D.Toft Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 som topic, hvordan funker dette? har man noen mulighet for revers?hvordan blir det med akslinger?giroverføring? har en "drøm" om hayabusa motor i min mk1 fiesta, og beholde FWD... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 (edited) det er lettere og lage rwd med motorsykkel motor, da tar de bare mellomakselen ut der drevet til kjede er, og sveiser feste fwd er litt verre Edited February 7, 2010 by Cossyman85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 hmm... finnes dem med løs girkasse? om det kan løse "prpblemet" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Hehe d vet jeg ikke, men hadde vert spennende prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 var det eg å tenkte vet det går ett par RWD i norge med sykkel motor, en escort mk2 eller mk1, denne har vel turbo, og en bmw e30, grønn, fra Rogaland? Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 uff du har jo ikke noe moment i en hayabusa motor.en trimma kent 1600 vil jo gå fortere WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 har turtall og lyd da og eg finner ingen kent til salgs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 har turtall og lyd da og eg finner ingen kent til salgs. putt nerri en cvh eller en 2,0 zetec med litt suge trim, vill tro du blir mer enn nokk fornøyd med lyd og prestasjon..Det er jo nesten bolt on! Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 En kammerat driver med ett slikt prosjekt, men i en mini. Har planer om endelig å få det til å virke skikkelig kommende sessong. Kjørte den som N/A til å begynne med, men sjuke folk er sjuke folk. Nå er det ny smidd bunn, porta topp, tørrsump og stor snurre. Er en svenske med mye erfaring med hayabusa som har bistått med motoren, og mener 600hk ikke er no problem. Han bremset i sin egen hayabusa motor over 1000hk, så motorene har potensiale. Når det gjelder revers for du kjøpt egne kasser du kobler imellom drivhjul og girkasse for å reversere, har jeg hørt han prata på. Er krav om det i de fleste racing klasser så om lisens for feks GT må revers monteres. Framhjulstrekk tror jeg er vansklig å få til, men er sikkert mulig. "Alt" må jo bygges uansett så om du planlegger, tegner, jukker og mikker er alt mulig.. Skjønner bare ikke hvorfor...Kan se om du finner inspirasjon på siden hans. Er ikke oppdatert på lenge, men er vel litt info der. MinibusaEvnt kan du se prosjekttråden hans på forumet vårt i Nes MK '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Hårball: cvh i en mk1? nja skeptisk, gidd ikke kapp og sveis i vangen for å få dette til å passe.er det mulig å bruke en 1.3 eller 1.6 ohv motor på min org 1.1 girkasse? Nilsen:hmm, tror det blir mye styr med fwd ja, og ikke minst å kunne få girkasse med revers.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 mener å ha lest at fiesta motoren var litt kortere enn de andre motorene av samme type p.g.a dårlig plass mot vangen.men litt modifisering så passer det sikkert lett. men zetec hadde jo vært rått da. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Ta og blodtrim den lille j***ln som sitter under panseret(eller en nesten identisk 1.3), med MC-gassere og rå nok kam blir det like rått som en hvilen som helst motorsykkelmotor (fra 60-70 tallet hvertfall )blir lettere enn å bygge alt av fester og braketter på nytt, og lettere å godkjenne da det ser bittelitt mer orginalt ut går sikkert greit å få 100 hester utav en 1.3 uten større problemer '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
75mk2 Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 som topic, hvordan funker dette? har man noen mulighet for revers?hvordan blir det med akslinger?giroverføring? har en "drøm" om hayabusa motor i min mk1 fiesta, og beholde FWD... Ser for meg en løsning her, riktignok uten revers: Montere motor på tvers på en travers, så kjede ned på en lukket diff som også sitter festet i traversen, og drivaksler ut på hver side som normalt.Jeg vil også tro at det er mulig å få til et reversgir med denne løsningen, f eks ei reverskasse som sitter sammen med diffen. Artig prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Ta og blodtrim den lille j***ln som sitter under panseret(eller en nesten identisk 1.3), med MC-gassere og rå nok kam blir det like rått som en hvilen som helst motorsykkelmotor (fra 60-70 tallet hvertfall )blir lettere enn å bygge alt av fester og braketter på nytt, og lettere å godkjenne da det ser bittelitt mer orginalt ut går sikkert greit å få 100 hester utav en 1.3 uten større problemer nja, kansje mye styr med mc gassere? hva type? overgang til manifoil? Ser for meg en løsning her, riktignok uten revers: Montere motor på tvers på en travers, så kjede ned på en lukket diff som også sitter festet i traversen, og drivaksler