Guest Julle Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Noen som har en guide til hvordan man overhaller dieselvarmer`n (ikke webasto, men ebersbracher eller hva den heter) på en 2004 tdci? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Ja går som regel bra det.. har overhalet flere sånne på jobben. Sitter samme breneren i volvo c30-s40-v50. Du må bare finne ut av hva som filer den først.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Julle Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Den starter ikke å brenne tror jeg, hører pumpa begynner å gåmen motoren blir ikke varmere, ryker også fælt rundt 0 grader.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ford byttet dyser og noe greier på min fordi den røk så forferdelig, ikke det at det hjalp noe der og da, men nå to år etterpå funker den straks bedre. Mindre røyk, men fremdeles mye lukt av eksosen.Regner med du kan få kjøpt reparasjonskit med dyser , kanskje filter og annet som trengs for å overhale. noen som vet om det er spesielle serviceintervaller på disse brennerne? Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ford byttet dyser og noe greier på min fordi den røk så forferdelig, ikke det at det hjalp noe der og da, men nå to år etterpå funker den straks bedre. Mindre røyk, men fremdeles mye lukt av eksosen.Regner med du kan få kjøpt reparasjonskit med dyser , kanskje filter og annet som trengs for å overhale. noen som vet om det er spesielle serviceintervaller på disse brennerne? Det er ikke noe interval på de, men du får et komplett service sett til de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Julle Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Hvor sitter selve brennkammeret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Hvor sitter selve brennkammeret? Inni varmeren, den må demonteres fra bilen, og åpnes opp for å komme til vitale deler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Julle Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ok... Hvor i motor rommet er den? Kommer jeg til uten å demontere hele motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 På 04 mondeo sitter den under bilen, bak motor. Omtrent under girspaken din. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ja, på Mondeo mk3 er det veldig greit å komme til varmeren.Kan jobbe med den når den fortsatt er på bilen også, trenger altså ikke koble fra kjølevannslangene, og det er jo et pluss Men en løftebukk er absolutt kjekt å ha når man skal ta en slik jobb Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Her er de fleste service manualer til webasto http://pdfdatabase.com/index.php?q=webasto+service+manual Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Her er de fleste service manualer til webasto http://pdfdatabase.com/index.php?q=webasto+service+manualNå er det ikke webasto det er snakk om da, men eberspacher. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Nå er det ikke webasto det er snakk om da, men eberspacher. Finner samme info om de på nett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Finner samme info om de på nettJa, jeg vet. Bare informerte deg, siden du la ut info til noe som ikke er relevant i tråden. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Ja, jeg vet. Bare informerte deg, siden du la ut info til noe som ikke er relevant i tråden. Er med på den, har overhalt så mangen av begge sorter etterhvert, så blandet litt i farten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siberiantiger Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Hva koster en slik service på verskted og hva går den ut på? Hvilke feil symptomer finnes til denne varmeren? (det ligger kanskje en liste på nett over slikt?) 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Hva koster en slik service på verskted og hva går den ut på? Hvilke feil symptomer finnes til denne varmeren? (det ligger kanskje en liste på nett over slikt?)Det går ikke an å svare på hva det koster før man vet hva som er feil. Delene er dyre, og må du ha både vifte, glødeplugg, pakninger, modul og kanskje eksospotte flyr tusenlappene fort. Feilsymptomer kan være kald motor, dvs varmeren går ikke, eller så ryker den voldsomt. Det er de vanligste, men det kan jo være den starter ved feil temperatur. Det er vel det du merker som bileier Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siberiantiger Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Det går ikke an å svare på hva det koster før man vet hva som er feil. Delene er dyre, og må du ha både vifte, glødeplugg, pakninger, modul og kanskje eksospotte flyr tusenlappene fort. Feilsymptomer kan være kald motor, dvs varmeren går ikke, eller så ryker den voldsomt. Det er de vanligste, men det kan jo være den starter ved feil temperatur. Det er vel det du merker som bileier Varmeren går.. når den først går.. det kan ryke voldsomt av den.. en gang røyk det så masse blå røyk av den rett etter å ha slått av motoren etter en kort tur på 1 mil og jeg parkerte ved en butikk, at alle som stod utenfor kikket med øyne så lang som et kosteskaft! Mon stort sett merker jeg ikke så mye røyk av den.. det er selvfølgelig de ganger jeg åpner døren og røyken oser inn i kupeen.. det er meget ubehagelig.. der har Ford bommet når de designet bilen.. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted January 1, 2010 Share Posted January 1, 2010 Har man mye småkjøring er det lurt å montere bryter på varmeren. Hvis varmeren går fem-ti minutter hver gang vil den etterhvert ryke mye, fordi den aldri rekker å brenne seg ren. La den gå i minst tjue min en gang i uka så er mye gjort. Ryker den mye så lar man den gå enda lenger slik at også eksospotta tørker Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Julle Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Hva koster en slik service på verskted og hva går den ut på? Hvilke feil symptomer finnes til denne varmeren? (det ligger kanskje en liste på nett over slikt?) Jeg fikk beskjed på ford at overhalling koster 5-6000kr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Jeg fikk beskjed på ford at overhalling koster 5-6000kr! Det er jo nesten det de koster nye. Når jeg hadde problemer med den gamle bilen min, en 2004 mondeo så satt ford sjappa inn en overhalt varmer. Prisen på den varmeren mener jeg var ca 3500kr, så tok de min varmer i retur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheTH Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Virker som om min varmer ikke vil starte. Den har nesten alltid kommet veldig mye røyk av den ved oppstart, så jeg har vært forberedt på at den til slutt kanskje ville gi seg.Men hvis det koster 5-6000 å få den i gang igjen, kan man vel like greit fleske til med ettermontering av Webasto parkerings- og kjørevarmer med tidsur? Mener å huske jeg har sett at ettermontering for dieselbiler som har kjørevarmer fra før koster 10000kr. Forstår det slik at ettermontering av et slikt opplegg er ganske greit på dieselbiler med kjørevarmer siden opplegg til kjøleveska allerede er på plass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Koster ca 12500kr for bytte av dieselvarmer på Mondeo mk3. Altså for ny varmer inkl. arbeid. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
brakka Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Koster ca 12500kr for bytte av dieselvarmer på Mondeo mk3. Altså for ny varmer inkl. arbeid. 11000 for varmeren da. Fikk beskjed fra Ford på Røros at det tok 2 timer å plukke ned varmeren. Rengjøre og skifte brennesil og glødeplugg og montere den igjen. jeg velger meg april Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheTH Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 11000 for varmeren da. Fikk beskjed fra Ford på Røros at det tok 2 timer å plukke ned varmeren. Rengjøre og skifte brennesil og glødeplugg og montere den igjen. I såfall blir det totalt uaktuelt å sette inn en originalvarmer igjen.Det blir jo fullstendig idiotisk når man får ettermontert Webasto med timer til samme (eller lavere) pris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now