Jump to content

Wasted Spark til Cosworth


2.8 injection

Recommended Posts

Jeg har siklet litt på sånn ja :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

har hørt at de fleste mener at original tenning på cosworth kan være lunefull og til tider vanskelig.

men har dere noen tro på Dette

Den største fordelen her er at man får byttet ut gamle utslitte og upålitelige tenningsdeler med helt nye saker og at man får alt fra én og samme plass.

Det er liten grunn til å anta at resultatet blir bedre enn det man får med nye Magnecor pluggledninger fra Burtonpower og en ny stor og tung (tenk subwoofer) performance ACCEL coil fra usa, tvert imot. Det vil også være betydelig rimeligere.

 

Jeg har siklet litt på sånn ja :P

Hva?? :o Du er jo mer ann alminnelig interessert og belest i emnet motorstyring så hvorfor i alle dager????? :lol: B)

http://www.jegs.com/i/DFI/310/75609/10002/-1

http://www.msdignition.com/Products/Sport_...r_Ignition.aspx

 

Er det ingen som reagerer på at noen som kaller seg Motorsport developments bruker en helt original standard serieprodusert WS coil og ikke Heavy-duty utgavene?

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ACCEL-14001...sQ5fAccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MSD-8241-Bl...=item1c108076a6

 

Jeg har undersøkt saken litt mer nøye og det viser seg at denne WS saken til Motorsport developments iallefall ikke er spesielt kraftige saker, tvert imot. Coil packen som brukes kommer fra Fords 4,6 L V8 motor i årene 95-98 og også Ford Focus og er selvsagt helt ordinær.

 

Siden Mustang trimming er veldig vanlig i Usa har nok både Accel og MSD tatt frem tenningsanlegg som holder mål og da spørs det hvordan de løser denne utfordringen.

Begge forkaster de originale WScoilene (og sender dem til England? :P ). MSD monterer 8241 coilpackene og kombinerer med DIS 4 CDI boksen. http://www.msdignition.com/uploadedFiles/M...nstructions.pdf

Accel beskriver sine 140018 coiler slik:

Re-engineerd to be the only true performance Ford 4-tower style EDIS coil. ACCEL offers the only true high-perf. Ford 4-tower style EDIS coil. Advanced bobbin technology, specialized magnetic steel core and optimum windings result in higher energy & voltage outputs plus arc duration. Direct bolt/plug in install. Output is 42,000 volts at 0.5ohms.

og oppgir følgende:

Økning i Energi over de originale: 11%

Økning i volt: 8%

Økning i gnistens varighet: 7%

Økning i maksimal strømstyrke: 9%.

 

 

I Ford sin egen performance og service katalog til Sierra er det Magnecor sine KV85 pluggledninger som selges. ;)

 

Resultatet av alt dette er at wastedspark kittet til Motorsport develompments er totalt avslørt som standard Ford Focus og Mustang deler og det er derfor langt fra spesielt imponerende saker,

 

Søkeord.

Magnecor wastedspark motorsportdevelopments Accel MSDDIS4

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...