Jump to content

Et par spm ang 96 glx 4x4

Guest Kr0sTy

Recommended Posts

Hei.

Jeg er rimelig fersk på Ford(holder som oftest til på et av japsebilforumene), men jeg har en bil jeg må fikse litt på for foreldra mine. Har prøvd å søke litt her på forumet, uten hell(noooob). Så om dette er spm som går om og om igjen så må jeg bare beklage.

Bilen er en 1996 2.0L GLX 4X4 stv.

Har nyligen fått noen problemer med at vifta i varmeapparatet slutter å virke fra tid til annen(hastighet 3 har ikke fungert på over 1 år). Er det noen som har noen tips på dette? Er det vanskelig å komme til på baksiden av dashen?

Det neste jeg lurer på er jekkpunkter. Skulle gjerne hatt bilen opp på bukker, og i følge brukermanualen så er det kun mulig å jekke opp bilen på kanalene bak. Men siden dette er en 4X4 så lurte jeg på om det var trygt å jekke på diffen der bak?

Håper noen kan hjelpe meg med disse problemene.

Sikkert bryteren til viftejusteringa som er på tur å gå. Samme problemet på min når jeg hadde den. Jeg klarte å brekke ett feste på midtkonsollen når jeg skulle demontere. Er noen skruer der som ikke er så synlig.

Du kan fint bruke diffen som "jekkepunkt"

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

På varmeapp, pleier det å være kontakten, som brenner seg fast i motstand, eller i bryter. Da er det evt å skifte motstand med lednings bit, eller bryter med lednings bit. Man får den til motstanden, og med litt modifisering, så kan den brukes til bryteren også.

Takker for svar folkens.

Regner med det var motstandene til vifta som er gåen. Men jeg hadde ikke peil på hvor de var. Skal prøve å ta en titt på det i romjula.