RsTurboTaule Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Halloen. Lurte på om dysen skal dusje litt bensin når man starter? Har tatt ut en siden den bare går på tre sylindre. Det kommer ingenting ut når jeg drar den på starteren. Er det noen måte å rense denne,eller er det bare å få tak i en ny? 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 Halloen. Lurte på om dysen skal dusje litt bensin når man starter? Har tatt ut en siden den bare går på tre sylindre. Det kommer ingenting ut når jeg drar den på starteren. Er det noen måte å rense denne,eller er det bare å få tak i en ny? Har du sjekket at det kommer bensin ut fra bensin mengdefordeleren på alle 4 ? før dysene.KE JETRONIC er ikke det beste når det begynner og bli gammalt :-(
RsTurboTaule Posted February 3, 2010 Author Posted February 3, 2010 Har du sjekket at det kommer bensin ut fra bensin mengdefordeleren på alle 4 ? før dysene.KE JETRONIC er ikke det beste når det begynner og bli gammalt :-(Tok ut en annen dyse, og den var våt.. så mener det er bare sylinder nr 1 som ikke får bensin.. luktet bensin, i der bensinen kommer inn fra røret,men tørr på andre siden der den skal komme ut.. 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Tok ut en annen dyse, og den var våt.. så mener det er bare sylinder nr 1 som ikke får bensin.. luktet bensin, i der bensinen kommer inn fra røret,men tørr på andre siden der den skal komme ut.. OK, jeg ville skrudd ut alle de røde rørene til dysene og sett om de sprutet, altså før dysene.har oxo opplevd at de rørene er sprukket i skjøtene og lekket bensin. Vill alltid lukte litt bensin i de rørene, men som sagt sjekk at det spruter ut av alle rørene før dysene . Jeg oxo trudde det var en dyse som var gåen men måtte bytte hele KE JETRONIC møkka, beste er nok desverre og bygge om til datasprut:-)
RS 1000 Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Bortsett fra godkjenning er det ingen gode grunner til å beholde en 1,6L CVH motor hvis man skal gå i gang med datasprut. Alt er bedre med 2,0 L Zetec. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RstS2 Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Bortsett fra godkjenning er det ingen gode grunner til å beholde en 1,6L CVH motor hvis man skal gå i gang med datasprut. Alt er bedre med 2,0 L Zetec. Enig:-)
RsTurboTaule Posted February 4, 2010 Author Posted February 4, 2010 kom ikke noe bensin ut røret der den dysen som var tørr satt.. får prøve å bytte helle luftmengdemåleren i morgen.. 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted February 6, 2010 Author Posted February 6, 2010 Hjalp ikke med å bytte til en annen luftmengdemåler.. pluggen er like tørr, så er nok dysen som har tatt kvelden.. 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Hjalp ikke med å bytte til en annen luftmengdemåler.. pluggen er like tørr, så er nok dysen som har tatt kvelden.. Du byttet hele luftmengdemåleren og den dingsen under som er bensin mengdefordeleren med rørene ut fra?Sjekket at ikke rørene er tette av smuss?Når du sier at pluggen er tørr, så mener du at før dysen så kommer det bensin? altså skru av dysen og sjekk røret. Prøvd dyserens? evt før du kjøper ny.
RsTurboTaule Posted February 8, 2010 Author Posted February 8, 2010 Du byttet hele luftmengdemåleren og den dingsen under som er bensin mengdefordeleren med rørene ut fra?Sjekket at ikke rørene er tette av smuss?Når du sier at pluggen er tørr, så mener du at før dysen så kommer det bensin? altså skru av dysen og sjekk røret. Prøvd dyserens? evt før du kjøper ny.Kommer ikke bensin ut verken dysen eller røret etter at jeg har tatt av dysen. får se med en ny dyse og se.. 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 8, 2010 Posted February 8, 2010 Kommer ikke bensin ut verken dysen eller røret etter at jeg har tatt av dysen. får se med en ny dyse og se.. Hvis det ikke kommer bensin ut av røret etter at du har tatt av dysen hvorfor trur du at det hjelper med ny dyse?
