Guest Dr.Landau Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Jeg har et lite spørsmål jeg trenger svar på før jeg setter igang med å montere Webasto varmer i min 2001 Focus mk1 1,6. Hvor skal jeg koble på bensintilførslen til varmeren? Går returen til bunnen av tanken så kan jeg bruke den? Noen som vet om jeg kan bruke bensintilførslen til motoren, eller klarer jeg ikke å dra bensin gjennom pumpa i tanken (eller går denne da i stykker)? Alternativet er selvfølgelig å senke tanken for å montere eget rør til webastoen, men jeg hadde håpet å slippe det, da jeg ikke har bukk der jeg står Takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 (edited) Hva sier monterings anvisningen da? Jeg hadde akkurat full-montering på en a4 tdi..på den maåtte jeg helt tilbake i tanken og borre nytt hull i armaturet og kappe røret 3-4 cm fra bunn så den ikke suger tanken tom.. Tidligere monterte jeg på en pajero tdi og den satte vi på t-stykke under bilen...på tur røret..Tviler på at du klarer og dra gjennom pumpa.. Hvor er bensin pumpa på bilen da? Mvh Edited December 28, 2009 by 87RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dr.Landau Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Monteringsanvisningen sier at du kan koble deg på returen om denne går til bunn av tanken (trenger selvølgelig ikke være helt på bunn, men nær).Pumpa på denne bilen ligger i tanken, så slangen for tilførsel til motoren er bak pumpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Jeg har erfart mange ganger, at å koble seg på tur/retur av bensin eller diesel skaper kaos.Hvis du for eks skal kjøre varmern mens bilen går, så sliter varmern til tider med å få drivstoffet den trenger, fordi motoren bruker drivstoff av samme slanger. Etter jeg feilsøkte på 3-4 biler lenge, hvor det var montert slik, så har jeg alltid tatt drivstoff rett fra tanken, ved å legge eget rør/slange ved siden av bilens orginale(ned i tanken). Etter det så var ihvertfall feilkoder om tilførsel av drivstoff borte.Så jeg kan ikke anbefale noe annet egentlig. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dr.Landau Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Takk for svar! Var vel egentlig det jeg fryktet, men er vel like greit å gjøre det riktig med en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Ta opp baksetet og se under gummipluggen der Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dr.Landau Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Er det så enkelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 dem fleste nye biler har vel en inspeksjons-luke til tanken.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Hullet er for lite til å få opp pumpa, men å bore et hull forsiktig på kanten bør gå bra Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dr.Landau Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Takk for det Trenger jo bare bore et hull i plasten, så får jeg se hva jeg gjør med tettning etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now