zanor Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 Har en clio ståendes som brenner mye olje og kompresjonen er blitt målt til 4,5 5,5 6,5 og 10,5 kg/cm2.Har kvittering på skifte av toppakning + 1 ventil i oktober 2007 (forrige eier). Mao litt over 2 år siden.Burde dette være en reklamasjonssak? Eller kan det like gjerne være stempelringer siden pakninga er såpass ny?
a.nilsen Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 Nei. 2 år mann... Alt som går rundt, går før eller sea sundt. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Verstingen Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 kan jo vere både lekasje på ventilene ,eller stempelringer ,ja . så de er nokk ikkje enkelt å få noe reklamasjon på , etter 2 år ,vil eg tru men med så stor forsjell på komprosjon,er de ikkje tvil om at noe er galt ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
zanor Posted December 12, 2009 Author Posted December 12, 2009 Tenkte meg engentlig att det var i seneste laget hehe Men må jo sjekke litt
Tore_TJ Posted December 12, 2009 Posted December 12, 2009 disse er vel generelt litt plaget med toppakningene så vidt jeg vet.. eller de eldre er det. står jo ikke hvor gammel bilen er..
zanor Posted December 12, 2009 Author Posted December 12, 2009 Er snakk om en 97 modell... Ølitt off topic men, er det no måte å sjekke att det er toppakninga som er gåen uten å ta ta toppen? Altså utelukke ventiltetninger og stempelringer. For om det ikke er pakninga så skal den få en (forhåpentligvis) langsom død
Verstingen Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 forsvinner de noe kjøleveska?eller bare olja?du kan jo sjekke om de er noe kvit skum,eller noe på peilepinnen ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
zanor Posted December 13, 2009 Author Posted December 13, 2009 forsvinner de noe kjøleveska?eller bare olja?du kan jo sjekke om de er noe kvit skum,eller noe på peilepinnen Bruker absolutt NULL vann. Bare olje, har ikke sett noe rart på verken peile pinne eller under påfyllings lokk..
Verstingen Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 holder en knapp på stempelringer.. ja. enig med deg "tore tj" ,eller ventiltetningene ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
zanor Posted December 14, 2009 Author Posted December 14, 2009 Okay, er flere som også sier det er stempelringene.. Om det er di som er gåene, er det da egentlig no vits i å bytte di uten og hone sylinderne? Snakker ikke om å få topp resultat, men en bil det går ann å bruke Eller er det bare bortkasta tid og penger?
Ford ragger Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 (edited) Hva slags motor sitter det i denne clio'n da? Jeg er renault mekaniker så kan komme med noen lure forslag.Men da er det kjekt og vite vilken motor det er snakk om. Har liten tro på at det er stempel ringer. Har mere tro på ventiler som tetter dårlig da.Du kan gjerne sende meg chassi nr på pm så han jeg sjekke opp eksakt vilken motor du har. Edited December 14, 2009 by Ford ragger Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Cossyman85 Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 jeg holder meg enig her:) så lite komp er sikkert ventilene som ikke tetter, skeive, eller brent hutt i, da får du trykk opp mot toppen via ventilen, noe som pleier og gjøre att ventil tettningene blåser opp.. og da bruker den merkbart olje
zanor Posted December 14, 2009 Author Posted December 14, 2009 Hva slags motor sitter det i denne clio'n da? Jeg er renault mekaniker så kan komme med noen lure forslag.Men da er det kjekt og vite vilken motor det er snakk om. Har liten tro på at det er stempel ringer. Har mere tro på ventiler som tetter dårlig da.Du kan gjerne sende meg chassi nr på pm så han jeg sjekke opp eksakt vilken motor du har.Sendt deg pm jeg holder meg enig her:) så lite komp er sikkert ventilene som ikke tetter, skeive, eller brent hutt i, da får du trykk opp mot toppen via ventilen, noe som pleier og gjøre att ventil tettningene blåser opp.. og da bruker den merkbart oljeOk, hmm brente ventiler hørtes egentlig ikke bra ut...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now