Jump to content

Veldig BILLIG og bra Mondeo Mk3 2005mod


2.8i TIC

Recommended Posts

Veldig fin bil og den prisen var jo aldeles ikke dum.

Æsj, mye vil ha mer... :P

Kunne godt tenkt med denne og jeg.

 

 

Nå må du gi deg :P nå har du jo nesten like fin bil som meg

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Hva er best? en 99mod som har gått 300?? eller en 2005 mod som har gått 300?? spør du meg så er det absolutt sistevalget..

 

2005 mod, det betyr det er rette motor også.. ikke de svake som var før 2004..

 

Hva er forskjellen på motorene før og etter 05?

Link to comment
Share on other sites

He he he.

Ja... får holde med en stk Mondis vel. Og påstanden din (nesten like fin) må backes opp med noen bilder mister! :P

 

 

bilder kommer så fort jeg har vaska bilen :P og opprettet en fotobøtte konto ;)

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjellen på motorene før og etter 05?

 

Ford kom med ny diesel motor i 2004(TDDI), de før 2004 var mye plaget med dårlige injectorer, slarkete svingningsdempere osv osv osv.. generelt ganske mye dårlige motorer enn de nye (TDCI)...

Link to comment
Share on other sites

Og de nye motorene (TDCI) har Commonrail, med alle de fordelene det bringer med seg :)

 

 

Bedre og bedre... er det på disse at dynamoreima har problemer?

Mener jeg har bytta noen strammere og reimhjul på veiva på slike motorer...

 

Ikke sikker, begynner å bli ei stund siden jeg jobba på Fordverksted no

Link to comment
Share on other sites

Bedre og bedre... er det på disse at dynamoreima har problemer?

Mener jeg har bytta noen strammere og reimhjul på veiva på slike motorer...

 

Ikke sikker, begynner å bli ei stund siden jeg jobba på Fordverksted no

 

Det er vel kanskje på de mindre motorene i Focus, 1.6TDCI bla har hatt en del prob med strammere + annet smått

Link to comment
Share on other sites

Har vært noen reimhjul som har hatt problemer med ja, men ikke noe stort problem sånn sett.

Vil heller si at fordelene med TDCI motorene er større enn bakdelene :)

Mye mer effektiv innsprøytning og mindre "tullefeil" slik som på TDDI motorene.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ford kom med ny diesel motor i 2004(TDDI), de før 2004 var mye plaget med dårlige injectorer, slarkete svingningsdempere osv osv osv.. generelt ganske mye dårlige motorer enn de nye (TDCI)...

 

 

Kom ikke TDDI før 2004?

Trodde TDDI varte opp til og med 2004 og at TDCI tok over da?

Common rail er jo selsvagt å foretrekke, da har du jo muligheten (dvs styreenheten) til å justere insprøytningstidspunktet helt nøyaktig. Om jeg ikke tar feil benytter TDCI seg av 3 punkts innsprøytning for å få ned den kjente diesel "knakkingen". En dæsj diesel rett før stempelet er på topp, så selve forbrennings innsprøytningen og like etter når stempelet er på vei ned (hvor sistnevnte er for å få motoren til å gå kaldere)

TDDI kjører vel den gamle fordeler pumpa med mekanisk innsprut, gjør den ikke? Bare litt mer oppgradert enn TD utgaven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...