JH Motorsport Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 Hei, Jeg vurderer og begynne på et Rallycross prosjekt.Blir i tilfelle en til super kl 3 (over 2L) her kan man også bruke 2 liters motor med turbo!Her trenger jeg noen gode tips! Man må bruke 36mm ristriktor og jeg må opp i ca 350 HK.Hvilken cosworth blokk? Hvilken topp/stempler/råder/kamaksler og hva bør gjøres og hvem selger deler??????? Her trenger jeg noen gode tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[P-Man] Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 (edited) Skal du ha ca 350hk kan du vel bruke både 205 og 200 blokken, er vel ikke noe tema før du nærmer deg 400hk. har hatt rundt 350 og mer i 3 av mine motorer og har ikke byttet noe innmat på noen av dem,men det er selfølgelig bedre å bytte innmat spesielt i rallycross sjekk ut www.facemotorsport.no og 909motorsport.no for deler. Edited January 24, 2010 by [P-Man] X 93mod Escort Cosworth "WRC"91mod Sierra Cosworth14mod Mondeo ikke Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Face er ihvertfall dyrt! Skal du ha billigere, må du til England, og kan anbefale Woodford der. http://cosworth.info/store/ 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Ta en prat med kh turbo her på forumet. Der kan du få masse info og hjelp, og han bygger også motorer Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 www.burtonpower.com Sikker vinner Link to comment Share on other sites More sharing options...
[P-Man] Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 selv om face er dyrt går det jo an å kontakte dem å få en god oversikt over hva du trenger da:) X 93mod Escort Cosworth "WRC"91mod Sierra Cosworth14mod Mondeo ikke Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 ta kontakt med voldenracing som er her inne. han vet hva du trenger og kan også utføre jobben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Husk på at det ikke er fullt så viktig med akkurat de 350 hk. Respons, arbeidsregister og turbolag er ting som er mye mer viktig. Kjedelig å skryte av at du har 400hk, men må sitte og håpe på at de slår inn før de andre har tatt deg igjen med runde. Er ikke mange turbobiler i supernasjonal. Mulig det er en grunn til det. Og siden de nå har endret reglementet igjen til 36 mm restriktor tror jeg det blir verre å henge med. Men veldig artig om du får det til. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Husk på at det ikke er fullt så viktig med akkurat de 350 hk. Respons, arbeidsregister og turbolag er ting som er mye mer viktig. Kjedelig å skryte av at du har 400hk, men må sitte og håpe på at de slår inn før de andre har tatt deg igjen med runde. Er ikke mange turbobiler i supernasjonal. Mulig det er en grunn til det. Og siden de nå har endret reglementet igjen til 36 mm restriktor tror jeg det blir verre å henge med. Men veldig artig om du får det til. AMEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Motorsport Posted January 25, 2010 Author Share Posted January 25, 2010 Husk på at det ikke er fullt så viktig med akkurat de 350 hk. Respons, arbeidsregister og turbolag er ting som er mye mer viktig. Kjedelig å skryte av at du har 400hk, men må sitte og håpe på at de slår inn før de andre har tatt deg igjen med runde. Er ikke mange turbobiler i supernasjonal. Mulig det er en grunn til det. Og siden de nå har endret reglementet igjen til 36 mm restriktor tror jeg det blir verre å henge med. Men veldig artig om du får det til. Ja, det hadde vært veldig morro og fått det til, sant som du sier, må ikke nødvendigvis være 350 hk, men respons og register! utgangspunktet jeg tenkte på var mulighetene for å bygge en "billig" motor (IKKE VOLVO EVO TIL 200.000,-)jeg har ikke mye peil på turbomotorer, men mulighetene må jo være der. å lage noe som holder følge, ikke en overlegen vinnerbil??! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 En rallycrossmotor som skal holde blir dyrt uansett. Siden det meste i motor må byttes. En like "billig" løsning kan være å vurdere super kl2 eller RCN u/2,4 med en N/A Cosworth-motor. Tror du vil ha større sjans for å henge med der. