningen ned til +/- 5 grader slik noen av T34 chippene gjør, og DA bli det fart i sakene vet du. bare synd at irx 450 slite max med å levere 2 bar pluss ladetrykk uten å rase HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
ford-racing Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 bare synd at irx 450 slite max med å levere 2 bar pluss ladetrykk uten å rase irx her i gården sliter ikke med 2.0 kg. har nå stått på som en helt i 2 år min å er like god "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
to far gone Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 irx her i gården sliter ikke med 2.0 kg. har nå stått på som en helt i 2 år min å er like god høres bra ut men du har jo ohc motor ,, ikke cosworth ikke helt det samme men for all del at noen rase betyr jo ikke at hele greia er møkk HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Loffen Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 jeg solgte min irx 450 til en kamerat som har samme på sin sedan med grønndyseoppsett... På sedan lader han 2 bar, og turboen klager aldri, men nye han kjøpte av meg, holdt knappe 20mil, med samme ladetrykk... Kan da umulig være såå stor kvalitetsforskjell fra en turbo til en anna av samme fabrikat/type??? -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
armani Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 (edited) Det høyeste som er tatt på ett A/R 0.48 er 396 hk så det er langt fra 50 hk forskjell i potensiale mellom T34A/R0.48 og T34A/R0.63 selv om det ene huset er for lite og det andre for stort. Med den innstillingen der armani, er det en plass mellom trist og tragisk at ikke DU har IRX450 på bilen din. Baktrykket hadde blitt "halvert" i forhold til det du har idag og du kunne satt på ett chip som IKKE retarderer tenningen ned til +/- 5 grader slik noen av T34 chippene gjør, og DA bli det fart i sakene vet du. Er vel enig i det, men kostnadene (for meg) ved irx450 vil nærme seg noe som er vesentlig grommere igjen. Hadde man derimot gått rett fra 330chip + t3.. Det + ryktet den turboen har fått på seg her inne med tilhørende mengder manglende data, gjør den uaktuell. Edited February 15, 2010 by armani 2wd sierra cosworth
Bjørn_H Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 (edited) Skulle jeg kjøpt meg en ny turbo idag til en rundt 10-12000,- så hadde jeg nok uten tvil gått for er gt3071 med cosworth eksoshus. Blir vel nesten bolt on det! Ville nok gjort som han cossierich på passionford, slengt på bd14 innsugskam, 4x4innsug med spacer og en livemapping Edited February 16, 2010 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
Tore_TJ Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 du betaler ikke over 10 for en gt30.. 9tusen hjem på døra..
Bjørn_H Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 Da har jeg fått tak i 63 eksoshuset. Monterte det idag så da gjenstår det bare en chip fra pukkelrygg og 2 bar i ladetrykk så får vi se åssen detta kommer til å gå Å håpe på en rundt 380hk kan vel ikke være helt urealistisk? 88 Sierra Cosworth 2wd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now