Guest Pjuker`n Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 Går nok ann det ja, men jeg skal ha filteret der luftfilterboksen er nå, så jeg prøver å finne meg et "innsugsrør" i rustfritt stål som er ca 30cm langt... Eksosoverganger er nok tingen!
morty999 Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 jeg har laget "adapter" til luftmengdemålerne mine med eksos rør... og jeg har 2 stk da.. morsom lyd
Guest Pjuker`n Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 Sånn at du ikke trenger å bruke en del av orginalrørene? Du har festet lmm på "egne" rør? Bilder?
morty999 Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 som sagt så har jeg v6. Jeg bruker orginale slanger til LMM og rør ifra den og over til filtrene.. kan få lagt ut bilde da jeg kommer hjem fra jobben.. men jeg skal lage rør fra innsug til lmm også.. da jeg skal flytte filtrene litt...
frode Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 ja, gi oss noen bilder på det morty999. dette høres interessant ut! '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest rsdan Posted March 4, 2005 Posted March 4, 2005 jeg har green filter med samco slange, og mini green ell noe til åndinga... syns det er fin lyd av det filtret, å høyere lyd blir vell bare harry.
Guest Pjuker`n Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Etter at jeg brukte omtrent en time inne hos Vangbo på kløfta uten å finne noe rør/silicon slange som passet på greenfilteret mitt så kjøpte jeg likegreit nytt filter på vangbo, fikk også med 50cm chrome aluminiums rør, silicon overgang og klemmer. Reiv ut den gamle boksen (jo takk godt festet!)Og prøvde å finne en smart måte å feste det nye på.. Det blei vanskelig, kunne såklart ha brukt strips, men gidder ikke "jalla" løsninger. Så jeg kjøpte et par "feste stag" til hella tusenmetre. Og det passe utmerket Bilder: Motorrommet før: Motorrommet etter: Festebrakettene: Hva tycks?
RS 1000 Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Har etterhvert tenkt meg et annet filter, åpent kon filter. Det står vel mellom K&N, Green og Pipercross.Noen som har prøvd disse på en 2.0 doch? Hvem funket best, ga beste lyd? Pris på dette? Og hvem forhandler? Har søkt litt rundt, og fant et kit på kollevold, der skulle de ha 1290kr, det var i meste laget for bare et filter syntes jeg. Problemet med å anbefaler luftfilter er at man ikke vet hva den som spør, egentlig er ute etter. Form, farge, lyd, tøfft og mye sånnt barnslig latterlig piss. Ett luftfilter skal: 1. Rense godt. K&N har en filtreringsevne på over 99 % mot skumgummifiltre som ofte ikke klarer bedre enn 60 %. Se i depot på rallycross stevner hvor gutta med f.eks Pipercross filtre graver støv ut av forgassertraktene. Cotton Green selger også "high flow" filtre med tynnere filtermateriale som renser dårligere for å fløde bedre. Unødvendig og utenkelig med K&N. 2.Fløde godt. K&N fløder svært godt pr cm2 og man er defor sikret maksimalt fløde i forhold til den plassen man har til rådighet. 3. Holdbarhet.K&N har "million mile" garanti. Behandler man filteret som det skal varer det antagelig livet ut. K&N filtre selges bl.a av Gik Turboteknikk i Kongsberg, men kjøp gjerne noe annet dritt først så du har å sammenligne med når du etterpå har erfart hva som er det riktige valget. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Pjuker`n Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Har allerede handlet filter. Men skal se neste gang jeg handler om jeg prøver et annet merke da..
Guest Lothar Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Noen som har bilder fra hvordan det kan gjøres på en OHC motor?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now