Asil Racing Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 det syns jeg var en god ide , hva syns ledelsen i fmcn om det da ?
Mark1 Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Om man ikke begrenser seg til bare rudskogen og våler så er jo mulighetene mange.Ta ett løp på våler når ford klubben har treff der og ett løp på rudskogen når ford treffet er der.Finn type sprint rally og bakkeløp med åpne klasser.Inkluder ss2 som ett tellende løp.0-402 meter.drifting løp.isbane kjøring.rallycross kjøringutstilling?? Sånn at man til slutt står igjen med en vinner som trygt kan sies å være norges beste allround cossie.Og om man har en 700hk motor med lite effekt register så betyr ikke dette at man vil vinne. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Kverna Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Bare husk at det IKKE er tillatt med racing på tid uten hastighetslisens og uten NBF sitt reglement Min fotoblogg
Asil Racing Posted December 29, 2009 Author Posted December 29, 2009 må vi ha nbf sin velsignelse for å prøve ut dette på en såkalt track day da ?
carbon Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 (edited) hastighetslisens e jo det minste problem Edited December 29, 2009 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring
Kverna Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 hastighetslisens e jo det minste problemBare alle er klar over det og får det i orden er det jo greit Min fotoblogg
a.nilsen Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 nå har jeg ikke dette iorden selv men har planer om det på meg og bilen mot våren.. Etter hva jeg har lest meg (lite bra info om dette på nett, bør egentlig kjenne noen som er godt inni det) trenger du ett medlemsskap i din lokalavd tilknyttet nbf, lisenskurs og løse engangs-eller årslisens i nbf, få lisens på bilen, og tut å kjør. Stiller som rookie med noe eget opplegget (bilen merket med no så de andre skjønner du er fersk) sammen med alle andre i heatet. Tut og kjør.. Noen som har stål kontroll på dette? Vært igjennom det..? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
GTD40 Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Om ikke lenge får vi være med i historisk racing... Mvh Det gleder jeg meg til, og bygger for..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Dorfern Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Godt forslag fra mark1!! Har sjøl tenkt å få med meg noen gt løp løpet av sommeren ,men kan bli fort litt dyrt. Det burde være murlighet med å få med noen spons midler fra aktører inne her å til et reint Ford-løp!! mvh Einar
brakka Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Jeg er ingen ekspert på racing men tenk litt på pengene. Dere snakker om en egen serie. Dere tar opp dette og spør ledelsen i FMCN om dette er interesant. Klart vi som er interesert i Ford ville se på noe sånt som morsomt. Vi er medlemmer i en klubb som tar 250 kr i året i medlemsavgift. FMCN har ikke økonomi til å fronte/støtte dette økonomisk. Vi bor i et land hvor vi har 3 baner med en noenlunde standard. Vi bor i et land hvor motorsport blir tilbudt knapper og glansbilder mens snørrete skiløpere med astma blir sponset i hue og ræva. Hvor mange har egentlig økonomi til å kjøre en marginal merkesserie hvor belastningene på bilen tilslutt vil ende med både det ene og det andre? Ford sine eldre motorer begynner faktisk å bli mangelvare. Det finnes firmaer som lager nye motorer men til hvilken pris? Når man er på treff og blandt annet SS2 ser man jo til stadighet ras og annet "fanteri". Det kunne kanskje vært en ide å kjørt en halvtimes tid på et treff hvor bare de med de råeste bilene hadde kjørt. Da kunne de ha testa og sett om dette er noe. Jeg tror vi andre hadde likt det. Det tror jeg er det mest realistiske. Bare min mening. Brakka jeg velger meg april
Kverna Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Når man ser oppmøtet på feks. vålerbanen så ser det ikke så lyst ut akkurat Min fotoblogg