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Ja, det hadde vært veldig morro og fått det til, sant som du sier, må ikke nødvendigvis være 350 hk, men respons og register! utgangspunktet jeg tenkte på var mulighetene for å bygge en "billig" motor (IKKE VOLVO EVO TIL 200.000,-)jeg har ikke mye peil på turbomotorer, men mulighetene må jo være der. å lage noe som holder følge, ikke en overlegen vinnerbil??! du får det du betaler for, en 350hk grådyse t35 motor får du vel kjøpt brukt for 40000kr, men bygger du en wrc motor (350hk) fra scratch koster det 250-300k WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH Motorsport Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Skal kjøre RCN i år, med en annen bil, og skal kjøre det frem til evnt ny bil er klar! altså ikke en bil som skal bygges på en måned, men et langtids prosjekt, og med tanke på dele innsamlingen(som vil ta tid) er det jo greit å kjøpe "riktige" biter med en gang. men har fått noen gode tips, så vi får se, er ikke sikkert det blir noe av, men hadde vært gøy! Takk for tipsene jeg har fått på pm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verstingen Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 skal du kjøpe deler her i norge,er torbjørn /909 motorsport å anbefale!kjempe bra service ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 må da være bedre å kjøpe en ferdig rcn bil. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 (edited) Er ikke mange Sierra RCN-biler hvis det er det han helst vil kjøre. Vet om 2-3stk på østlandet. Og er vel bare en av de man kan hevde seg brukbart med på vanlige løp. Så skal det vinnes må det bygges. Virkelig bygges Ellers så har du jo et par som gikk i super kl.2 for et par år siden. Hadde jo vært fine RCN-biler det nå. Hvis de er mulige å få tak i. Edited January 30, 2010 by sierraracing Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Har en bekjent som skulle bygge cosworth suge motor til en mk2 rallycross bil,Mener regne stykket der ble ca 80 000kr i motor pluss sprut.ville havne på ca 270hk. koster mye penger 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrico Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Ja, det hadde vært veldig morro og fått det til, sant som du sier, må ikke nødvendigvis være 350 hk, men respons og register! utgangspunktet jeg tenkte på var mulighetene for å bygge en "billig" motor (IKKE VOLVO EVO TIL 200.000,-)jeg har ikke mye peil på turbomotorer, men mulighetene må jo være der. å lage noe som holder følge, ikke en overlegen vinnerbil??!De turboprosjektene som har vært i rallycross så langt har kostet langt over 200 k, det er jeg ganske sikker på. Skal du ha en turbobil som hevder seg må du ha antilag med et turboforbruk deretter. Ville heller anbefalt SN klasse 2 med en 2 l sugemotor, selv om dette også er rimelig dyrt. Beste er å kjøpe en ferdig "vinnerbil". Link to comment Share on other sites More sharing options...
haawaii Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 siden 909 har kjøpt opp face, kan du jo sjekke restlageret til face.... men er et gatebil blad, som hadde en gul og svart escort cosworth som coverbilde. den var satt opp for 350hk. hvis du finner bilen, og finner specs kan du jo begynne å regne sjæl =)det oppsettet er nok en sikker vinner motormessig =) resten er opp til sjåfør hehe..... den går i norge nå. så å få tak i han fyren som har den og fyre løs noen spørsmål anngående tidligere oppsett (han har jo selvfølgelig trimma den mer:P hehe) hadde ikke vært dumt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 siden 909 har kjøpt opp face, kan du jo sjekke restlageret til face.... men er et gatebil blad, som hadde en gul og svart escort cosworth som coverbilde. den var satt opp for 350hk. hvis du finner bilen, og finner specs kan du jo begynne å regne sjæl =)det oppsettet er nok en sikker vinner motormessig =) resten er opp til sjåfør hehe..... den går i norge nå. så å få tak i han fyren som har den og fyre løs noen spørsmål anngående tidligere oppsett (han har jo selvfølgelig trimma den mer:P hehe) hadde ikke vært dumt. Det er vel opprinnelig en gp.a Escort. Og skal nok holde hardt med 350 hk i en turbomotor da de fleste rundt deg gjerne har mer i en NA-motor.Dyrt er det uansett Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now