Tommen Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 (edited) http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=117622 http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=103035 Måtte bare legge inn denne også!http://www.classicdriver.de/uk/find/4100_d...p;dealerid=1337 den har vell hatt sine runder rundt Lyngås;) enjoy Edited January 6, 2010 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=117622enjoy Tusen takk for kjempelink- kommer godt med ifb med restaureringen av vinga mi til GpA spec..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Tusen takk for kjempelink- kommer godt med ifb med restaureringen av vinga mi til GpA spec..... OI! har du bilder?? er det asfalt heller grus-racer du har? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 (edited) OI! har du bilder?? er det asfalt heller grus-racer du har? Blir asfalt spec, planlegger å kjøre historisk racing med den en gang i framtida.... Slik så den ut når jeg henta den- ikke mye å se på, men ett bra motorsportkarroseri som er "seamwelded" + div andre mods..http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...gevogn+på+gang Nå har jeg strippet den helt, og planlegger å få den til oppretteren +lakk i løpet av våren.... Ser Ian hos Oakfields hvor jeg kjøpte min også har denne tilsalgs.... http://www.classicdriver.de/uk/find/4100_d...p;dealerid=1337 Edited January 7, 2010 by GTD40 Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Blir asfalt spec, planlegger å kjøre historisk racing med den en gang i framtida.... Slik så den ut når jeg henta den- ikke mye å se på, men ett bra motorsportkarroseri som er "seamwelded" + div andre mods..http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...gevogn+på+gang Nå har jeg strippet den helt, og planlegger å få den til oppretteren +lakk i løpet av våren.... Ser Ian hos Oakfields hvor jeg kjøpte min også har denne tilsalgs.... http://www.classicdriver.de/uk/find/4100_d...p;dealerid=1337 Dæken så morro har du split felger til salgs kanskje? Angrer på at eg lakka vingebilen i orginal farge nesten eg nå.. Den raude der hadde vært midt i blinken for meg! meen, har ikkje råd.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 (edited) Dæken så morro har du split felger til salgs kanskje? Angrer på at eg lakka vingebilen i orginal farge nesten eg nå.. Den raude der hadde vært midt i blinken for meg! meen, har ikkje råd.. Hehe....har akkurat solgt 9stk og har 14 igjen selv med sentermuttre.......4BBS, 4Speedline samt 6stk av noe franske skrudde greier jeg har glemt navnet på.....BBS'ene er like de på den røde bilen hos Oakfields.....Synes vingebiler skal ha org farge enten det er moonstone, hvit eller svart.....forrige vingebilen min var moonstone..... Edited January 7, 2010 by GTD40 Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Hehe....har akkurat solgt 9stk og har 14 igjen selv med sentermuttre.......4BBS, 4Speedline samt 6stk av noe franske skrudde greier jeg har glemt navnet på.....BBS'ene er like de på den røde bilen hos Oakfields.....Synes vingebiler skal ha org farge enten det er moonstone, hvit eller svart.....forrige vingebilen min var moonstone..... Det er det værste.. hehe, skulle hatt slike BBS hjul på vingebilen min Er vell egentlig enig, men fy å rått med motorsport stuk! Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 9, 2010 Author Share Posted January 9, 2010 Veit du at det er ein av dem?Har lest at klypen sin var ein av de siste, pga at den var bredda bak for ekstra store hjul?? Dem byna jo med 16" hjul heilt opp til 18" i 90-91? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 (edited) Veit du at det er ein av dem?Har lest at klypen sin var ein av de siste, pga at den var bredda bak for ekstra store hjul?? Dem byna jo med 16" hjul heilt opp til 18" i 90-91? beklager, veit ikke om det er en av dem. bare at det var en eggenberger. Edited January 9, 2010 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Stig Blomquists hadde vel den før Hafsengen, deretter Klypen. Eller så er jeg på jordet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 detta sitter langt inne hos mange her inne... Bilen til klypen har kun id,n til en 500 da claes bygde den på ett nytt tynn-plate karroseri.... med suge-motor.Den var helt ferdig da den kom fra sverige...fra stig... Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 10, 2010 Author Share Posted January 10, 2010 detta sitter langt inne hos mange her inne... Bilen til klypen har kun id,n til en 500 da claes bygde den på ett nytt tynn-plate karroseri.... med suge-motor.Den var helt ferdig da den kom fra sverige...fra stig... Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil? Hmm.. jammen er det ikkje luftjekker på bilen hans? da er den ikkje rigga for cross i utgangspunktet.. Ein annen ting er "RS500" som Tom Einar Aaserud hadde.. Eg har sett bilde av den når han tok den heim til norge, Å da var den hvit å grønn med vanlig cosworth styling.. veldig lik denne modellbilen:Så den blei ombygd med rs500 plast og motor/gear etter at den kom til Norge.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 En RS500 gatebil er jo greit, de har chassis nr innenfor visse tall, høyre ratt og visse deler som er lett og gjenkjenne. Spørsmålet mitt er da, hvordan definerer man en RS500 løpsbil? De har jo ikke de vanlige chassis nr, og plastikk har stort sett vært i fillebiter mange ganger og blitt erstattet. Motor/drivverk varierer jo også mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r2d2 Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 detta sitter langt inne hos mange her inne... Bilen til klypen har kun id,n til en 500 da claes bygde den på ett nytt tynn-plate karroseri.... med suge-motor.Den var helt ferdig da den kom fra sverige...fra stig... Noen som veit håssen bilen til Klypen såg ut når den var Racerbil? har bilder av den når stig kjørte den, Samatron dæ må du hjølpe me mæ ass En RS500 gatebil er jo greit, de har chassis nr innenfor visse tall, høyre ratt og visse deler som er lett og gjenkjenne. Spørsmålet mitt er da, hvordan definerer man en RS500 løpsbil? De har jo ikke de vanlige chassis nr, og plastikk har stort sett vært i fillebiter mange ganger og blitt erstattet. Motor/drivverk varierer jo også mye. Man kaller vel kansje bilen det den er klasset for i motorsport, og seff homologering for aktuell modell. Har gått en del Cortina GT med Lotus id, Mattis sin RS1600 er vel ein Mexico i utgangspunktet, første gang jeg såg den var det RS2000. Har eit Sierra skall med "vanlig" Cosworth vin, som ble erstattet av eit motorsport skall i 91 (trur eg det var) begge var klassa som RS500 i rallycross? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 10, 2010 Author Share Posted January 10, 2010 En RS500 gatebil er jo greit, de har chassis nr innenfor visse tall, høyre ratt og visse deler som er lett og gjenkjenne. Spørsmålet mitt er da, hvordan definerer man en RS500 løpsbil? De har jo ikke de vanlige chassis nr, og plastikk har stort sett vært i fillebiter mange ganger og blitt erstattet. Motor/drivverk varierer jo også mye. Heilt enig.. men,Eg meiner bestemt at ein ekte RS500 Evo skal ha luftjekker.. E dekkån ikkje enige da karer? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Når jeg kjøpte bilen min hos Oakfields som har kjempegreie på Cosworth løpsbiler fikk jeg beskjed om at det var veldig få orginale RS500 som ble benyttet i motorsport, det som derimot var veldig vanlig, og så og si standard var at 500 delene ble montert i ett tynnplate karroseri(Motorsport karroseri...)......dvs det finnes svært få "org" 500 løpsbiler.... Alle asfalt rigga vingevogner bør ha luftjekker... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 (edited) Når jeg kjøpte bilen min hos Oakfields som har kjempegreie på Cosworth løpsbiler fikk jeg beskjed om at det var veldig få orginale RS500 som ble benyttet i motorsport, det som derimot var veldig vanlig, og så og si standard var at 500 delene ble montert i ett tynnplate karroseri(Motorsport karroseri...)......dvs det finnes svært få "org" 500 løpsbiler.... Alle asfalt rigga vingevogner bør ha luftjekker... Hmm.. stemmer, Det må ha vært laga opp utrulig mye rs500 styling når ein tenker på hvor mange biler som har gått i racing!!Nesten rart det er så dyrt å sjeldent Huff tenk hvor mange mosegrodde rs500 splittere/breddere som ligger rundt racerbanene i værden Hadde vært morro å visst hva RS500 fangere, splittere og vinger kosta nytt på 80-90 tallet.. Edited January 11, 2010 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 (edited) Hadde vært morro å visst hva RS500 fangere, splittere og vinger kosta nytt på 80-90 tallet..hørde en gang at panseret på Sport Quattro kosta ca 100000kr. rett å slett, så folk ikke skulle kjøpe det å ha på sin ur eller coupe elle noe slikt:) kansje d var no slik med rs500 stylingen også.. Edited January 11, 2010 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now