RsTurboTaule Posted February 9, 2010 Author Posted February 9, 2010 Hvis det ikke kommer bensin ut av røret etter at du har tatt av dysen hvorfor trur du at det hjelper med ny dyse?hjalp jo ikke med ny luftmengdemåler heller da.. bensinfilteret er nytt.. kom massw "ren" bensin ut der 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 hjalp jo ikke med ny luftmengdemåler heller da.. bensinfilteret er nytt.. kom massw "ren" bensin ut der Byttet du bensin mengdemåler med nye rør eller ikke? ikke bare luftmengde måleren
RsTurboTaule Posted February 10, 2010 Author Posted February 10, 2010 Byttet du bensin mengdemåler med nye rør eller ikke? ikke bare luftmengde målerenhar fått tak i noen dyser og rør,så da får vi se.. 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 har fått tak i noen dyser og rør,så da får vi se.. Lykke til:-)
RsTurboTaule Posted February 18, 2010 Author Posted February 18, 2010 funket ikke med nye dyser og rør, men fant ut at den andre luftmengdemåleren jeg har liggende som jeg demonterte,er tett på en av "dysene" de tre andre er helt fin.. noen måte å rense denne på? legge hele greien i diesel? eller noen tips? 88 Escort RSTurbo
RstS2 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 funket ikke med nye dyser og rør, men fant ut at den andre luftmengdemåleren jeg har liggende som jeg demonterte,er tett på en av "dysene" de tre andre er helt fin.. noen måte å rense denne på? legge hele greien i diesel? eller noen tips? Der har du bilde av bensinmengde fordeleren og trur ikke du klarer og rense denne, må nok ha tak i ny.Muligens andre her har noen tips, men beste er og bytte hele møkka:-)Dette er typisk feil med RS-Turbo dessverre, var hele denne jeg mente du skulle bytte mot en som var 100%fungerende. Hør om noen som har bygd om til datasprut har en fungerende en liggende som kan selges
escort rs turbo Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 har du prøvd å lufte systemet, vet at dette er et selvluftende, men jeg pleier alltid å lufte vis jeg har jobbet men noe som gjør at jeg må av med bensin slanger/rør, evt kjørt bilen helt tom for bensin. så må man regne med at det er luft i systemet som må ut. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
Tombra Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 (edited) Prøvd å presse ned plata i luftmengdemåleren samtidig som du kjører på starteren? Gjør det samtidig som du har løsnet rørene til dysene for å se om det kommer bensin da. Da får du ut all luft og det skal komme mye bensin i rørene. Evt tvangskjør bensinpumpa samtidig. EDIT: Var jeg deg ville jeg levert dysene til sjekk samtidig som du holder på. Jeg leverte mine til Midtnorsk Dieselelektro i Trondheim, og fikk sjekket at de leverte nok og riktig spredemønster. (noe 3 av 4 ikke gjorde!) Edited February 23, 2010 by Tombra Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
RsTurboTaule Posted February 24, 2010 Author Posted February 24, 2010 Prøvd å presse ned plata i luftmengdemåleren samtidig som du kjører på starteren? Gjør det samtidig som du har løsnet rørene til dysene for å se om det kommer bensin da. Da får du ut all luft og det skal komme mye bensin i rørene. Evt tvangskjør bensinpumpa samtidig. EDIT: Var jeg deg ville jeg levert dysene til sjekk samtidig som du holder på. Jeg leverte mine til Midtnorsk Dieselelektro i Trondheim, og fikk sjekket at de leverte nok og riktig spredemønster. (noe 3 av 4 ikke gjorde!)Ja jeg har prøvd det med å presse ned platen. hjalp ikke. prøvd med to forskjellige LMM`er. Den starter ikke ved bruk av startgass iallefall. Prøvd 8 forskjellige plugger, 8 forskjellige dyser,8 forskjellige rør.coil var ny i fjor ,samme med plugger, ledninger, rotor og lokk. sikringer er sjekket og er ok. sjekket for luftlekkasjer ,ok det og. Kan teste det med å presse ned platen og dra på starteren når rørene til dysene er av og se om det kommer noe suppe ut.. 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted March 11, 2010 Author Posted March 11, 2010 har du gnist på tennpluggene?Det er ikke gnist på noen av pluggene. prøvd med ny coil, men hjalp ikke. En på ett engelsk forum sa at det var en svart(+) og en grønn ledning(-)på coil ,men jaeg har bare to grønne. Prøvd + og - direkte fra batteri også, men hjalp ikke det heller. Kansje det er selve fordeleren som er dau? 88 Escort RSTurbo
Tombra Posted March 12, 2010 Posted March 12, 2010 kan være fordeler ja, det skjedde på min. Coil skal vel ha grønn på en side, og sort på motsatt. den grønne går vel til turteller bla a. Bytt fordeler du. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
RsTurboTaule Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 kan være fordeler ja, det skjedde på min. Coil skal vel ha grønn på en side, og sort på motsatt. den grønne går vel til turteller bla a. Bytt fordeler du.Jeg har visst to grønne og en svart, så er rett på coil allikavel.. byttet fordeler igår, men det hjalp ikke det heller så.. Ganske merkelig dette her.. 88 Escort RSTurbo
fastford79 Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Jeg har visst to grønne og en svart, så er rett på coil allikavel.. byttet fordeler igår, men det hjalp ikke det heller så.. Ganske merkelig dette her.. Hadde samme problemet for noen år siden og da var det tennigsstyreenheten som sitter på torpedoveggen som var kaputt. Verdt å prøve kanskje.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now