zanor Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Har en DOCH stående her med nedre regsiter kjede føring i små biter. Om turtallet øker over 2000 rpm så slår kjede inntil blokka.Så, kommer dette av slakt/slitt kjede eller er det bare ny føring som skal til?
2.0 I Doch Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Vist det er register, kjeden så går det ei stor lang glide skinne, dette rauk på min bare bytta den + strammer. Skrude av alle deksla på motoren så skifta ford delane. Lurt å skru av reim hjulet å sjekke kjeden til olje pumpa. Delene er ikkje dyre.
zanor Posted January 19, 2010 Author Posted January 19, 2010 (edited) Vist det er register, kjeden så går det ei stor lang glide skinne, dette rauk på min bare bytta den + strammer. Skrude av alle deksla på motoren så skifta ford delane. Lurt å skru av reim hjulet å sjekke kjeden til olje pumpa. Delene er ikkje dyre. Er den glide skinna som er i små biter hos meg også. Du måtte ikke bytte kjede? Husker du hvor mye ford forlangte for skinna? Edited January 19, 2010 by zanor
2.0 I Doch Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 3-400kr, strammeren kjøpte eg på eit anna verksted den kosta ca 500. Er jo egentelig noen andre pakninger\ tetninger rundt der ein bør bytte også.
carfreak Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Jeg har begge deler stående på en motor her. Laget ikke en lyd når jeg kjørte med den
zanor Posted January 23, 2010 Author Posted January 23, 2010 Jeg har begge deler stående på en motor her. Laget ikke en lyd når jeg kjørte med den Har kjøpt nytt, fant ut att det var best da disse tydligvis blir sprø med tia.. Meeen, øverste skruen på denna nedre føringa, er det så att denne ikke skal stramme skinna intill blokka? Når denne er strammet med riktig moment så kan skinna bevenges 1-2mm ut og inn... Riktig? Kunne ikke finne no skive på dele tegninga... Vet ikke hvordan det var satt sammen da restene av den som satt der skal plukkes ut av bunnpanna snart hehe
fostad Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Har kjøpt nytt, fant ut att det var best da disse tydligvis blir sprø med tia.. Meeen, øverste skruen på denna nedre føringa, er det så att denne ikke skal stramme skinna intill blokka? Når denne er strammet med riktig moment så kan skinna bevenges 1-2mm ut og inn... Riktig? Kunne ikke finne no skive på dele tegninga... Vet ikke hvordan det var satt sammen da restene av den som satt der skal plukkes ut av bunnpanna snart hehe ja du skal klare og bevege skinna in og ut i øvre del, ellers sprekker den,husk locktite.. Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
zanor Posted January 24, 2010 Author Posted January 24, 2010 ja du skal klare og bevege skinna in og ut i øvre del, ellers sprekker den,husk locktite.. Okay, flott! takk!
Recommended Posts