Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har lakkert grillen oppe og nede på Focusen min... vasket med plastrens osv, og grunnet med grunning ment for plast, men nå 2 mnd etter begynner det å flasse litt i hjørnene... Noen som veit om en måte å få dette til å være holdbart???

 

Hører med at jeg kjører mye, og vasker bilen sikkert 3-4 ganger i uka...

 

Har hørt man kan dynke grillen i tynner og tørke den ved å blåse med vanlig blåsespiss, for å få ut gammel dritt "inni" plasten..

 

Noen som har noen forslag?

 

-Tormod

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Når jeg lakker modellbiler "lexan/Plast" bruker jeg hobbylakk, denne er veldig fleksibel og tåler utrolig mye.

S-Max AWD 2016


 

Posted
Når jeg lakker modellbiler "lexan/Plast" bruker jeg hobbylakk, denne er veldig fleksibel og tåler utrolig mye.

 

 

Men tåler den høytrykksvask og veisalt a? Hvor får jeg kjøpt denne i Oslo isåfall?

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted (edited)

Den lakken tåler det meste vil eg sei!Lar seg ikkje fjerna før du går på med dødsforakt og Aceton.Tåler også masse vridning,er berekna på fleksible lexankarosserier.Eg har mest erfaring med Tamiya sin,den får du på Micromonsters,Norwegian Modellers,Smallsize (trudde eg,men kan henda dei har slutta med Tamiyalakk) og fleire plassar med dette.

Edited by laRS-2000
Posted

Grunnen til at lakken ikke sitter er at den på et eller annet tidspungt har blitt behandlet med plastfornyer.

Du får det aldri helt bort, dermed sitter ikke lakken. Skal du få til dette må du rett og slett kjøpe nye.

Motor uten turbo SUGER!

Posted (edited)

Er vanskelig å få lakk til å hefte skikkelig på plast. Hagmans plast primer f.eks, kan fungere brukbart med litt flaks. Men det klart beste er å ha på noe med herder i, altså 2K grunning. Helst epoxy, da flasser det aldri.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted
Grunnen til at lakken ikke sitter er at den på et eller annet tidspungt har blitt behandlet med plastfornyer.

Du får det aldri helt bort, dermed sitter ikke lakken. Skal du få til dette må du rett og slett kjøpe nye.

+1

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
Hvilken type "plastfornyer" snakker vi om her, siden den skal være helt umulig å få bort?

 

Stort sett alle typer, siden den trenger dypt inn i plasten.

Motor uten turbo SUGER!

Posted

Ok. Men har da vært borti plast med fornyer på, og fungerer det ikke med silikonvask så kan overflaten pusses med 360 papir og grunnes med 2K. Da sitter lakken åkkesom (bare min erfaring) B)

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted (edited)

Er alle lakkerers mareritt det der. Er noe skikkelig dritt.

Lakkerte en skjerm på en gammel toyota som hadde en pyntelist midt på den. Plukka av den, pussa ned, vaska med silikonfjerner (Lesonal), og gunna med standox 2k primer. Ble bra unntatt under lista og noen "renner" nedover fra lista hvor det bare slapp og skrukka seg sammen. Pussa ned igjen, vaska lenge og mye, grunna og ventet. Så lenge bra ut men så begynte det å slippe igjen. Var helt håpløst, så måtte pusse helt platereint, vaske som fa.. , grunne med EP og lakkere. Blei tilslutt ganske greit, men du ser at det er no drit der om du veit om det. Aner ikke hva som har blitt brukt men lakkereren jeg fikk EP grunninga av sa det kunne være helt håpløst å få av og kanskje måtte bytte skjerm.

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...