Jump to content

24v BOA


Recommended Posts

Guest l-henris
Posted

Skulle hatt nye toppdeksel, innsug og manifoil pakninger... Hvor er dette å få tak i?? Er det mulig å få tak i i det heletatt?? Noen som vet om no utenlandsk firma som kan ha noe slik liggende??

Guest l-henris
Posted

Har prøv Ford og de klarer ikke skaffe....Mulig de ikke gidder å prøve heller.... Ebay får jeg ikke til å funke...Men skal prøve med litt div denne uken så vi hvertfall får den klar til helgen...

 

Er også i gang med planlegging av turbo på den...Blir singel turbo... Noen som har noe erfaring med dette?? Må man ha data sprut eller går det uten?? Skal kjøre på rundt 0,6 i trykk tenker jeg....

 

Glad for gode svar på dette ;)

Posted (edited)

Ford skaffer det meste av pakninger til disse motorene, i hvertfall Glåmdal motor, som er noe så sjeldent som en Ford forhandler som gir service selv om bilen er eldre enn ti år..

 

Åkkesom, her finner du alle pakninger du spør etter, inkl. til toppdeksler: http://stores.shop.ebay.co.uk/melville4663

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Guest l-henris
Posted

Supert. Da skal jeg se om jeg ikke får det bestilt så jeg får det i orden...

Posted
Har prøv Ford og de klarer ikke skaffe....Mulig de ikke gidder å prøve heller.... Ebay får jeg ikke til å funke...Men skal prøve med litt div denne uken så vi hvertfall får den klar til helgen...

 

Er også i gang med planlegging av turbo på den...Blir singel turbo... Noen som har noe erfaring med dette?? Må man ha data sprut eller går det uten?? Skal kjøre på rundt 0,6 i trykk tenker jeg....

 

Glad for gode svar på dette ;)

 

Hei. orginale ecu og oppsett på fuel blir alt for dårlig orginalt. datasprut er det beste.les på tråder på v6 forumet. øverst.

 

skal du klare deg uten sprut. får du evt ikke kontrolert tenninga. men kun fora på mere suppe.

 

da er alternativa.

 

ny progressiv bensintrykkregulator.justerbar fra 1:1 til 12:1.

 

Denne vil la trykket på dysene øke kraftig ved ladetrykk.og være std trykk ved penkjøring.

om de org dysene blir for små. kan du sette i 6stk org dyser fra 2.0 dohc.de er over 300cc.

da kan du kobble vekk den orginale bensintrykk regulatoren og montere kun den store prog regulatoren med ett manometer og senke

 

trykket ned mot 2bar grunntrykk. for da vil mengden bli nogenlunde som orginalt. men du får mye mere suppe på ladetrykk.

 

Det som litt av kluet blir å ha bra nok bensintrykk til motoren. så enten i tank.en gruppe A pumpe. høytrykk. eller under tank i sierra 044

bosch. evt parkobble 2 stk org. med nye ledninger og rele.

 

0.3bar har jeg hørt er blitt kjørt på med std motor med 9,7 :1 i comp og funka med singel turbo. t3t4

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Guest l-henris
Posted

Da ble jeg litt klokere :D Takk for godt svar! :) Ett annet problem som er oppstått nå....Var ute å prøve kjørte i går å da vil den ikke gå ordentlig på lavt turtall...Ved mindre enn halv gass virker det ikke som den går reint (ikke med på alle 6) men når jeg gir litt over halv gass smeller den i veigen...Har byttet plugger og gått over innsug men alikevel ikke god....Noen som har forslag på hva det kan være???

Posted

Vanskelig å svare på slikt via et forum, når man ikke veit noenting om bilens generelle tilstand. Blir mest tipping, men TPS (gass spjeld sensoren) bør sjekkes. Om vinteren kan det være lurt å spraye alle sensorer litt med elektrorens. Smør opp akselen til gass spjeldet med WD40 også.

Hadde noe lignende på 24V motoren min. Det vil si, turtallet kunne finne på å "henge seg opp" ved frikobling før giring etter mye pådrag (fast på ca 4500 omdr.) Atale greier å gire da... ;) Åsså "glemte" motoren av og til å gå på tomgang ved frikobling før kryss o.l. Viste seg å være tomgangsensoren, og problemet forsvant etter oppkobling av datasprut (tomgangsensor fjernet).

Anbefaler forresten datasprut, da man får en bankers pålitelig motorstyring.

Det er ikke en ting jeg kan.

Guest l-henris
Posted

Data sprut er planlagt ja :) Men blir innpakka i turbo budsjettet :) Har prøv og koplet ut lamdasonde og da blir det ikke noe forskjell så redd de har ryki... Skal også rense massemåleren og gå over litt med kontakt spray i morgen så får vi se om det blir bedre...Motoren har stått i to år så kan være noe av grunnen det ;) Men det blir iskjøring til helga lell å det blir kult :)

  • 3 weeks later...
Guest Robert0712
Posted
Vanskelig å svare på slikt via et forum, når man ikke veit noenting om bilens generelle tilstand. Blir mest tipping, men TPS (gass spjeld sensoren) bør sjekkes. Om vinteren kan det være lurt å spraye alle sensorer litt med elektrorens. Smør opp akselen til gass spjeldet med WD40 også.

Hadde noe lignende på 24V motoren min. Det vil si, turtallet kunne finne på å "henge seg opp" ved frikobling før giring etter mye pådrag (fast på ca 4500 omdr.) Atale greier å gire da... ;) Åsså "glemte" motoren av og til å gå på tomgang ved frikobling før kryss o.l. Viste seg å være tomgangsensoren, og problemet forsvant etter oppkobling av datasprut (tomgangsensor fjernet).

Anbefaler forresten datasprut, da man får en bankers pålitelig motorstyring.

 

 

Hvilket datasprut anbefaler du ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...