Cosworth Racing1 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Er nok eksosmanifold Sierra 2,9 mener Er også enig i at 4x4 innsug bør være bedre til å omsveise pga. halsen Stemmer ser det nå... hehe Vet Jens bare sveiste om 2wd innsug. Vet ikke hvorfor.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 tenkte på eksos sida ja. no vitsi å investere i 4x4 manifold for bedre respons? lurer fortsatt på HK på denne bilen..350? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 tenkte på eksos sida ja. no vitsi å investere i 4x4 manifold for bedre respons? lurer fortsatt på HK på denne bilen..350? Med det oppsettet i første post, vil det gi cirka 350 hester ja 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 tenkte på eksos sida ja. no vitsi å investere i 4x4 manifold for bedre respons? lurer fortsatt på HK på denne bilen..350? du får bedre respons i bunn ,tidligere ladetrykk en motor som drar jevnere opp mens du med 2wd manifoilen får senere lade trykk ca 3500 men får en motor som tar mer av og gir en brattere effektøkning.personlig syns jeg det er mest morsomt med 2wd manifoil men dette er en avgjørelse man bør ta etter å ha prøvd begge deler . turbo valg vil jo spille en stor rolle her da men tenkte på en t34 for teksten over . HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 25, 2010 Author Share Posted January 25, 2010 min skal ha ca 350 HK og 500 NM sier pukkelrygg. Er 4x4 så der får jo faktisk litt feste Lurer på dette plenumskammret, hva vil jeg merke på mitt oppsett ? Låner et par bilder fra Cosworth Racing 1 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hvem har sveiset det der??? WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 803 hva for farge er det på dyser igjen? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 803 hva for farge er det på dyser igjen?grøøøønn Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hvem har sveiset det der??? Jens 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 grøøøønn var det jeg tenkte...men lurte på om han hadde hakket grommere, men ikke det nei hehe '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Det sies at 803 dyser skal holde til 380 hk på maks... Har ikke planer om over ca 350 hk uansett for da må det jo forsterkes alt i motor. 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Det sies at 803 dyser skal holde til 380 hk på maks... Har ikke planer om over ca 350 hk uansett for da må det jo forsterkes alt i motor. ? mene du med det ? ikke noe i orginal motor som tilsier at den ikke tåler mer hk . HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Er vell prøvd å bevist flere ganger at ved effekt utak på 400++ så bynner ting å ryke ? Har et 4x4 drivverk å ta vare på å da... snakket med schanke om priser på ting som tåler mer enn 500 nm å dette er DYRT ! 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 (edited) Hva med dette ? http://www.burtonpower.com/pic_viewer.aspx...M%20Exhaust.jpg å en sånn bare for at den er rød over 1 bar http://www.burtonpower.com/pic_viewer.aspx...arge/TIM128.jpg Edited January 27, 2010 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 min skal ha ca 350 HK og 500 NM sier pukkelrygg. Dette er en estimering etter pukkelryggs erfaringer, ikke noen bremsing foreligger her. Kan ha 320 for min del bare det drar tidlig å masse. 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Er vell prøvd å bevist flere ganger at ved effekt utak på 400++ så bynner ting å ryke ? Har et 4x4 drivverk å ta vare på å da... snakket med schanke om priser på ting som tåler mer enn 500 nm å dette er DYRT ! MADevelopments bremset 450hk på original motor med gt3071. Rådene holder til over 500. stemplene ca det samme. veiva enda mer. Drivverk er dyrt ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Rett meg om jeg bommer nå men bremsa ikke Jens rundt 800 på org veiv og råder i zackspeed mk2ern sin?Veiva er iallefall veldig bra. Eneste grunn til å bytte den er om du vill ha mere slag (evnt mindre). '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Rett meg om jeg bommer nå men bremsa ikke Jens rundt 800 på org veiv og råder i zackspeed mk2ern sin?Veiva er iallefall veldig bra. Eneste grunn til å bytte den er om du vill ha mere slag (evnt mindre).Var vel ikke orginale råder i den? Mener Jens sa en gang at rådene holdt til 600hk, men var turtallet som var problemet med de. Skulle man ha mer turtall enn org så anbefalte han andre råder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Det er pga lengden på de.. egentli litt korte.. men komponentene er egentli veldi bra spesielt veiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Det er pga lengden på de.. egentli litt korte.. men komponentene er egentli veldi bra spesielt veiva. pris på ford for ny veiv er 49900 et eller annet :-) HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 da kjøper man heller ei farndon veiv til 15lapper.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joe Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 MADevelopments bremset 450hk på original motor med gt3071. Rådene holder til over 500. stemplene ca det samme. veiva enda mer. Drivverk er dyrt ja.. Men på siden hans står det "full engine rebuild" når du ser på 400+ Hp... Originaldelene holder nå til 400+ hvertfall.... mine har hvertfall gjort det i 2 år nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Men på siden hans står det "full engine rebuild" når du ser på 400+ Hp... Originaldelene holder nå til 400+ hvertfall.... mine har hvertfall gjort det i 2 år nå De første 3 stega er noe man kan gjøre på en ok motor, på 400+ må motor i deler og nye lager, ringer etc sjekkes og monteres og gåes over Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Men på siden hans står det "full engine rebuild" når du ser på 400+ Hp... Originaldelene holder nå til 400+ hvertfall.... mine har hvertfall gjort det i 2 år nå Den motoren jeg snakka om er ALT standard.. Motoren er jo selvfølgeli åpnet først og sjekket lager og div. Men hele poenget med den var for å teste om man klarte gode tall med standard porter i toppen og standard bunndel.. Hva han normalt sett gjør med en 400motor vet jeg ikke.. Bytte lager og hone kan jo kalles en rebuild..Man kan ikke forvente at en motor som har gått 150000-200000 er i tipp topp stand og skal klare 400+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 De første 3 stega er noe man kan gjøre på en ok motor, på 400+ må motor i deler og nye lager, ringer etc sjekkes og monteres og gåes over Syns jeg bør gjøres uansett egentlig Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now