Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en clio ståendes som brenner mye olje og kompresjonen er blitt målt til 4,5 5,5 6,5 og 10,5 kg/cm2.

Har kvittering på skifte av toppakning + 1 ventil i oktober 2007 (forrige eier). Mao litt over 2 år siden.

Burde dette være en reklamasjonssak? Eller kan det like gjerne være stempelringer siden pakninga er såpass ny?

Posted

kan jo vere både lekasje på ventilene ,eller stempelringer ,ja . :huh:

 

så de er nokk ikkje enkelt å få noe reklamasjon på , etter 2 år ,vil eg tru :mellow:

 

men med så stor forsjell på komprosjon,er de ikkje tvil om at noe er galt ;)

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Posted

Er snakk om en 97 modell... Ølitt off topic men, er det no måte å sjekke att det er toppakninga som er gåen uten å ta ta toppen? Altså utelukke ventiltetninger og stempelringer. For om det ikke er pakninga så skal den få en (forhåpentligvis) langsom død :P

Posted

forsvinner de noe kjøleveska?

eller bare olja?

du kan jo sjekke om de er noe kvit skum,eller noe på peilepinnen ;)

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Posted
forsvinner de noe kjøleveska?

eller bare olja?

du kan jo sjekke om de er noe kvit skum,eller noe på peilepinnen ;)

Bruker absolutt NULL vann. Bare olje, har ikke sett noe rart på verken peile pinne eller under påfyllings lokk..

Posted
holder en knapp på stempelringer..

 

 

ja. enig med deg "tore tj" ,eller ventiltetningene ;)

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Posted

Okay, er flere som også sier det er stempelringene.. Om det er di som er gåene, er det da egentlig no vits i å bytte di uten og hone sylinderne? Snakker ikke om å få topp resultat, men en bil det går ann å bruke :P Eller er det bare bortkasta tid og penger?

Posted (edited)

Hva slags motor sitter det i denne clio'n da? Jeg er renault mekaniker så kan komme med noen lure forslag.

Men da er det kjekt og vite vilken motor det er snakk om. Har liten tro på at det er stempel ringer. Har mere tro på ventiler som tetter dårlig da.

Du kan gjerne sende meg chassi nr på pm så han jeg sjekke opp eksakt vilken motor du har.

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Posted

jeg holder meg enig her:) så lite komp er sikkert ventilene som ikke tetter, skeive, eller brent hutt i, da får du trykk opp mot toppen via ventilen, noe som pleier og gjøre att ventil tettningene blåser opp.. og da bruker den merkbart olje

Posted
Hva slags motor sitter det i denne clio'n da? Jeg er renault mekaniker så kan komme med noen lure forslag.

Men da er det kjekt og vite vilken motor det er snakk om. Har liten tro på at det er stempel ringer. Har mere tro på ventiler som tetter dårlig da.

Du kan gjerne sende meg chassi nr på pm så han jeg sjekke opp eksakt vilken motor du har.

Sendt deg pm :)

 

jeg holder meg enig her:) så lite komp er sikkert ventilene som ikke tetter, skeive, eller brent hutt i, da får du trykk opp mot toppen via ventilen, noe som pleier og gjøre att ventil tettningene blåser opp.. og da bruker den merkbart olje

Ok, hmm brente ventiler hørtes egentlig ikke bra ut...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...