Mark1 Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Brakka, jeg tror eneste måten å gjøre dette på er å være fleksible og uformelle.Fmcn trenger ikke å ta noe særlig stor del i det annet enn at det settes av en halvtime/time på en banedag for at løpet skal gjennomføres.Transpondere/tidsmåling må det jo gjøres noe med. om man prøver de mulighetene jeg nevnte da:Kjøring på ss2 er så og si gratis.Isbanekjøring kan utføres ved at biler kjører med transpondere og raskest rundt bana vinner.deltakelse i sprintrally/bakkeløp gjøres på arrangørs premisser men tidene blir brukt som gjeldende resultat for serien.402 meter kan gjøres i ett hvilketsomhelst arrangement, man får jo en offisiell tid på dette også som kan brukes i serien.Sikkert ikke noe problem for fmcn å ha en egen "racing serie" klasse for utstilling. Fleksibilitet er nok stikkordet her, for som du sier en egen serie vil det ikke være økonomisk grunnlag for å gjennomføre. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
brakka Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Du har rett i at det må holdes litt uoffisielt. Men ved bruk av transponder/tidtakingsutstyr. Er dette noe man kan leie og bruke på en vanlig trackday? jeg velger meg april
a.nilsen Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Er ikke lov med tronspondere/tidtagningsutstyrs av noe slag uten at arrangemanget går gjennom NBF, med alt det omfatter. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Mark1 Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 Er ikke lov med tronspondere/tidtagningsutstyrs av noe slag uten at arrangemanget går gjennom NBF, med alt det omfatter. så ss2 kjøringen fmcn driver med er strengt talt ulovlig? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
k3nn37 Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 hvorfor ikke bare kaste klokka og si førstemann til mål da? å en annen ting.. hvorfor bare cossi liksom? er jo mye annet morro fra 80 og 90 tallet fra ford.. da hadde det nok blitt litt bedre oppmøte.. litt kjedelig når alle med is't osv blir utelukket hvis det skal finne sted på et fmcn treff..
a.nilsen Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 SS1 ble vel SS2 netopp for å få kjøringen velsignet av NBF. Mye lavere fart på SS2 enn SS1. Så SS1 var strengt talt ulovlig. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Kåre Andreas Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 Hvorfor ikke bygge bil til Gatebil Racing Serien?Om det blir nok Forder der så er det kansje lettere å overbevise NBF om at det er nok interessetil og starte en egen klasse for Ford av alle slag.. ? http://www.fun-racing.net/
a.nilsen Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Nå har jeg meldt meg på lisenskurs iallefall. 17/18 April på Våler. Tenkte å prøve ett løp eller to i GT serien i år. Flere som har tenkt å prøve? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Mark1 Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Nå har jeg meldt meg på lisenskurs iallefall. 17/18 April på Våler. Tenkte å prøve ett løp eller to i GT serien i år. Flere som har tenkt å prøve? hvor melder man seg på? pris info osv.? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Caprimaniac Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 Kanskje Bilsportforbundet? Det organet som regulerer all bilsport i Norge. undefined Gå inn på kalender for å finne lisenskurs. Der finner du all info om tekniske spesifikasjoner til ulike klasser, lisenser, kurs etc. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
a.nilsen Posted February 6, 2010 Posted February 6, 2010 hvor melder man seg på? pris info osv.?Snakket med noen andre som kjører og de ba meg snakke direkte med ei på Vålerbanen om påmelding til kurs.Tok kontakt pr mail til a. " laila(a)vaalerbanen.no ". Fikk svar at de hadde kurs for H-lisens 17-18 April. Teori lørdag og praksis søndag. 800,- for teori. 1700 for praksis. Betales ved fremmøte.Står du "eksamen" har du H-lisens og kan kjøre asfalt racing+++ med bil med vognlisens iorden, samt medlemsskap i et lokallag. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
escort rs turbo Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 kunne kalt det RS raceing serie?, er jo da mange flere forder som har det klistra på bakluka, -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
a.nilsen Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 Samme F va du kaller det. Om nok folk blir med kan vi som kjører Ford/cosworth/RS/før 1980/etter1980 osv dele gi interne poeng oss imellom og således lage vår egen serie. Er 4 mann i ett GT løp men er beste feks ford får du full pott og en 1 plass i Ford serien. Problemet er jo at altfor få slenger seg med. Er det nok folk så tvinger behovet seg automatisk frem. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now