Jump to content

Sierra 2.3


Maarius

Recommended Posts

Har skaffa meg en god gammal Sierra 2.3.

Forrige eier har kjørt med for lite frostvæske på og ei natt så frøs vannet, bilen ble starta allikavel og kjørt et godt stykke.

Etter dette så koker bilen bare over.

 

Det kommer eksos ut i ekspansjonstanken, og det bygger seg opp trykk nesten med en gang :)

 

Sprekker disse toppene lett? Eller kan jeg være heldig slik at det bare er ei toppakning som har tatt kvelden?

Erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Skal mye til for at en støypjernstopp sprekker. Men kontroller at de ikke har slått seg og blitt skeiv. Med støypjern tolererer man svært lite skjeivhet før man får lekkasje. En alutopp tolererer ofte 0,15 mm i skjeivhet, og mer i enkelte tilfeller. Er støypjernstoppen 0,15 skjeiv sliter du med å få den tett.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Da var toppene demontert og jeg kan se på en sylinder at det er tydelig lekkasje mellom sylinder og kjølevannskanal, så da er sannsynligvis feilen funnet :)

 

Jeg skulle vel også ha sjekket om dem var skjeve ja Truckdriver..

 

Men hvor kjøper jeg pakninger?

Ser at hverken Meca eller Mekonomen selger...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...