sirevildead Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 hei, har en 92mod 2i clx som stopper så fort den begynner og bli varm, så må jeg vente 5min, så kan jeg kjøre 500meter før den stopper igjen.. setter stor pris på all hjelp, for tar ganske lang tid å kjøre rundt på denne måten, hehe:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Kan begyne så enkelt som om du har gnist på den når den ikke vil starte? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 prøv ny trigger sensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirevildead Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 prøv ny trigger sensor hei:)trigger sensor? hva er det og hvor sitter den? Kan begyne så enkelt som om du har gnist på den når den ikke vil starte? hei:) er nok ikke gnist på den et par minutter, men så kommer den igjen så fort den blir litt kaldere? jeg trodde det var motor styringa som var problemet, en sensor som gir feil meld når den blir varm feks?eller hva annet er det som kan gjøre at gnisten forsvinner når den blir varm? motoren funker helt vanlig de første 10min etter kaldstart, så begynner den og fuske og baktenne før den dør helt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 siden det har med tempraturen på motoren å gjøre ville jeg skjekket temeratur sensorene jeg er en nesten bakerst på innsuget som måler luft temp..en foran, nede på termostathuset på innsuget som måler vann temp..og en på fulerailen som måler bensin temp.. trigger sensoren din sitter nede ved oljefilteret, rett over starteren.. letteste måten å bytte den på er å skru nedenifra.. ta ut starteren(sitter med 3 stk 13mm bolter) så ta ut sensoren som sitter rett over.. sensoren sitter med torx 25 eller noe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Prøv å koble av lambda sensoren og se om det hjelper! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirevildead Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 siden det har med tempraturen på motoren å gjøre ville jeg skjekket temeratur sensorene jeg er en nesten bakerst på innsuget som måler luft temp..en foran, nede på termostathuset på innsuget som måler vann temp..og en på fulerailen som måler bensin temp.. trigger sensoren din sitter nede ved oljefilteret, rett over starteren.. letteste måten å bytte den på er å skru nedenifra.. ta ut starteren(sitter med 3 stk 13mm bolter) så ta ut sensoren som sitter rett over.. sensoren sitter med torx 25 eller noe.. har byttet act og ect alt, skal prøve den på fulerailen og trigger nest:) takker for hjelp så langt:) Prøv å koble av lambda sensoren og se om det hjelper!blir ikke noe forskjell når jeg drar ut kontakten på den, men skal prøve å bytte den med en brukt jeg har liggende:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceTurbo Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 kan ikke bare være av veldig dårlige pluggkabler da, når det blir varmt øker motstanden i ledningene Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 har byttet act og ect alt, skal prøve den på fulerailen og trigger nest:) Den i fuelrailen skal ikke være nødvendig å bytte. Bare en av/på bryter. Fikk ikke med meg om du bekreftet at du mangler gnist når den stopper, eller om du antar det? At gnist forsvinner når motor begyner bli varm kan også høres ut som det som kan skje når en coil begyner bli dårlig. Har ikke vært borti at sluttrinn bare har delvis gitt opp, men kan jo være verdt å sjekke. Orntlig med jord og strøm? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 kan ikke bare være av veldig dårlige pluggkabler da, når det blir varmt øker motstanden i ledningene Heller med i denne, også fordeleren er meget skjør med tanke på fuktighet, noe som blir påvirka av varmen fra motor. Siden rotoren blir drevet av kammen på motoren blir det kaldt/varmt inni selve fordeleren. Vintertidene fører mye fuktighet med seg. Mål motstanden i kablene også, skal ikke vere mer enn 1kOhm. Korriger meg om jeg tar feil, er noen år siden skolegangen 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirevildead Posted May 21, 2010 Author Share Posted May 21, 2010 hvis noen har samme problemet var det ect sensor som var prob.. bare husk å reset hjernen etter bytte:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now