focusst86 Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Har noen ideer om hvordan å øke effekt og dreiemoment(nye kammer, åpent filter, etc..), men ønsker innspill og forslag til oppgraderinger for å få ut mer av maskinen..noen som kan hjelpe? Thomas S. Focus ST170, 2003
LordSnick Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 Den raskeste og enkleste måten å få no mer ut av motoren på er vel å invistere i en Bluefin for å remappe ecu. Kanskje ikke den billigste eller det som gir mest hester men. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Kverna Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 www.pumaspeed.co.uk har ett par kit som du kan kjøpe. http://www.pumaspeed.co.uk/category.php?catid=4&subid=33 http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=602 ST180/ST190 oppsetta er vist ganske kvikke Min fotoblogg
focusst86 Posted December 11, 2009 Author Posted December 11, 2009 Sier takk for forslag, skal sjekke de opp! Thomas S. Focus ST170, 2003
Kverna Posted January 12, 2010 Posted January 12, 2010 hvor mye ekstra får man ut av de der?Finnes bolt-on sugekit for over 200hk, og det er ingen grenser hvis man bygger ordentlig turbomotor. Lommeboka som avgjør Min fotoblogg
Guest joSTein Posted January 12, 2010 Posted January 12, 2010 Nå siktet jeg mer til de plug an play greiene du linka til der oppe. jeg har forsåvidt nettopp begynt å snuse etter flere hester til min egen ST170, er ikke spessielt dreven i leting og finning av bildeler på nett så alt av linker til alt mulig settes stor pris på
fiesta05 Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 Tror Pumaspeed og Pumabuild er de sidene som er greiest, send en mail til de og hør, er veldig flinke og gi tilbakemelding og hjelper deg hvis du lurer på noe. 03` Focus RS #343685` MB 190D US
focusst86 Posted March 10, 2010 Author Posted March 10, 2010 Hei igjen! Nok et spørsmål, siden ingen av de Ford-forhandlerne jeg har snakket med klarer å svare...!! Er det registerkjede eller reim på ST170'n?? Ganske vesentlig, da min har rusla straks 121k... Thomas S. Focus ST170, 2003
fiesta_xr2i Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Noen som veit hvor mye effekt og dreiemomentsøkning det blir med bluefin på en slik ? ev K/N panelfilter ... 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Focuspokus Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Noen som veit hvor mye effekt og dreiemomentsøkning det blir med bluefin på en slik ? ev K/N panelfilter ...Tviler på at det er så veldig mye, ettersom det ikke er mulig å gi motoren mer luft via økning av turbotrykk, slik en kan gjøre med en turbomotor. Min gjetning vil være 5-10% med bluefin og kanskje 5% ekstra med K/N, maks.
fiesta_xr2i Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 dvs 8+9=17 hk økning.... da er det jo plutselig 185-190hk 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Focuspokus Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 (edited) En finner et par videoer av ST170 med bluefin på youtube. Her er det en video av en ST170 på ruller, som brukeren påstår utviklet 165hk på hjulene med bluefin. Om en går ut ifra et effekttap på 15% fra motor til hjul, altså 25hk, betyr det at motoren utvikler 190hk. Edited October 15, 2010 by Focuspokus
Tore_TJ Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Husker å ha lest i et gammelt fast ford at de monterte et justerbart kamdrev og endret noen grader på kamtiminga. Henta ti hester på det. De målte før og etter effekten. Må jo være det absolutt billigste. Ang filter og chip så er det nok ikke så enkelt som å legge sammen antatt effekt. Sleng på bedre eksos òg så har du 200hk? Neeeppe.. Og kommentaren ang at man ikke får mer luft..hva annet kan man endre enn luft og bensin? Tenning.Mer aggressiv tenning for 98oktan gir som regel mer effekt. Anbefaler å sjekke litt rundt på diverse engelske forum hva de har fått til. Er som regel det beste. Les post 23 her: http://passionford.com/forum/ford-focus-and-focus-rs/369775-focus-st170-tuning-pls.html
fiesta_xr2i Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Mye nyttig info her, rart med kam drevet da det er variable kamtider på denne motor'n. Blir å prøve med chip, filter og eksos i første omgang, men tviler på at jeg tar måling av effekt ført og etter 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Tore_TJ Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Mye nyttig info her, rart med kam drevet da det er variable kamtider på denne motor'n. Blir å prøve med chip, filter og eksos i første omgang, men tviler på at jeg tar måling av effekt ført og etter Det er eksoskammen du endrer på med justerbart drev. Er kun innsugskmmen som er variabel originalt..
Focuspokus Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Ang filter og chip så er det nok ikke så enkelt som å legge sammen antatt effekt. Sleng på bedre eksos òg så har du 200hk? Neeeppe.. Og kommentaren ang at man ikke får mer luft..hva annet kan man endre enn luft og bensin? Tenning.Mer aggressiv tenning for 98oktan gir som regel mer effekt.Joda, er forsåvidt enig. Det blir veldig upresist og kanskje fjernt fra virkeligheten å skulle legge sammen på den måten. Har en tilgang til utstyr som lar en endre tenningen, og ikke bryr seg om driftssikkerhet, så kjør på, framfor å koble til en bluefin eller sette på et møkkafilter.
Tore_TJ Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Joda, er forsåvidt enig. Det blir veldig upresist og kanskje fjernt fra virkeligheten å skulle legge sammen på den måten. Har en tilgang til utstyr som lar en endre tenningen, og ikke bryr seg om driftssikkerhet, så kjør på, framfor å koble til en bluefin eller sette på et møkkafilter. Poenget mitt var at bluefin eller dreamscience(som skal være det beste..) endrer tenning og derfor kan gi mer effekt siden det stort sett er det og bensin som kan trikses med elektronisk på en sugemotor. Driftsikkerhet bør være null problem da sånne "chip" bokser som regel er rimelig safe, da de skal kunne brukes på alle biler med de motorene, og som kjent er ingen motorer lik.. Sugetrim er dyrt og gir lite for pengene dessverre.. Her kan du lese til du blir våt i øya.. http://www.fordst170.co.uk/review2.php Kort fortalt: Kjøp dreamscience hvis du skal chippe.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now