Jump to content

Bensintrykk


torstein

Recommended Posts

På Søndag så startet jeg cosworthen min.

 

Men følte jeg fikk fryktelig lite bensintrykk.

 

Har en sånn måler:

http://cgi.ebay.co.uk/BLUE-RS-TURBO-COSWOR...id=p3286.c0.m14

 

Når den sviver på tomgang så står den på ca 10 psi. Må vel være alt for lite?

Har cosworth bensintang med orgianal bensinpumpe og filter. med 8mm bensinrør begge veier.

 

Viss jeg kobler av bensinreturen å blokkerer for bensinen så stiger trykke opp til 40-50 psi.

Klarer ivertfall ikke å holde imot lengre da.

 

Kan det være at pumpa mi er dårlig? dårlig jord/strøm til pumpa? tett bensinfilter?

Link to comment
Share on other sites

På Søndag så startet jeg cosworthen min.

 

Men følte jeg fikk fryktelig lite bensintrykk.

 

Har en sånn måler:

http://cgi.ebay.co.uk/BLUE-RS-TURBO-COSWOR...id=p3286.c0.m14

 

Når den sviver på tomgang så står den på ca 10 psi. Må vel være alt for lite?

Har cosworth bensintang med orgianal bensinpumpe og filter. med 8mm bensinrør begge veier.

 

Viss jeg kobler av bensinreturen å blokkerer for bensinen så stiger trykke opp til 40-50 psi.

Klarer ivertfall ikke å holde imot lengre da.

 

Kan det være at pumpa mi er dårlig? dårlig jord/strøm til pumpa? tett bensinfilter?

Ja det er det.

Hvis du tar av slangen mellom plenum og BTR når bilen går på tomgang skal bensintrykket stige til ca. 52 psi.

Hvis du stopper motoren og blokkerer returen med f.eks en slangestuss og en skrue og drar en ledning fra batteriet pumpen så skal bensintrykket øke til minst 80 psi.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

koblet regulatoren riktig? på tomgang bør du ha ca50psi. får du ikke justert opp trykket mer 10 psi?

 

 

Har prøvd å koblet begge veier å blir samme resultat begge veier.

 

Ja det er det.

Hvis du tar av slangen mellom plenum og BTR når bilen går på tomgang skal bensintrykket stige til ca. 52 psi.

Hvis du stopper motoren og blokkerer returen med f.eks en slangestuss og en skrue og drar en ledning fra batteriet pumpen så skal bensintrykket øke til minst 80 psi.

 

Det er pga vakumet du tenker på?

 

Når pumpa sviver når bilen ikke sviver så er det også på 10psi. Men må rett å slett prøve litt.

 

Man kan vel ikkje gjør noe feil når man kobler opp bensinslangan?

 

Det har ikke noe med hvordan eg har koblet inn / ut bensin på railen?

 

Har koblet inn bensin foran å ut bak på toppen.

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke akkurat det beste på markedet slike regulatorer som den du har der da.

Kan jo godt tenkes at det er noe galt med den.

Er også viktig å koble seg på railen på rett plass.

 

Jepp. Prøvde å koble av retur slangen å sette den oppi ei bensinkanne. Den fylte seg egentlig nokså fort ja.

 

Men da skal bensinen inn bakerst på railen så skal bensintrykk regulatoren sitte på retur bensinen å blokkere bensin for å bygge opp trykk?

 

Trodde det skulle være sånn at den sto forran for å hindre for at det ble for mye trykk inne i fuel railen.

 

Stemmer dette?

 

 

Ja denne regulatoren er en billig sak, så kan prøve med noe skikkeligere.

Link to comment
Share on other sites

Men da skal bensinen inn bakerst på railen så skal bensintrykk regulatoren sitte på retur bensinen å blokkere bensin for å bygge opp trykk?

 

 

helt riktig

 

 

Hehe. Ok. hadde en følelse for at bensinen gjikk litt lett gjennom ja. Men da er vel egentlig denne løst. Noen som veit om det er noe forksjll på hvor bensin skal ut å inn på trykk regulatoren da?

Link to comment
Share on other sites

på den du linker til? da skal den inn på siden og ut under.

