Jump to content

Fiesta MK4 RS bakfanger? Hvor få tak i?


Guest Dibbern

Recommended Posts

Guest Dibbern

Kjører en Fiesta MK4 1,3. 3-dørs. Skal sette på RS-bakfanger på den. Hvor får jeg tak i? Noen som har liggende, eller vet om en forhandler av dette?

Edited by Dibbern
Link to comment
Share on other sites

Guest Dibbern

Ford Motor Norge jeg må ta kontakt med da eller?

Har vært i kontakt med de 2 Ford-forhandlerne som er her i Trondheim, men ingen av de kan finne bakfanger. Den ene fant bare sideskjørt, mens den andre bare fant framfanger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dibbern

Skal ihvertfall være mulig å få tak i RS-frontfanger og skjørt, ifølge Ford-forhandlerne her, så ville jo vært rart om det ikke gikk an å få tak i bakfanger...

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikkje kjøpe nye fangere for å få RS-styling. Stylingen består av en leppe om den kan kalles det, som monteres i underkant av front og bakfanger.

Min Fiesta ble levert med RS styling fra fabrikk, så jeg kan ta et par bilder en dag, og notere ned litt delenr viss jeg finner disse på stylingen.:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dibbern

Hehe. Ja, skulle gjerne hatt alt samtidig, men det har seg sånn at eneste grunnen til at jeg skal ha bakfanger er fordi jeg ble påkjørt bakfra forrige helg, og må uansett ha ny fanger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dibbern

Har hørt med Ford-forhandlerne i Trondheim, Røhne selmer i Oslo, og med Ford Norge. Ingen kan gi meg et svar på om det faktisk er mulig å sette på Ford Fiesta Sport-fanger på en `97 modell. Det er visstnok gjort en forandring med "bakplata" på 2000-2001modellen, så den er ikke garantert å passe. Det er heller ingen i Norge som har den fangeren på lager, og da får jeg ikke prøvd om den passer før jeg evnt. kjøper den. Det har seg jo sånn at om jeg bestiller noe sånt er jeg nødt til å kjøpe den uansett. Forbanna møkk.

Link to comment
Share on other sites

Omsider skrevet ned delenr på leppene til å hekte på front og bakfangerene på mk4 fiesta. Fant ikke delenr til sideskjørtene.

 

Front: 5030807

Bak: 5030816 (evt 18 til slutt. vanskelig å tyde etter mange års slitasje på plasten)

 

Ca sånn blir fronten seende ut med leppen fra Ford sitt RS tilbehør.:)

1190061980_img_2046.jpg

 

..og hekken....

1190062556_img_2158.jpg

 

Ikke noe voldsomme greier, men det funker syns jeg.:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...