Maarius Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Har skaffa meg en god gammal Sierra 2.3.Forrige eier har kjørt med for lite frostvæske på og ei natt så frøs vannet, bilen ble starta allikavel og kjørt et godt stykke. Etter dette så koker bilen bare over. Det kommer eksos ut i ekspansjonstanken, og det bygger seg opp trykk nesten med en gang Sprekker disse toppene lett? Eller kan jeg være heldig slik at det bare er ei toppakning som har tatt kvelden?Erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 er vel støpegods topper på den, så dem skal tåle en støyt.tipper toppakningen/ e. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 er vel støpegods topper på den, så dem skal tåle en støyt.tipper toppakningen/ e. hehe... nå er jo gjerne støpejern ganske sprøtt... men vil tro at det er sterkere enn alutopp.. Skal rive av toppene i morra og se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Skal mye til for at en støypjernstopp sprekker. Men kontroller at de ikke har slått seg og blitt skeiv. Med støypjern tolererer man svært lite skjeivhet før man får lekkasje. En alutopp tolererer ofte 0,15 mm i skjeivhet, og mer i enkelte tilfeller. Er støypjernstoppen 0,15 skjeiv sliter du med å få den tett. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 sikkert frosse sund pakningene.. tenker d blir bra når du får nye på Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Da var toppene demontert og jeg kan se på en sylinder at det er tydelig lekkasje mellom sylinder og kjølevannskanal, så da er sannsynligvis feilen funnet Jeg skulle vel også ha sjekket om dem var skjeve ja Truckdriver.. Men hvor kjøper jeg pakninger?Ser at hverken Meca eller Mekonomen selger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Kjøpte et såkalt "slipesett" hos Ford i dag! Alt jeg trenger! For bare 1380,- kr Da blir det ordnings etterhvert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted February 6, 2010 Author Share Posted February 6, 2010 Motoren ble fiks med nye toppakninger ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts