Wolf Posted December 19, 2009 Posted December 19, 2009 (edited) Først en bønn til administratorene:Vær så snill å la denne stå på denne siden, selv om den egentlig ikke passer helt til topic.Grunnen til at den bør stå her, er at de fleste som skal kjøpe bil på forumet, ser først her.En info om svindlere får derfor størst effekt her. Horfor er dette nødvendig?Både jeg og Cossi2wd her på forumet ble forsøkt svindlet av et par firmaer fra "Spania".De annonserte på tysk hjemmeside, sa at bilen stod i Spania når vi tok kontakt, og tilbød å frakte den veldi billig via et transportbyrå hvis vi betalte pengene til dette byrået. Etter å ha Googlet firmaene, fant jeg fort dem på en fraud-side, og sendte oppklarende mail til disse to aktørene, samt advarte om dem på Cossi2wd sin tråd. Har ikke hørt fra dem siden. Send gjerne inn hvis du har opplevd tilsvarende..Da mener jeg ikke småting som uenighet om hvor mye som skal følge med på en handel, eller at dere krangler litt om pris eller om i hvor god stand bilen skulle ha vært, men hvis du f.eks har blitt forsøkt lurt på utenlandske siter. Send da fyldig info om hva som skjedde. Hvis jeg da ser at dette helt klart må være svindel-forsøk, så setter vi opp selskapets navn på denne oversikten: Oversikt over tvilsomme selskaper/personer: Navn / Web Espana Trans / www.espana-trans.comManuel Fernandes / manuel.fernandes33@yahoo.de Eksempel på hva vi har funnet på noen av disse: Sendte dette til "Espana Trans":Dear Support Customer TeamWhy are your company listed on escrow-fraud.com?(http://escrow-fraud.com/index.php?page=gallery&layout=99)Best regards-Hørte ikke mer fra de da. Begrensninger vedr. injuriesøksmål:De selskaper/personer som her er oppført, kan jeg ikke garantere bevisst har forøkt å svindle.Jeg eller forumet kan derfor ikke holdes ansvarlig hvis feil skulle oppstå.Har du likevel informasjon, som skulle tilsi at noen urettmessig har havnet på denne oversikten, så vennligst send info om dette, slik at vi skal kunne rette opp feilen. Ingen er tjent med at noen står feilaktig oppført her.Hilsen Trond Nevisdal Tlf 99796218 Mail: nevisdal@online.no Edited December 19, 2009 by Wolf
Recommended Posts