rsemil Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 skal se på en 04 tdci mondeo og lurer litt på om det er noe spes jeg bør se på? bilen har gått som taxi og har 240 store på telleren, men det bekymrer meg ikke så mye. det er en ghia med automatgir og sånn tiptronic.. er det noe jeg bør være ekstra på vakt for?? mvh emil:) quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
Jokke2k Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Rust i dører, viftemotor i dashbord, spylermotorene(pleier å være ett problem), Høre etter ulyder bak (bakhjulslagera koster peng), kjøre over humper(for og sjekke stag i forstilling og bakstilling, sjekke el-motoren på lyktene. Tror det finnes en tråd om hva man bør sjekke, men er hvertfall noe jeg kom på nå. Lykke til med kjøp! Joachim
TheTH Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Kan jo fortelle hva som har gått galt med min 04 TDCI:- byttet bryter på bagasjedør TO ganger.- byttet låsekasse på ene bakdøren.- byttet panserlås.- byttet alle glødeplugger.- byttet clutch og svinghjul etter det helvetes dobbeltmassesvinghjulet feilet. Dette ble fryktelig dyrt og Ford nektet å godta reklamasjon.- lakket opp innsiden av dørene etter at gummilistene hadde slitt helt inn på metallet - dårlig lakk! Slitedeler har jeg ikke tatt med her. Nå virker det også som om kjørevarmeren har sluttet å gå, og den er også veldig dyr, ettersom jeg har forstått. Synes det har vært mye plukk og ræl med denne bilen, men heldigvis kjører den som en drøm og er superpraktisk i bruk.
aarnes Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Automatkasse er jo alltid gøy på en dieselbil som har litt på tellern..ville sjekket at denne girer ordentlig, og ikke slorer eller henger på noen gir..samt sjekket om den har vært flushet siden den var ny
rsemil Posted January 20, 2010 Author Posted January 20, 2010 har da fått hjem bilen. den hadde som sagt gått som taxi og har nå 246000 km på telleren.. alt elektrisk funker utmerket, automatkassen skifter som den skal pluss at den ble byttet olje på ved 203000 km.nye hjullager foran rett over nyttår i år. eneste jeg har noe å utsette på er denne dieselvarmeren. (ikke webastoen). bilen holder ikke på temp. ligger bare på litt over 60 gr merket og av og til har den normal driftstemp. svinger litt opp og ned. så skal få sjekket dette.. bet 120 store for bilen med årsavgift for 2010 og omreg i prisen.. ikke ille vil jeg si:) håper og tror dette er en solid bil pga denne km standen. quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
Brino90 Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 Legg ut Bilder og planer for bilen i ny tråd -Min mondeo 2002 Mod Ghia 2L Tddi: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54155-min-ford-mondeo-mk3-ghia-tddi-2001-modell/ -Min mondeo 2009 Mod Titanium S 140HK powershift http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76829-min-mondeo-mk4-2009-titanium-s-140hk-powershift/
Fresh| Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 Kan jo nevne at jeg mk3 på sist fredag, og måtte til å bytte panserlås allerede + at dynamoen tok kvelden på tirsdag.
grcossie Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 Håper bilen ikke har vært brukt til å dra mye tungt, har skiftet 2 automatkasser på slike. Automatgiren har faktisk uoffisielt lavere effekt enn manuell, men de går greit for det
rsemil Posted January 23, 2010 Author Posted January 23, 2010 Håper bilen ikke har vært brukt til å dra mye tungt, har skiftet 2 automatkasser på slike. Automatgiren har faktisk uoffisielt lavere effekt enn manuell, men de går greit for detdet er ikke hengerfeste mont på bilen.. quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
grcossie Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 det er ikke hengerfeste mont på bilen.. Hehe, da slipper du tenke på det
Recommended Posts