Guest stampede Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 DOHC'n i bilen er rimelig umulig om dagen!! Jager og stopper på tomgang pluss at den plutselig lugger i"alle" jevne hastigheter, 60, 80, 100 120 ....... Noen som har noe ide om hva det kan være. Har forsøkt med annen MAPog det hjalp ingenting. Ideas anyone???!!!
Guest fåården Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 vakum?? er jo mange sensorer å prøve da... tps kanskje..
Guest stampede Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 fåården said: vakum?? er jo mange sensorer å prøve da... tps kanskje.. TPS ? Hvor sitter den?
Guest stampede Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 fåården said: på gass spjeldet.. Den ja, allerede forsøkt, testet og funnet i orden!
Guest fåården Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 enn sensoren på svinghjulet da?? den starter vel ikke uten den kanskje..
Leo Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Kjøp en boks startgass og let etter falskluft. Kan være en ødelagt slange eller pakning. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest stampede Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Leo said: Kjøp en boks startgass og let etter falskluft. Kan være en ødelagt slange eller pakning. Beklager dumt spørsmål, men hvordan bruker jeg startgassen for å finne falsk luft??
Anders Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 spraier over alle tvilsome steder.. på slanger skjøter og lingdende.. vist den putselig stiger på turtallet har du funne plassen Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
møffe Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Cell said: sjekk fordelerlokket ditt.. hehe for at det ikke skal være løgn så er det en af de største og mest ofte problemer på dem.. de køre fint 200000km uden bekrymring. og så en dag.. så kan den ikke mere. der er også benzinfiltret. plugger. der kan være meget. men der er ofte ikke andet end de normale problemer som benzin filter og plugger. så når man køber sådan en gammel bil skal man næsten starte med at skifte de dele hvis man ikke er 100% sikker på at sidste ejer ikke har gjort det.
Guest stampede Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 (edited) Nå er denne tråden fra februar så den er ikke aktuell lenger, men takker for respons. Til informasjon så var det TPS'en som var gåen. Måtte en Star-test hos Ford til for å finne problemet. TPS ble byttet og motoren grunnjustert, etter det fungerte bilen som normalt igjen. ...og bilen ble solgt i juli. Edited September 27, 2005 by stampede
d-link Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 tørker av litt støv av denne jeg. Min is er nøyaktig lik det du beskrev i første post. Mistenkte at det kunne være tps'n noe som nå er relativt bekreftet. Hva måtte du ut med for en ny TPS? [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
cosworth87 Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 hvordag reagerer TPS på at man styrer tomgang med spjellet? får den da signal om fuelcut når man slpper gassen?
d-link Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 cosworth87 said: hvordag reagerer TPS på at man styrer tomgang med spjellet? får den da signal om fuelcut når man slpper gassen? Huh? Forstod ingenting av det du prøve å si der .. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
cosworth87 Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 har tatt bort tomgangsregulatoren(den var ødeløagt.) å tettet slangen til den... å justert opp tomgangen med å sette en mutter på den lille skruen under spjellgreia. så spjellet altid er litt åpent for å få tomgang.. men hva skjer da når jeg slipper gassen under kjøring? slipper den bare masse masse bensin igjennom?
d-link Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Ja det vil jeg tro den gjør. Den vil vel få feit blanding når den ikke skjønner du har sluppet gassen helt. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
mayen Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 hei det kan jo faktisk være så enkelt at du bare trenger å skifte plugger og pluggledninger...har du ohmet pluggledingene?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now