 

OK. Var hjemme å prøvde litt igjen idag. Men får fortsatt ikke så mye mere trykk. Hvis jeg prøver å skru igjen så sank bare trykket til 0. hvis den var heilt åpen så var trykke på 10 - 20 psi.

 

Så kan hende at det hjelper å bytte om som du sier. Så får prøve det også. Hvis ikke så er vel kansje pumpa for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Hehehehehehe, Djeeesusss!!!

Kjøper man noe bling bling drit med stort fokus på prisen, så får man ofte som fortjent.

"This high performance competition race car Fuel Pressure Regulator from Mc Gill Motorsports is a suitable for use with normally aspirated (carburettor) ,Turbo Charged or Supercharged cars and is offered at the lowest price on E Bay"

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehehehehehe, Djeeesusss!!!

Kjøper man noe bling bling drit med stort fokus på prisen, så får man ofte som fortjent.

"This high performance competition race car Fuel Pressure Regulator from Mc Gill Motorsports is a suitable for use with normally aspirated (carburettor) ,Turbo Charged or Supercharged cars and is offered at the lowest price on E Bay"

 

er klar over dette. ;) men det som er rart er at hvis eg blokkerer returen så blir det steike så mye trykk. så meine jo på at det ikkje er noe galt med regulatoren.

Link to comment
Share on other sites

er klar over dette. ;) men det som er rart er at hvis eg blokkerer returen så blir det steike så mye trykk. så meine jo på at det ikkje er noe galt med regulatoren.

Les det du har skrivd her engang til... Det du sier er at pumpa leverer "steike så mye trykk". Dvs den er ok. Det vil igjen si at regulatoren du har ikke er bygd for å jobbe i på område du trenger.

Om jeg ikke har missforstått det du har skrivd...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Les det du har skrivd her engang til... Det du sier er at pumpa leverer "steike så mye trykk". Dvs den er ok. Det vil igjen si at regulatoren du har ikke er bygd for å jobbe i på område du trenger.

Om jeg ikke har missforstått det du har skrivd...

 

lurde på om ut / inn bensin går feil vei på selve regulatoren. må prøve dette før eg gjør noe mere.

Link to comment
Share on other sites

Inn på siden og ut nede.

Har en regulator jeg prøvde på ist'n min som faktisk ga meg 0.3-0.4psi, strengt tatt ikke det engang. Prøvde å kople den alle mulige veier men den var defekt. Monterte org regulator, fikk 2bar på tomgang og 2.5bar på litt turtall.

Ville ha funne en annen regulator og prøvd, finnes jo en del nye defekte varer på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Er som sagt her inn i siden og ut i bunn som er standarden ja. Kan være defekt eller ikke egnet for innsprut, men gasser.

Om du tar tur røret fra tank til bakre tilkobling på railen, fra fremme uttak på railen til siden på regulator og fra bunn på regulatoren til retur røret til tank skal det være riktig. Om ikke og du har konstatert at pumpa leverer stabilt høyt trykk er det ingen særlig tvil.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

står jo rs turbo, cosworth ++++ på den da.

 

Synest det er så rart at når eg holder fingeren forran retur bensinrøret så bygger trykke opp mot 5 bar til jeg ikke lengre klarer å blokkere.

 

 

Men må nesten prøve litt mere før eg kan sei noe mere.

Link to comment
Share on other sites

står jo rs turbo, cosworth ++++ på den da.

 

Men så koster den 200kr også da!

Unnskyld meg, men man forventer vel ikke noe stabile greier til 200kr?

Er en viktig del det er snakk om, som faktisk bestemmer hvor mye fuel du skal få i forhold til turbotrykket.

Altså en essensiell del i innsprøytningssystemet. Da syns jeg det er en jævl* korttenkt løsning mtp. hvor viktig del det er snakk om..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Synest det er så rart at når eg holder fingeren forran retur bensinrøret så bygger trykke opp mot 5 bar til jeg ikke lengre klarer å blokkere.

Det synes ikke jeg er rart. Da er det fingeren din som regulerer trykket. Så lenge fingeren klarer å blokkere høyere trykk enn regulatoren vil ikke regulatoren ha noe funksjon.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...