Escort RST WRC Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Oljeretur skal være UNDER oljenivå. Viss ikke blir det restriksjon på returen pga. overtrykk i veivhuset.Skal dette hullet brukes som retur må man ha et rør som går til under oljenivå.Vær obs på veiva sin bevegelse mtp. plassering av røret. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Kan nevne at Summit leverer på 3-7 dager til Norge. De hadde sånn genial "Live-chat" der.. hehe.. Dette gjaldt så sant det var deler de hadde på lager. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Oljeretur skal være UNDER oljenivå. Viss ikke blir det restriksjon på returen pga. overtrykk i veivhuset.Skal dette hullet brukes som retur må man ha et rør som går til under oljenivå.Vær obs på veiva sin bevegelse mtp. plassering av røret. har jo org veivhus ventilasjon da?? går fint det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 (edited) Man vil fortsatt få for mye overtrykk i veivhuset.Det er absolutt ikke noe å satse på. Tar 2kalorier å legge retur under oljenivå Edited February 1, 2010 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 AN størrelsene går på antall deler av 16. Dvs (AN)8/16=1/2"=ca 13mm, AN 16 = 1"=25,4mm.Returen greier seg med AN8. Jeg hadde rør ned i bunn på panna på motoren min. Hullet var blenda osv men alt var i orden. Trodde det var sånn alle var jeg, men da har det vært noe der før en gang da.Summit er veldig raskede, men frakt selskapene og ikke minst toll hender tar litt tid, som fra alle andre utenlands. Og servicen er helt i toppen av alle jeg har handla av. Ikke værst for å være ett grisestort firma. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 (edited) Man vil fortsatt få for mye overtrykk i veivhuset.Det er absolutt ikke noe å satse på. Tar 2kalorier å legge retur under oljenivå Hva anbefaler du å gjøre her da? sveise på rør i enden av pluggen? eller borre hull i org pluggen å tre ett igjennom ?? Tenkte kanskje å borre i enden av pluggen, og lime/sveise ett rør inn i der. eller lodde.... Og vil fortsatt få brukt AN koblinger AN størrelsene går på antall deler av 16. Dvs (AN)8/16=1/2"=ca 13mm, AN 16 = 1"=25,4mm.Returen greier seg med AN8. Jeg hadde rør ned i bunn på panna på motoren min. Hullet var blenda osv men alt var i orden. Trodde det var sånn alle var jeg, men da har det vært noe der før en gang da.Summit er veldig raskede, men frakt selskapene og ikke minst toll hender tar litt tid, som fra alle andre utenlands. Og servicen er helt i toppen av alle jeg har handla av. Ikke værst for å være ett grisestort firma. Snakker vi da innvendig diameter eller utvendig diameter ? Edited February 1, 2010 by nightking Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Hva anbefaler du å gjøre her da? sveise på rør i enden av pluggen? eller borre hull i org pluggen å tre ett igjennom ?? Tenkte kanskje å borre i enden av pluggen, og lime/sveise ett rør inn i der. eller lodde.... Og vil fortsatt få brukt AN koblinger Snakker vi da innvendig diameter eller utvendig diameter ? Har du motoren ute av bilen? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Har du motoren ute av bilen? Nei! Motorn står i en escort mk2.. Må ha av bunnpanna mi fordi den lekker, så skal tette den. så vi da ha mulighet for å se om dette ikke treffer veiva, hvis det er det du tenker på Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Nei! Motorn står i en escort mk2.. Må ha av bunnpanna mi fordi den lekker, så skal tette den. så vi da ha mulighet for å se om dette ikke treffer veiva, hvis det er det du tenker på Når du allikavel skal ha bunnpannen av, ville jeg bare sveiset en ny retur på. Da kan du selv bestemme hvor du vil ha den, bare som sagt, under oljenivå. Det har jeg gjort 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Hva anbefaler du å gjøre her da? sveise på rør i enden av pluggen? eller borre hull i org pluggen å tre ett igjennom ?? Tenkte kanskje å borre i enden av pluggen, og lime/sveise ett rør inn i der. eller lodde.... Og vil fortsatt få brukt AN koblinger Snakker vi da innvendig diameter eller utvendig diameter ? Innvendig diameter ja. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Når du allikavel skal ha bunnpannen av, ville jeg bare sveiset en ny retur på. Da kan du selv bestemme hvor du vil ha den, bare som sagt, under oljenivå. Det har jeg gjort du tenker på å sveise på ett rør i panna enkelt å greit? Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 du tenker på å sveise på ett rør i panna enkelt å greit? Nei. Jeg har bare fått laget et hull langt nede, fått det gjenget opp innvendig, og skrudd en AN kobling inn der 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Nei. Jeg har bare fått laget et hull langt nede, fått det gjenget opp innvendig, og skrudd en AN kobling inn der Det var ikke dumt =) Enklerer det ja.. Men er det nok å "gjenge på" da?? Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Det var ikke dumt =) Enklerer det ja.. Men er det nok å "gjenge på" da?? Du må sveise på en "klump" liksom, borre den opp og gjenge den Er ikke vanskelig å gjøre så lenge du kjenner en som kan sveise 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Du må sveise på en "klump" liksom, borre den opp og gjenge den Er ikke vanskelig å gjøre så lenge du kjenner en som kan sveise Åja, sånn sett.. ja det vil funke. da er jo DENNE perfekt.. =) Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Åja, sånn sett.. ja det vil funke. da er jo DENNE perfekt.. =) Stemmer! Er noe tilsvarende dette jeg har 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 MYE bedre løsning det ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightking Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Da blir det noe i den duren =) Ford Escort mk2 Cosworth (SOLGT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vabis Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Håper det er greit jeg låner topicen din litt. Det gjelder samme opplegget. Dette er tatt fra passionford, og er forklaring på en montasje av "Bailey mirror image tank" til Escort Cosworth. Ok i have one of these. we'll start with the Two outlet pipes at back that face towards bulkhead. 1. Top outlet on mine goes to the flame trap underneath the inlet manifold, i removed the flame trap completely and made an adaptor pipe up to connect the pipe onto as the pipe supplied in the mirror image fitting kit was too narrow. 2. Bottom outlet of the 2 together goes between cylinder head and bulkhead as a return to the sump near the oil filter. 3. Outlet on bottom of tank pointing towards gearbox goes to the block port on the turbo side. in the fitting kit you get an adaptor to replace a bolt that is currently sat there. 4. Largest diameter outlet vents to atmosphere underneath the car. Noen som kan bekrefte at dette er helt riktig måte å gjøre det på? Stemmer det at uttaket under tanken skal til uttaket under turbosiden, og fungerer som lufting derfra? Bare greit å få det helt riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Er riktig som det står på engelsk, men det du skriver her."Stemmer det at uttaket under tanken skal til uttaket under turbosiden, og fungerer som lufting derfra?" er ikke riktig. Den største i bunn skal til luft (bare henge ned under bilen ett sted. Jeg stripse røret til stabstaget.Den andre i bunn er retur til bunnpanne og skal ikke være noe luft gjennomstrømning i. Derfor viktig at denne munner ut under oljenivå. Hvordan det kan gjøres står tidligere i tråden. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vabis Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Er riktig som det står på engelsk, men det du skriver her."Stemmer det at uttaket under tanken skal til uttaket under turbosiden, og fungerer som lufting derfra?" er ikke riktig. Den største i bunn skal til luft (bare henge ned under bilen ett sted. Jeg stripse røret til stabstaget.Den andre i bunn er retur til bunnpanne og skal ikke være noe luft gjennomstrømning i. Derfor viktig at denne munner ut under oljenivå. Hvordan det kan gjøres står tidligere i tråden.Ja den store har jeg bare hengt under bilen til "friluft". Men hvis det uttaket under turboen skal brukes til oljeretur, blir det ikke da 2stk oljeretur siden "punkt" nr 2 også går til oljeretur? Hvor kan man lufte fra turbosiden for å få utlufting fra begge sider av blokka? Vil ikke ha lufting fra topplokket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Den som står helt til venstre nede på bildet slik vi ser det nå, er vel der bankesensoren står jo.. Skal ha utlufting til catch-tanken der, og lurer også på gjengene der.. hehe Stemmer ikke helt, husker du ikke jeg sa at ledningen til bankesensor er festet til den pluggen, med en klemme, selve bankesensoren, står høyere opp i blokka Stemmer ikke helt, husker du ikke jeg sa at ledningen til bankesensor er festet til den pluggen, med en klemme, selve bankesensoren, står høyere opp i blokka.Jeg brukler den orginale returen, fra org nyra, som jeg har tatt vekk, til bunnpanna. Den er ikke så tykk, men det fungerer nå greit, og den går under oljenivå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Stemmer ikke helt, husker du ikke jeg sa at ledningen til bankesensor er festet til den pluggen, med en klemme, selve bankesensoren, står høyere opp i blokka Den mutteren som står skrått nedi, hadde en ledning inn i senter av mutteren. Trodde det var sensoren jeg 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Den mutteren som står skrått nedi, hadde en ledning inn i senter av mutteren. Trodde det var sensoren jeg Bankesensoren, står rett inn mot sylindrene, ikke ned mot bunnpanna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fittings of Norway Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Mange som har men er vel dyrere andre steder. Polly har, Fittingsofnorway, Ringstad, Turbofun.. Denne koster 21,50 kr ink mva hos oss. vi ligger ca likt med summitracing sine priser. så sant du ikke kjøper kina koblinger der.fordelen med og kjøpe hos oss er kort leverings tid, garanti og til oss kan du ringe vist du lurer på noe. mvhwww.fittingsofnorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now