Jump to content

Problem med bensinpåfylling

Ome

Recommended Posts

Når jeg kjører bilen helt tom for bensin og skal fylle får jeg bare på ca 20liter, og de siste 5 literne må jeg fylle veldig sakte, hvis ikke kommer bare bensinen sprutende ut av påfyllingshullet, er bare så vidt bensinen renner igjennom røret. noen som har noen formening om hva som kan være galt? har skjedd de 5-6siste gangene jeg har fylt.

IS du har? Hadde nesten samme problemet. Men jeg kjørte tomt når det skulle vært 20 liter igjen i tanken. Kan hende du har samme problemet som jeg hadde. Studer bildene under så skjønner du sikkert problemet ^_^

DSC00506.jpg

DSC00507.jpg

DSC00508.jpg

DSC00509.jpg

DSC00511.jpg

Problemet kostet meg også 2 bensinpmper.

Som du ser blir uttaket fra tanken mye høyere enn det skal være.

Etter denne opprasjonen kjørte jeg så lenge på tanken at jeg fylte over 55 liter. Tankmålern var ute av drift ei stund da :P

Årsaken var en liten bulk ved uttaket fra tanken, slik at røret hadde flytta på seg.

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal