Kaarje Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Hei og hopp! Nå har det seg desverre slik at jeg ikke får start på bilen min ( ford sierra 86 mod ) Når jeg vrir om virker det som den vil starte,men det får ikke det lille ekstra som gjør at den starter. Har både prøvd kondensfjerner, Startgass,ladet batteriet. Sjekket pluggene, og de var våte av bensin/olje. Tørket av dem og prøvde og starte,men gikk tom for strøm, men rett føre virket det som den ville starte. Men så bare gikk det tomt, men jeg tror ikke den vil starte med full ladet batteri. Noen som har hatt samme deal ? Eller er det noen som har en clue på hva det kan være ? på forhånd ; takk for svar! - Kåre Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Sprett av fordelerlokket å ta en titt.. Se etter irring på polene og rotor, fuktighet? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 forgasser eller innsprøytning ? ja sjekk fordelerlokk\rotorett lite triks er å dra coli ledinga litt ut fra coiln. da øker tennspenninga i coiln slik at du får meir strøm til pluggene. får du en til å hjelpe deg med å holde ledninga litt utfor å så prøver du å starte. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaarje Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 forgasser eller innsprøytning ? ja sjekk fordelerlokk\rotorett lite triks er å dra coli ledinga litt ut fra coiln. da øker tennspenninga i coiln slik at du får meir strøm til pluggene. får du en til å hjelpe deg med å holde ledninga litt utfor å så prøver du å starte. Det er forgasser Okok, skalsjekke det imorgen,og takk for tips guys Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 om pluggene dine er gamle så er d sikkert ikke feil å skifte dem. kjøp KUNN orginale plugger Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Elektronisk drittgasser ja. Finner du ikke noe feil med tenningsanlegget, så kan du gå over til feilsøking i bensinsystemet. Du kan begyne med å kontrollere om det er orntlig med bensin i flotørhuset. Du ser greit nedi der bare med å ta av luftfilteret. Ser det ut som det er lite der, så prøver du å kople deg om bensintrykkregulatoren. Du tar altså bensinslangen direkte fra pumpa og opp på gasser. Funker alt bra da er antakelig pumpa på tur til å ryke, eller bensinfilteret tett. Funker det enda ikke bra så prøver du å gravitasjonsføde gasseren med bensin. Få noen til å holde ei bensinkanne med bensin, slik at det bli fall ned til gassern. Eventuelt fest annordningen i motorrommet slik at du får prøvd å kjørt. Fungerer det da så har du bekreftet at den ikke klarer pumpe nok bensin fram. Funker den fortsatt ikke, så er det på tide å bytte gassern. De elektroniske gasserne bruker å gi opp plutselig, og er nesten umulig å få orden på igjen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
haakie Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Elektronisk drittgasser ja. Finner du ikke noe feil med tenningsanlegget, så kan du gå over til feilsøking i bensinsystemet. Du kan begyne med å kontrollere om det er orntlig med bensin i flotørhuset. Du ser greit nedi der bare med å ta av luftfilteret. Ser det ut som det er lite der, så prøver du å kople deg om bensintrykkregulatoren. Du tar altså bensinslangen direkte fra pumpa og opp på gasser. Funker alt bra da er antakelig pumpa på tur til å ryke, eller bensinfilteret tett. Funker det enda ikke bra så prøver du å gravitasjonsføde gasseren med bensin. Få noen til å holde ei bensinkanne med bensin, slik at det bli fall ned til gassern. Eventuelt fest annordningen i motorrommet slik at du får prøvd å kjørt. Fungerer det da så har du bekreftet at den ikke klarer pumpe nok bensin fram. Funker den fortsatt ikke, så er det på tide å bytte gassern. De elektroniske gasserne bruker å gi opp plutselig, og er nesten umulig å få orden på igjen.Ettersom han har prøvd med startgass burde vell motoren tennet litt hvertfall?Ville sjekket fordelerlokket jeg -Sierra Cosworth 89' 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Kan fortsatt være gassern som kødder. Elektroniske gassere har vært, er og vil bli en stor kilde til feil.Det er også verdt å sjekke om registerreima er røket, eller hoppet over noen hakk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Fått start på den nå?Jeg regner med det er kaldt der du bor, kan det være is i gasseren, bensinslangene eller i filteret?Du skriver at du har brukt startgass, har du brukt mye? Ble det antydning til start med gassen? Hvis det ikke kom et eneste host, da kan det vel tyde på at et eller annet i tenningssystemet er på tulltur.Jeg ville tatt ut alle pluggene, børstet av all koks, sjekket plugghullene for koks og så tatt en test at pluggene faktisk gir gnist.Som nevnt, så er fordelerlokket også bra å sjekke.Kan være en ide å lufte ut sylindrene litt for å få vekk eventuelt for mye bensindamp der. Gasserne kan som nevnt være rimelig køddne på de bilene der, så hvis du har gnist, bensin og ikke noe galt med registeret, så ville jeg kikket litt nærmere på den. sjekke om den lekker falsk luft. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Correct me if I'm wrong, men jeg mener det ikke sitter bensinfilter på 2 liters gasser motor. Med mindre det er ettermontert et sånt gjennomsiktig et. Har hatt et par gasser sierrar selv, og disse har ikke hatt bensinfilter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Mine gamle biler har alltid hatt et sånt ettermontert gjennosiktig filter. Regnet bare med at det var saken her også.Men hvis det ikke er montert, så kan det jo være rusk i gasseren som skaper problemer, tette dyser og sånt. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaarje Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Takker for masse flottesvar folkens! Har ikke fått skrudd noe i det siste eller fått sett etter hva problemet kan være, siden har jobbet så mye siste uken. Men skal skru litt i morgen, så oppdaterer dere i etter jeg har skrudd litt i morgen! Nok en gang, takk for svar folkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaarje Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Liten update. Fikk start igår! byttet tennplugger og åpnet fordelern og tørket lokket, så starten den gitt ! Takk for all hjelp folkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Correct me if I'm wrong, men jeg mener det ikke sitter bensinfilter på 2 liters gasser motor. Med mindre det er ettermontert et sånt gjennomsiktig et. Har hatt et par gasser sierrar selv, og disse har ikke hatt bensinfilter. Kan godt korrigere deg Tar man 2 liter ohc som eksempel så har man opp til ca 85 mekanisk DGAV gasser. Disse har sil/filter i innløpet på gassern. Dette kan taes av og rengjøres. Biler med DGAV gasser har da en enkel retur ventil til tanken med kunn retur ventil. Kan forøvrig legge til at retur ventilen faktisk åpner ved for lavt trykk, for å slippe ut luft som kan forekomme i drivstoffsystemet, derfor kan man få problemer med denne vist den mekaniske pumpa begyner bli dårlig. Har man orginalt elektronisk gasser så sitter bensinfilteret i returventilen, derfor er denne ventilen fysisk større enn på biler med DGAV gasser. Det er ingen sil i innløpet på elektroniske gassere. Men man har altså uansett filter på bensintilførselen på ohc, det være både gasser og innsprøytning. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now