ut på hver side som normalt.Jeg vil også tro at det er mulig å få til et reversgir med denne løsningen, f eks ei reverskasse som sitter sammen med diffen. Artig prosjekt mulig mulig, men trangt...ka tror det hadde vært artig Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 trenger ikke kappe i vangen for og montere cvh, om du bruker 4trinns boksen.. er først ved girboks skifte du må det.. Og hayabusa gidder du, men en cvh det gidder du ikke Hmm, jeg datt av lasse jeg.. Og trimme den 1,1 litern som sitter der, er nokk skuffende, min har porta/plana topp, 2,5 eksos, grønn filter, elektronisk tenning, og oppjustert gasser.. har mc gassere liggende, men blir nokk ikke montert... og finne cam til disse er nesten umulig.. Jeg er værtfall ikke imponert av den stressa 1,1 literen.. blir 1,6 cvh på meg med tid og stunder.. Mulig den får puste hjelp, med litt ekstra tid og stunder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 får jo 350 hk i en hayabusa da tror cvh'n hadde død da montere antik kent? d går ikke akkurat bra, ligger en sånn motor under snøen her Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 http://passionford.com/forum/restorations-...2-1-10-a-3.html Her er et inspirasjonsbygg.. Kjør på med sykkelmotor spør du meg!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 får jo 350 hk i en hayabusa da tror cvh'n hadde død da montere antik kent? d går ikke akkurat bra, ligger en sånn motor under snøen herSom nevnt tidligere i tråden kan man få mye mer enn 350hk i en Hayabusa motor. Hadde det vært min Fiesta, og jeg skulle brukt så mye tid på og bruke en annen motor i bilen hadde jeg jammen bygd rwd mens jeg var i gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Noen som vet hva som kreves for å bygge en ålreit turbomotor ut av en Hayabusa? Ja, Fiesta med rwd og midtmontert motor Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Bør bytte hele innmaten om det skal holde noe. Det positive er jo at du får ALT til disse. Er helt utrolig hva folk produserer til disse, først og fremst for motorsykkel men blir egentlig det samme.. 350hk er moderat med turbo. I statene kjører de med det på to hjul.. Søk litt på nettet å se. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Z Cars Mye fint her Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 9, 2010 Author Share Posted February 9, 2010 trenger ikke kappe i vangen for og montere cvh, om du bruker 4trinns boksen.. er først ved girboks skifte du må det.. Og hayabusa gidder du, men en cvh det gidder du ikke Hmm, jeg datt av lasse jeg.. Og trimme den 1,1 litern som sitter der, er nokk skuffende, min har porta/plana topp, 2,5 eksos, grønn filter, elektronisk tenning, og oppjustert gasser.. har mc gassere liggende, men blir nokk ikke montert... og finne cam til disse er nesten umulig.. Jeg er værtfall ikke imponert av den stressa 1,1 literen.. blir 1,6 cvh på meg med tid og stunder.. Mulig den får puste hjelp, med litt ekstra tid og stunder hehehe. gidd ikke stresse noe volsdsomt da men har jo en cvh i garasjen da, hmm, mon tro den org 1.1 kassen passer på? samt svinghjul osv?vil finne en ohc motor, da denne ser lik ut som den org 1.1 http://passionford.com/forum/restorations-...2-1-10-a-3.html Her er et inspirasjonsbygg.. Kjør på med sykkelmotor spør du meg!! har sett den tråden på fiesta forumet ja men det er å ta den "litt" langt, skal fremdeles bruke baksetene får jo 350 hk i en hayabusa da tror cvh'n hadde død da montere antik kent? d går ikke akkurat bra, ligger en sånn motor under snøen her kent er bra det, beholde litt stil over det Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.jønland Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Eller hvorfor ikke 2 hayabusa! Passer på ford boks å!!http://www.h1v8.com <!--fonto:Courier New--><span style="font-family:Courier New"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->WWW.RETROMOTOR.NET<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc--> Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 (edited) problemet med å bruke motorsykkelmotor i en bil er at sjøl om du bruker en ganske grom sykkelmotor så har den ganske lite volum og moment så det går forholdsvis dårlig alikavelsjølv om du har 200hk, da karrosseriet i en vanlig bil er altfor tungt, en caterham eller locost ja på rundt 450 kg,men feks en escort mk2 så er vel denne runt 850 kg og det blir vanskelig å lette denne nok,(en sykkel veg vel under 200kg) den gule og røde escorten som gikk på gatebil gikk i mine øyne ikkje spesielt godt (sett fra sidelinja) mye lyd ja men omtrent det eneste, blir vel litt bedre med turbo men en turbo bil motor på rundt 350hk og 2,0l volum har vel rundt 350-400nm og, hvor mye moment blir det i en slik1300 turbomotor da? Edited February 9, 2010 by bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now