Jump to content

mondeo 94 stv

Recommended Posts

Guest blocker
Posted

kjørte bilen hind dagen også bare smalt det og når eg gikk ut sto dekket på venstre side bak i pisse vinkel...tok av dekket og så ...der går det en langsågående bære arm kan eg tro den er knekkt og så en øvre bære arm den er også knekt ...finner kunn den øvre bærearmen på nett må eg til ford for og skaffe den andre ..eller kansje noen av dere har begge liggende? :)

Posted

Hvis det er det langsgående flatt jernet du mener som går fra navet og til under baksetet, så må denne kjøpes hos Ford ja.

Denne knekker fordi de blir skeive fordi folk plaserer jekken under den. Det er fy-fy!!!!!

Er bare nedre bærearm på en stv (den som fjæra sitter i), den øvere som ser ut som en S er camber staget.

Camber staget kjøpte iallefall jeg hos Ford, samme med nedre bærearm, men bærearmen kan få kjøpt andre veier også.

Men husk å ha 4 hjuls kontroll på bilen etterpå hvis du skifter nedre bærearmer, dette fordi bolten som sitter innerste har en eksentrisk skive for å justering av hjul vinklene.

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Guest blocker
Posted

oki takk for info :) jeg kjøpte akkuratt bilen så ikke meg som jekker på de :) det er den flate du nevner ja:P skal den være helt bein, ser den andre er S formet liksom(sett ovene ifra)...og nei bære amren er hel, takk og lov ...men er en liten arm på 15-20 cm fra toppen av navet og opp...som er knokket og .. vet du ka den flate vill ca koste hos ford ..:) takk for info

Posted

Kjøpte de flate sakene på Ford for 2 år siden, husker ikke eksakt pris, men tror det var rundt 500kr hver.

Den 15-20cm lange saken oppe som er knekt på din, er Camber staget ja, tror jeg kjøpte denne også ny på Ford, husker ikke pris på den heller.

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S