Per Olav Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Jeg skulle til å bestille motor og girkasse fester til cosw 4x4 fra burton i dag, men ser at dem har to typer fra vibra-technics. En fast road og en competition type. Disse skal monteres på min xr4x4 turbo. Denne er jo massivt sterk med opp mot 700nm så det må noen skikkelige fester til.Er det noen som kan dele erfaringer med de forskjellige her. Både komfort og feeling er viktig. Og bilen skal tåle å brukes hardt på bane! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Ante ikke at det var to typer.. men mine er jvli stive og synes de er veldi bra. Nå har ikke jeg 700nm men har ikke hatt problem og har kjørt bilen hardt på bane.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 (edited) kjøp competition. så kan vi bytte mot mine ubrukte fastroad med 500kr i mellom fra meg Edited December 8, 2009 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 jeg kjørte competition på min, og d rister i hele bilen på tomgang osv. så de er stive nok ikke mest komfortable og kjøre med. men motoren rikker seg ikke bra fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 8, 2009 Author Share Posted December 8, 2009 kjøp competition. så kan vi bytte mot mine ubrukte fastroad med 500kr i mellom fra megKan du begrunne hvorfor du vil bytte ut dine fast road med competition? Førstehånds erfaring er for meg mye mere verdt enn hva en selger sier!Men om jeg til slutt kommer frem til at jeg vil ha fast road, så har vi en deal vett! jeg kjørte competition på min, og d rister i hele bilen på tomgang osv. så de er stive nok ikke mest komfortable og kjøre med. men motoren rikker seg ikke bra festerMå si jeg heller mest mot de competition festene. Nå er det en V6 i denne bilen og den vibrerer en del mindre enn en firer. Hvorfor er de ikke komfortable å kjøre med? Vibrasjoner eller?Hvordan blir drivverksbelastningen med disse tro? Får man inn noe aluminium fra fakeworth i bakstillinga så gir det seg ikke så mange steder.. Er livredd for mine orginale 7"differ. Er ikke meningen å mase, men er så jæv*a surt å kjøpe noe jeg ikke vil bli fornøyd med. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 9, 2009 Author Share Posted December 9, 2009 Er de competition festene bare ren aluminium eller? Slik at motoren blir montert stumt på traversen.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 de er ikke helt aluminium, det er noe gummi der eller hva d er. d er så stivt att når du dytter d du makter på motoren er d kun bilen som gynger på dekkene. ja er virasjoner i bilen, du kjenner motoren går rindt, så er d noe som er løst hører du d:) jeg har hatt de både på v6 og is-t. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Skranglete faenskap, nye orginale funker fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Originale fester er jo ikke spes holdbare i lengden. Med 700nm holder de nok enda kortere.. vibratec koster da ikke mye. Mine er fast road fant jeg ut. skrangler ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 (edited) Ville ikke gått for nye org. fester med en slik motor. Den vridningen den vil utgjøre, vil slite ut de org. på et blunk.Og de er også for slappe til å klare å holde en tight karakter på en såpass gromt oppsatt bil. "Just my 2cents" Har oppgr. fester fra Racing her på forumet, meget fornøyd med desse.Ja, det medfører litt mer vibrasjon av motorgangen på pådrag etc., men helt verdt det.Og helt fint for en bil som skal være kjørt på veien.Med slike motorfester, girkassefeste fra Vibratechnics og diffoppheng fra mc2racing kjørte jeg 100mil tur-retur på en helg i fjor sommer, uten noe plagsom lyd. 3stk i bilen, som kunne ha samtaler på helt normalt lydnivå hele veien. Ikke plagsomt i det hele tatt.Men ja, resten av oppheng var tight, med polyforinger, oppgr. hjuloppheng etc.Dette har mye å si for hvordan man opplever stivere motorfester. Så at det er så vanvittig bråkete, plagsomt etc. stiller jeg meg uenig til. Edited December 10, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 nå har jeg blitt fortalt at det som skaper mest vibrasjoner og merkes best i bilen er et stivere girkassefeste. jeg ble anbefalt å bruke det originale av Mike Rainbird pga akkurat dette. Det originale girkassefestet er bra nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 bare kjøpe vibratec motorfester. de ryker aldri, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 nå har jeg blitt fortalt at det som skaper mest vibrasjoner og merkes best i bilen er et stivere girkassefeste. jeg ble anbefalt å bruke det originale av Mike Rainbird pga akkurat dette. Det originale girkassefestet er bra nok.Enig i det, men fortsatt ikke for irriterende etter min mening Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 10, 2009 Author Share Posted December 10, 2009 Ville ikke gått for nye org. fester med en slik motor. Den vridningen den vil utgjøre, vil slite ut de org. på et blunk.Og de er også for slappe til å klare å holde en tight karakter på en såpass gromt oppsatt bil. "Just my 2cents" Har oppgr. fester fra Racing her på forumet, meget fornøyd med desse.Ja, det medfører litt mer vibrasjon av motorgangen på pådrag etc., men helt verdt det.Og helt fint for en bil som skal være kjørt på veien.Med slike motorfester, girkassefeste fra Vibratechnics og diffoppheng fra mc2racing kjørte jeg 100mil tur-retur på en helg i fjor sommer, uten noe plagsom lyd. 3stk i bilen, som kunne ha samtaler