Jump to content

Recommended Posts

Posted

jeg lurte på når en begynne å tenke på å oppgradere innsprøytesysten på en rs turbo? er det etter 200hk?

hva bør en bruke då eller kjøpe av deler for å greie 250hk?

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Posted

hvor mange hesta kan en kjøre på orginale dysen?

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Posted

skal ikke du godkjenne mk4 som rsturbo? da er det stor fordel å ha alt sammen org.

 

men får å prøve å svare på spm. så ville jeg gått for datasprut. og da er det letteste å bruke motor fra cvh med efi. pga den har org. triggerhjul og innsug med elektronisk bensin dyser osv. så er det bare bruke rsturbo råder og stempler osv i efi-blokka. hvis du vil bruke org. turbo-blokka så kan du hente signal ut av hallgiveren i fordeleren. eller montere triggerhjul på reimhjulet på veiva.

 

er svært vanskelig å justert trimma motoren med org. ke-jetronic sprutet alene. ofte så blir det en del problemer etterhvert pga. møkk og slitasje. skal du bruke dette her så må du ha tillegg sprut ved siden. (som ofte er likedyrt som et dataspurt)

Posted

planen var å få den godkjent med rs turbo motor

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Posted
jeg lurte på når en begynne å tenke på å oppgradere innsprøytesysten på en rs turbo? er det etter 200hk?

hva bør en bruke då eller kjøpe av deler for å greie 250hk?

 

200hk er ikke maks men anbefalt. Med en 5dyse burde du klare 250hk :)

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...