Zykotec Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Stempelringer til Cosworth 24v ? Noen sjans for at Ford har liggende Ev. er det stor forskjell fra vanlig 12v ? (ser ut som oljering og øverste ringen er ganske lik...) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
RS 1000 Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 Stempelringer til Cosworth 24v ? Noen sjans for at Ford har liggende Ev. er det stor forskjell fra vanlig 12v ? (ser ut som oljering og øverste ringen er ganske lik...)Har du hørt med sylinderverkstedene rundtom? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
2.8turbo Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 hør me di på burtonpower:P ESCORT RST/ Sierra IST
olsen_driver Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 hør me di på burtonpower:Pmener bestemt at stempelringer fra 12v skal passe da det er samme blokk på 12/24v;)
Slåstad RS Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Løfter denne jeg , da jeg trenger et sett til BOA Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
mr_scorpio Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html 1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w 1977 Ford Granada 2,3L Automatic 1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD 1998 Ford Explorer 4,0
Slåstad RS Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Auda , budgjettsprenger! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
KIB Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Auda , budgjettsprenger! Du tenger jo ikke kjøpe alt på den siden da
Slåstad RS Posted November 26, 2010 Posted November 26, 2010 (edited) Neida , men synes 2500,- + frakt er mere enn nok for noen stempelfjærer. Pokker , tror jeg begynner med treskjæring og rosemaling i stedet for bilhobby! Edited November 26, 2010 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Zykotec Posted November 27, 2010 Author Posted November 27, 2010 Jeg betalte 208 pund inkl. frakt, som jo forsåvidt ikke er småpenger, men jeg håper det er verdt det. Det var dog før de fikk prisene på nettsia si. Er jammen greit å ha monopol '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
KIB Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Neida , men synes 2500,- + frakt er mere enn nok for noen stempelfjærer. Pokker , tror jeg begynner med treskjæring og rosemaling i stedet for bilhobby!
RS 1000 Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Neida , men synes 2500,- + frakt er mere enn nok for noen stempelfjærer. Pokker , tror jeg begynner med treskjæring og rosemaling i stedet for bilhobby!Sjekk denne: http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-481K/ Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Hm , da må jeg måle ringspor i morgen.Går dette , så får du stor stjerne i boka! (Ja , jeg er gjerrig , men da kan jeg beholde bilhobby'n selv om jeg forsørger familien.) Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Når man ser på prisnivået i USA kontra griske nassersister i Europa, så er det en klar fordel å ha en motor som også brukes "over there". Ford V6 er ett eksempel på en slik så det er ingen grunn til å sløse. Det absolutt auler med 1/2 feite lommemenn og svindlere som forsøker å bli milionær på hver eneste kunde så skeptisk og passe gjerrig er gode egenskaper!! Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
KIB Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Hm , da må jeg måle ringspor i morgen.Går dette , så får du stor stjerne i boka! (Ja , jeg er gjerrig , men da kan jeg beholde bilhobby'n selv om jeg forsørger familien.) Forsøkte bare å trekke litt på deg.. Man er ikke gjerring selv om man ikke kaster penger etter den første og beste som har deler.. Det er flere av oss som har en normal jobb + familie som skal forsørges, så da MÅ man snu litt på kronene for å få noe ut av denne hobbyen.
Zykotec Posted November 28, 2010 Author Posted November 28, 2010 Det beste er nok bare å ta tida til hjelp, kjøpe en del i året etc. Brukte vel et år på å leite, prute og handle brukte deler til min motor, så da jeg fant ut at Boostperformance var de eneste som kunnen skaffe stempelringer uten at jeg var nødt å leite mer eller måle noenting, så kjøpte jeg de nesten uten å tenke meg om Nå mangler det bare at de jeg maser på som skal plane toppene mine klarer å få tid til det '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Slåstad RS Posted November 30, 2010 Posted November 30, 2010 Det var nesten riktige fjærer.Oljefjæra på BOA er 3mm , så her må det supleres med andre oljefjærer eller dreie opp sporet i stemplene til 3,5mm. Forsøkte bare å trekke litt på deg.. Man er ikke gjerring selv om man ikke kaster penger etter den første og beste som har deler.. Det er flere av oss som har en normal jobb + familie som skal forsørges, så da MÅ man snu litt på kronene for å få noe ut av denne hobbyen.Alt i orden.Synes det er morro å få mye ut av hver krone , selv i perioder med større kontobeholdning. Motor med 200hk+/- for ca 10000,- = Morro. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted December 1, 2010 Posted December 1, 2010 (edited) Det var nesten riktige fjærer.Oljefjæra på BOA er 3mm , så her må det supleres med andre oljefjærer eller dreie opp sporet i stemplene til 3,5mm.Motor med 200hk+/- for ca 10000,- = Morro.Den klart viktigste ringen er den øverste og så kan man vel kanskje si at det avtar nedover? Hvis man kan bruke de to øverste ringene fra settet til Summit, men velger å gå for andre alternativer så blir det jaggu bra sluttpris på oljeringene, evt. kun "ekspanderen". http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-481K/Tynnere ringer inkl. 3,0 mm olje-ekspander:http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-529K/ Edited December 1, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted December 1, 2010 Posted December 1, 2010 Ser ut som jeg får et sett i fra Ric Wood , til relativt grei pris.Originalt da. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Slåstad RS Posted December 6, 2010 Posted December 6, 2010 Hmmm , mye lommemenn ja. Fjærene i fra Mr.Wood har tilfeldigvis 3,5mm oljefjær....Blir vel ikke overasket hvis det står Summit på esken heller. Da ble disse avbestilt , og saken er fortsatt åpen. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted December 6, 2010 Posted December 6, 2010 Jeg mener at en kombinasjon av de to ringsettene til summit som det tidligere er linket til, vil løse problemet på en grei måte og det til en sum av ca. NOK 1600 ,- Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted December 6, 2010 Posted December 6, 2010 Ja, ser ut som det blir løsningen. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Slåstad RS Posted December 7, 2010 Posted December 7, 2010 Sendte en forespørsel til Summit nå , om muligheten for å bestille bare de ringene man trenger. Fortsettelse følger... Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Slåstad RS Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 (edited) Subject 93mm Piston rings Discussion Thread Response (Oscar) 12/08/2010 02:48 PM Kjetil, Thank you for your e-mail. Unfortunately we do not offer ring set in the sizes you specified. I am not sure were you may be able to locate this set. You may want to check with a dealer or local parts supplier. We appreciate your business.Thank you,OscarSummit Racing Equipment Auto-Response 12/07/2010 07:21 AM Your question has been received. You should expect a response from us within one business day. Responses to Technical questions may take up to 3 business days. Customer (Kjetil Sjøen) 12/07/2010 07:21 AM Hi , is it possible to buy a combined kit?I need : 1.ring :1,6 mm2.ring :1,75mmOilrings: 3mm Best regards , Kjetil------------------------------- Og ikke le av engelsken min! Edited December 8, 2010 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now