Jump to content

Recommended Posts

Posted
Er nok eksosmanifold Sierra 2,9 mener :)

 

Er også enig i at 4x4 innsug bør være bedre til å omsveise pga. halsen :)

 

Stemmer ser det nå... hehe ;)

 

Vet Jens bare sveiste om 2wd innsug. Vet ikke hvorfor..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
tenkte på eksos sida ja. no vitsi å investere i 4x4 manifold for bedre respons?

 

lurer fortsatt på HK på denne bilen..350?

 

Med det oppsettet i første post, vil det gi cirka 350 hester ja :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
tenkte på eksos sida ja. no vitsi å investere i 4x4 manifold for bedre respons?

 

lurer fortsatt på HK på denne bilen..350?

 

 

du får bedre respons i bunn ,tidligere ladetrykk en motor som drar jevnere opp

mens du med 2wd manifoilen får senere lade trykk ca 3500 men får en motor som tar mer av og gir en brattere effektøkning.

personlig syns jeg det er mest morsomt med 2wd manifoil men dette er en avgjørelse man bør ta etter å ha prøvd begge deler .

turbo valg vil jo spille en stor rolle her da men tenkte på en t34 for teksten over .

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

min skal ha ca 350 HK og 500 NM sier pukkelrygg.

 

Er 4x4 så der får jo faktisk litt feste

 

Lurer på dette plenumskammret, hva vil jeg merke på mitt oppsett ?

 

Låner et par bilder fra Cosworth Racing 1

 

Bilde0110.jpg

Bilde0111.jpg

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Det sies at 803 dyser skal holde til 380 hk på maks...

 

Har ikke planer om over ca 350 hk uansett for da må det jo forsterkes alt i motor.

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
Det sies at 803 dyser skal holde til 380 hk på maks...

 

Har ikke planer om over ca 350 hk uansett for da må det jo forsterkes alt i motor.

 

 

? mene du med det ? ikke noe i orginal motor som tilsier at den ikke tåler mer hk .

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

Er vell prøvd å bevist flere ganger at ved effekt utak på 400++ så bynner ting å ryke ?

 

Har et 4x4 drivverk å ta vare på å da... snakket med schanke om priser på ting som tåler mer enn 500 nm å dette er DYRT !

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted (edited)

Hva med dette ?

 

http://www.burtonpower.com/pic_viewer.aspx...M%20Exhaust.jpg

 

å en sånn bare for at den er rød over 1 bar :D

 

http://www.burtonpower.com/pic_viewer.aspx...arge/TIM128.jpg

Edited by fiesta_xr2i

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
min skal ha ca 350 HK og 500 NM sier pukkelrygg.

 

Dette er en estimering etter pukkelryggs erfaringer, ikke noen bremsing foreligger her.

 

Kan ha 320 for min del bare det drar tidlig å masse.

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
Er vell prøvd å bevist flere ganger at ved effekt utak på 400++ så bynner ting å ryke ?

 

Har et 4x4 drivverk å ta vare på å da... snakket med schanke om priser på ting som tåler mer enn 500 nm å dette er DYRT !

 

 

MADevelopments bremset 450hk på original motor med gt3071. Rådene holder til over 500. stemplene ca det samme. veiva enda mer.

 

Drivverk er dyrt ja..

Posted

Rett meg om jeg bommer nå men bremsa ikke Jens rundt 800 på org veiv og råder i zackspeed mk2ern sin?

Veiva er iallefall veldig bra. Eneste grunn til å bytte den er om du vill ha mere slag (evnt mindre).

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
Rett meg om jeg bommer nå men bremsa ikke Jens rundt 800 på org veiv og råder i zackspeed mk2ern sin?

Veiva er iallefall veldig bra. Eneste grunn til å bytte den er om du vill ha mere slag (evnt mindre).

Var vel ikke orginale råder i den? Mener Jens sa en gang at rådene holdt til 600hk, men var turtallet som var problemet med de. Skulle man ha mer turtall enn org så anbefalte han andre råder.

Posted
Det er pga lengden på de.. egentli litt korte.. men komponentene er egentli veldi bra :) spesielt veiva.

 

 

pris på ford for ny veiv er 49900 et eller annet :-)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted
MADevelopments bremset 450hk på original motor med gt3071. Rådene holder til over 500. stemplene ca det samme. veiva enda mer.

 

Drivverk er dyrt ja..

 

Men på siden hans står det "full engine rebuild" når du ser på 400+ Hp...

 

Originaldelene holder nå til 400+ hvertfall.... mine har hvertfall gjort det i 2 år nå ;)

Posted
Men på siden hans står det "full engine rebuild" når du ser på 400+ Hp...

 

Originaldelene holder nå til 400+ hvertfall.... mine har hvertfall gjort det i 2 år nå ;)

De første 3 stega er noe man kan gjøre på en ok motor, på 400+ må motor i deler og nye lager, ringer etc sjekkes og monteres og gåes over :)

Posted
Men på siden hans står det "full engine rebuild" når du ser på 400+ Hp...

 

Originaldelene holder nå til 400+ hvertfall.... mine har hvertfall gjort det i 2 år nå ;)

 

Den motoren jeg snakka om er ALT standard.. Motoren er jo selvfølgeli åpnet først og sjekket lager og div. Men hele poenget med den var for å teste om man klarte gode tall med standard porter i toppen og standard bunndel.. Hva han normalt sett gjør med en 400motor vet jeg ikke.. Bytte lager og hone kan jo kalles en rebuild..

Man kan ikke forvente at en motor som har gått 150000-200000 er i tipp topp stand og skal klare 400+

Posted
De første 3 stega er noe man kan gjøre på en ok motor, på 400+ må motor i deler og nye lager, ringer etc sjekkes og monteres og gåes over :)

 

 

Syns jeg bør gjøres uansett egentlig :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...