Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå bruker dohcen både olje og kjøleveske i ganske store kvantum. Så jeg antar da det er toppakningen som er gåen da jeg ikke finner noen form for lekasjer andre steder.

Lurte bare på hvilke deler jeg trenger og hvor jeg burde kjøpe det?

Mekonomen har jo ett slipesett (ca 1000,-) også står det der at man må skifte kjedespenner og topplokksbolter. Kjedespenneren bytter jeg for gidder ikke knote med den gamle. Men topplokksboltene. trenger jeg bytte de? :)

Noen andre steder enn meknomen som har det jeg trenger til eventuelt en billigere pris.

mvh

Ole

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

kC0Og.jpg

Posted

Er jo stor sannsynlighet for att du finner olje i ekspansjonstanken din hvis den bruker store deler veske/olje. Kan jo berre vere en måte å forsikkre seg på. Når det gjelder topplokkboltene så skal de skiftes ja. Det er strekkbolter som ikke skal brukes om igjen siden de allerede har blitt trekket til en gang oppstår det en svakhet i dem hvis de ikke byttes ut. Men mekonomen er vell egentlig ganske rimelig, bestillte fra Ford en gang til DOHC, kom på rett over 2k.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Posted

Og glideskinner som registerkjedet går gjennom kan være lurt å kjøpe nytt. Og ha en topp i reserve når du begynner å skru er vel heller ingen dårlig ide.