Torgeir B Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 Den originale hovedsylinderen min begynner å bli slakk i ånden, den lekker osv.. Siden eg har 2,9 v6 bremser bak og skall ha 2wd cosworth foran, kunne det vert greit å kanskje oppgraderetil en større hovedsylinder og bremsekraft forsterker ? Noen som har prøvd dette ? noe som er "bolt on" fra en annen Ford modell ? 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 Hva med elektrisk bremsekraftforsterker fra cosworth? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 Sitter ikke Abs modulen ilag med forsterkeren da ? 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Sitter ikke Abs modulen ilag med forsterkeren da ? nei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Skal prøve å kople opp el hydraulisk bremsekraftforsterker på mk1 Sierraen min i helga Har antakelig samme problemet som du, og fikk 2er feil på eu kontroll i dag pga lang vandring på bremspedal.Men helt bolt on blir det jo ikke - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 er det bolt on med el bremsekraftforsterker fra cosworth på std sierra? så man helst slipper å måtte flense til nye bremserør..har 2.9v6 bremse foran og 4x4 cosworth bak og er litt vandring på pedalen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Rørene på cossie kommer ut under bremsekraftforsterkern, og på vakumtypen kommer de vel på siden, og ett under vist jeg husker rett i farta? Må nok moddes litt med bremsrør ja. På mk2 må man faktisk modde litt i torpedoveggen for å få festa den også. Men skal passe rett i på mk2 da - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Skal prøve å kople opp el hydraulisk bremsekraftforsterker på mk1 Sierraen min i helga Har antakelig samme problemet som du, og fikk 2er feil på eu kontroll i dag pga lang vandring på bremspedal.Men helt bolt on blir det jo ikke Fikk også 2er på vandring/dødgang bremsepedal. Den utdannede troll gammle "eksperten" på Ford som han oppga seg for å vere klagde ran over bilen min, den var noe drit i hans øyne. Verste av allt var att han sa det til og med høyt Ikke noe høffeli kundemottak! Dette var en Esso Service-stasjon. Iallefall påsto han att dette var en sammenheng mellom luft å defekt handbrekk justering i trommlene bak. Noe jeg benektet siden jeg nylig hadde byttet inn-maten i trommlene sammt luftet alle bremser. Foreslo til mekanikeren om det ikke kunne vere justeringen mellom bremsekraft forsterkeren og sylinderen. Blankt avslag! Kjørte bilen hjem å prøvde alikevell, bremsene har aldri vert bedre 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Justering mellom bremsekraftforsterker og hovedsylinder er der. Ble bare til at jeg monterte en orginal bresmekraftforsterker med hovedsylinder igjen. Fant ut at jeg ikke hadde nok koplinger til bremserørene når jeg begynte. Pedalen ble i vertfall helt fin Og bilen godkjent. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now