på helt normalt lydnivå hele veien. Ikke plagsomt i det hele tatt.Men ja, resten av oppheng var tight, med polyforinger, oppgr. hjuloppheng etc.Dette har mye å si for hvordan man opplever stivere motorfester. Så at det er så vanvittig bråkete, plagsomt etc. stiller jeg meg uenig til.De motorfestene.... Hvilke av dem fra vibratec vil du sammenlikne dem med a? fastroad eller competition? Ser rallydesign har samme delene en del billigere så kommer til å kjøpe motor og girkassefester derifra. Bestiller komplett sett med polyrace foringer også. Har også bestilt stumt alufeste til bakdiffen og de to store i traversen bak i alu fra fakeworth her inne. Noen med meninger om det?Det står på rallydesign sine sider at dem ikke anbefaler competition motorfester til gatebruk ser jeg... Ang girkassefestet.... har det stor innvirkning på vibrasjoner og slikt? Hvis jeg har fast road motorfester og competition girkassefeste.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 De motorfestene.... Hvilke av dem fra vibratec vil du sammenlikne dem med a? fastroad eller competition? Ser rallydesign har samme delene en del billigere så kommer til å kjøpe motor og girkassefester derifra. Bestiller komplett sett med polyrace foringer også. Har også bestilt stumt alufeste til bakdiffen og de to store i traversen bak i alu fra fakeworth her inne. Noen med meninger om det?Det står på rallydesign sine sider at dem ikke anbefaler competition motorfester til gatebruk ser jeg... Ang girkassefestet.... har det stor innvirkning på vibrasjoner og slikt? Hvis jeg har fast road motorfester og competition girkassefeste.. Vil sammenligne de med Fastroad, om så kanskje litt mykere. Girkassefestet er nok det man merker mest av de 3 festene, men mtp. resten av oppsettet ditt hadde jeg ikke vært i den minste tvil om å anbefale deg girkassefeste ala Vibratechnic sitt feste. Du vil ikke bli det minste misfornøyd. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 10, 2009 Author Share Posted December 10, 2009 nå har jeg blitt fortalt at det som skaper mest vibrasjoner og merkes best i bilen er et stivere girkassefeste. jeg ble anbefalt å bruke det originale av Mike Rainbird pga akkurat dette. Det originale girkassefestet er bra nok. Enig i det, men fortsatt ikke for irriterende etter min mening Aha... Kjekt og vite. Da nøyer jeg meg med fast road der tenker jeg.. Vil sammenligne de med Fastroad, om så kanskje litt mykere. Girkassefestet er nok det man merker mest av de 3 festene, men mtp. resten av oppsettet ditt hadde jeg ikke vært i den minste tvil om å anbefale deg girkassefeste ala Vibratechnic sitt feste. Du vil ikke bli det minste misfornøyd. Får girkassefestene både i fastroad og cometition og serru.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 (edited) Aha... Kjekt og vite. Da nøyer jeg meg med fast road der tenker jeg.. Får girkassefestene både i fastroad og cometition og serru..Har ikke erfaring med competition for 4x4, men fastroad er vertfall veldig greit.Men når du har alt oppsatt slik du har, så kunne du nok valgt competition uten problem vil jeg tro. Var ikke forskjell til 2wd, men tror det tilsvarer competition for 4x4. Edited December 10, 2009 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 Går for road series jeg tenker jeg. Samatron, er du fortsatt int så kan jeg bestille competition motorfester også bytter vi bare. Det er roadseries fra vibra technics du har eller?Ring meg på 41404811. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 har du stum bakdiff og traversforinger bak, merker du ikke att du kjører med stive motorfester i hvertfall hehegearkasse feste er vel samme delen som motorfeste på 4x4, mener jeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 har du stum bakdiff og traversforinger bak, merker du ikke att du kjører med stive motorfester i hvertfall hehe Vet ikke hvordan det blir enda.. Men jeg kjøper med de to store foringene til traversen bak samtidig. Det var ikke så veldig dyrt. Noen som vet hvor jeg kan få tak i ikke stumt diff feste i stivere kvalitete ala vibratech motorfestene? gearkasse feste er vel samme delen som motorfeste på 4x4, mener jeg? Nope. Prinsippet er akkurat det samme som på 2wd. Eneste forskjellen er at MOTORfestene er litt lavere på 4x4. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i ikke stumt diff feste i stivere kvalitete ala vibratech motorfestene? Mc2racing i USA Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Typen jeg lager: http://www.mc2racing.com/products/xr4ti/dr...0013/index.htmlEn type de har med poly foring: http://www.mc2racing.com/products/xr4ti/dr...0507/index.html -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Sveis motorfestene rett i traversen. Skikkelig vrakfølelse! Hadde aldri satt i stumme motorfester.. ikke diffeste heller for den del Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Blitt gammel du nå Orginal ratt skal du ha og ikke noe støy i coupe'n.. Husk at det er gammel ford da, ikke evo 6 Men bytter gamle ford'n min mot evo'n lett da.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Blitt gammel du nå Orginal ratt skal du ha og ikke noe støy i coupe'n.. Husk at det er gammel ford da, ikke evo 6 Men bytter gamle ford'n min mot evo'n lett da.. Husker tilbake til org Escort Cosworth med kun grønndyseoppsett. Alt annet var org Ford. For en herlig bil! Ingen skrangling, alt virka og livet var bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now