Guest johnny bravo Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 ok, da er iallefall vannpumpe, regreim og driv reim byttet, skal kjøpe sånn kjølesystem-rens og fersk kjøleveske i morgen. startet og gikk fint når jeg prøvde i stad, men kunne ikke gå for lenge. Jeg har nemlig klart å jekke i stykker bunnpanna lå en stor dam i snøen når jeg nærmet meg slutten i stad Dette er jo ikke ulikt meg siden jeg som regel bruker å ødelegge mer enn jeg reparer når jeg skrur bil Men jeg har jo en bunnpanne til på delebilen så jeg håper den passer og at det ikke er alt for mye jobb å bytte den så skal jeg prøve å få til det i morgen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 jekka du rett i panna du eller? - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johnny bravo Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 ja gjorde nok det. hadde stor gummibelg imellom jekken og bunnpanna, men noe har skjedd Jekket jo ikke hele bilen der, men det var for å kunne justere motoren litt opp og ned for å komme til på siden å bytte pumpe og reim. Har kikket litt rundt, bl.annet i en haynes bok, og der er det beskrevet at man må løsne motoren og heise den opp en 5-8 cm for å få ut bunnpanna. I en annen tråd på nettet så var det en som senket forstillinga. Dette er jo ikke bra siden delebilen min står ute i fri luft på bukker og jeg har ikke tilgang på garasje med bukk eller kran med det første. På delebilen så kan jeg jo eventuelt bruke vinkelslipern for å få den ut, men det går ikke på den jeg skal montere den på. Har ikke studert så mye under bilen enda, men skal ut å gjøre det straks.... Kom gjerne med tips og triks her! Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 du bør ikke senke forstillinga med mindre du har sentreringsvektøyet da. for bærebrua(den firkanta ramma) må stilles inn i korrekt stilling ellers går bilen din skjevt... - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johnny bravo Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 ok, det er klart. men det blir uansett bare på delebilen i tilfelle... Men hvor mye kan man løfte motoren uten å skru av alt av slanger og rør? vil tro jeg kommer langt med å løfte motoren bare i ene siden? Hadde jo ganske mye vandring på motoren når motorfeste på vannpumpesida var av... Blir det for lite tror dere. Kan jeg løsne det andre motorfeste og heise motoren litt bare uten å skru av noen slanger og rør? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 ok, det er klart. men det blir uansett bare på delebilen i tilfelle... Men hvor mye kan man løfte motoren uten å skru av alt av slanger og rør? vil tro jeg kommer langt med å løfte motoren bare i ene siden? Hadde jo ganske mye vandring på motoren når motorfeste på vannpumpesida var av... Blir det for lite tror dere. Kan jeg løsne det andre motorfeste og heise motoren litt bare uten å skru av noen slanger og rør?du kommer til å møte et problem med slangen til AC, hvis du har det... den som går tvers over motorrommet. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johnny bravo Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 (edited) ok, la ikke merke til noe ac-slange jeg Er det på delebilen, men ikke på den andre. Bunnpanna er iallefall ute av delebilen. Hadde løs det ene motorfestet på siden der drivreima er. Å så skrudde jeg ut bolten i motorfestet i fremkant av motoren. Så fikk jeg en kompis til å bryte motoren oppover med et spett mens jeg lå under å fikk lirka ut bunnpanna Jeg fikk akkurat ut bunnpanna, men er ikke anbefalt når man skal ha PÅ en bunnpanne og på en bil som skal brukes etterpå Har bestilt ny bunnpannepakning nå. Får den i morgen eller fredag så finner jeg meg et verksted jeg kan holde på i helga så skal jeg vel få det til. Bilverkstedet skulle ha bortimot 2500,- for arbeidet med å bytte bunnpanna, så jeg må nok bare gjøre det selv... Edited January 13, 2010 by johnny bravo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now