351RS Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Dette er sånn som man bare trodde skjedde i en dårlig grøsser: http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=599444 Er det noen her som ville hatt problemer med altså da å få stoppet en bil ?? ER DET MULIG?? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 dagens! Vil man få stoppa bilen så klare man det! som d sies i artikkelen så har han fått mye kritikk om manglende kunnskap om kjøretøy, trur jeg støtter den! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 noe som skurrer synes jeg . Hva stopper nøkkelen fra og bli vridd - vrir han feil vei (prøver og starte ) Hva gjør att auto spaken ikke går i fri det er ratt gir , ta spaken mot deg skyv den opp og sett den i fri .trykker han på bremsen kobles den ut og må innkobles med og skyve en bryter på bliklysbryter stangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Tror dette er for å få litt PR rett og slett jeg... - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 noen som ikke kommer til å kjøpe ford igjen ja. Bige: ligger det en sperre i gir spaken i den hastigheten kansje? ikke vet jeg.el feil på bryteren på bremsepedalen til cruise kontroll? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 el feil på bryteren på bremsepedalen til cruise kontroll? Man skal nå uansett få bremset bilen ned hvis ikke den bryteren fungerer. Og det å slå av cruise kontrollen skal også gå ann via bryter på ratt/hendel, i det minste få redusert farten. alt kan neppe plutselig gå i lås.. Uansett hvor mye cruisekontrollen går skeisen, virker ikke det inn på bremsene i det hele tatt, dem fungerer som vanlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 Man skal nå uansett få bremset bilen ned hvis ikke den bryteren fungerer. Og det å slå av cruise kontrollen skal også gå ann via bryter på ratt/hendel, i det minste få redusert farten. alt kan neppe plutselig gå i lås.. Uansett hvor mye cruisekontrollen går skeisen, virker ikke det inn på bremsene i det hele tatt, dem fungerer som vanlig. Hvis ikke bremsekontakten funker vil cruisen reagere på samme måte som om det kommer en oppoverbakke: den vil gi gass for å prøve å opprettholde hastigheten den er stillt inn på. Mao. jo mer du bremser, jo mer vil cruisen gi gass. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 På Mercedes E-klasse er det jo slik at cruisecontrollen deaktiveres når du trykker inn bremsepedalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 På Mercedes E-klasse er det jo slik at cruisecontrollen deaktiveres når du trykker inn bremsepedalen Alle har det. Er jo det jeg sier: hvis den IKKE FUNKER, så vil motoren bare gi gass. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIB Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Mannen burde få en KRAFTIG bot for idioti. Og for å sette andre trafikanter i fare. Det er ikke fysisk mulig at bilen skal kunne låse gassen, tenningsnøkkelen og girspaken på en gang!!! Hvis ikke bremsekontakten funker vil cruisen reagere på samme måte som om det kommer en oppoverbakke: den vil gi gass for å prøve å opprettholde hastigheten den er stillt inn på. Mao. jo mer du bremser, jo mer vil cruisen gi gass. Ja men de fleste criuse controller kan ikke gi full gass! Maks 2/3, så med litt funksjon innvendig i den klumpen på toppen av skuldrene burde han klare å stoppe bilen med bremsene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 (edited) Alle har det. Er jo det jeg sier: hvis den IKKE FUNKER, så vil motoren bare gi gass. uansett hvis en slik sensor ryker så vil jo cruise control slutte helt ut. alle nyere biler er vel vel slik? på mange biler slutter jo f.eks abs,esp og slutte og virke hvis bremselys kontakten ryker. Edited December 20, 2009 by Escossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Er det turbo på den bilen han kjørte?For hvis han får bremset ned til 80 før bremsepedalen blir hard og bilen øker farten igjen ville jeg tro at det kom overtrykk i plenum som motvirker effekten til bremsekraft forsterkeren. Hvis det ikke er tilfelle så skal man klare å trykke så hardt på pedalen at bilen stopper selv om den girer ned. Man skal ha myye større bremsekraft enn motorkraft, selv med moment sterk v8 motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 ikke med åpent gasspjeld pga cruisekontroll. da forsvinner vakumet til bkf. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 tror det kan dukke opp flere merkelige hendelser med all elektronikken i nyere biler Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 han kunne jo uansett bare ha stoppet motoren? Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Noen som vet hva slags elektronikk denne bilen hadde? Personlig er jeg ikke kjent med bilen.Legger med en video her som kanskje kan gi en tankevekker. Med rette kombinasjonene, eller skal man si "gale" kombinasjonene av elektronikk, så kan en ellers fornuftig person sliter med å gjøre det rette i en stressa sitvasjon der bilen ikke oppfører seg logisk. Mange nyere biler har jo TBW, kanskje denne hadde det? Har selv opplevd feil med "gassoverføringa" på lastebil med TBW, uten at det da ga slike drastiske følger, men heller redusert motoreffekt. Vist bilen i tilleg hadde nøkkelløs tenning har man det gående. ABS og motorstyring sammarbeider jo ofte i nyere biler, i form av antispinn. Er det mulig at dette systemet kan feile slik at bilen ikke responderer på fotbremsen? Har selv opplevd på glatta at en bil med abs ikke går å stoppe helt. Bare noen (muligens ufornuftige) tanker fra meg sent på natta - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now