Jump to content

tiptronic tdci -04


Guest dieseldyret

Recommended Posts

Guest dieseldyret

Bilen har straks gått 140 k nå, og har derfor tenkt å bytte olja på kassa. Kan ikke huske å ha lest noe om intervallet på dette noe sted..Er det noen som har formening om dette? Har opplevd at kassa er litt treg til å gire, spesielt fra 2-3. Virker som clutchen plutselig tar tak, hører da et dunk i bilen.

 

Det er ikke skiftet olje på kassa siden jeg kjøpte den på 74000 km, men bilen har fulgt alle servicer til nå.

Link to comment
Share on other sites

Bilen har straks gått 140 k nå, og har derfor tenkt å bytte olja på kassa. Kan ikke huske å ha lest noe om intervallet på dette noe sted..Er det noen som har formening om dette? Har opplevd at kassa er litt treg til å gire, spesielt fra 2-3. Virker som clutchen plutselig tar tak, hører da et dunk i bilen.

 

Det er ikke skiftet olje på kassa siden jeg kjøpte den på 74000 km, men bilen har fulgt alle servicer til nå.

 

Jeg vet ikke eksakt intervall på ford, men på Volvo V70 av samme årskull anbefalles det på hver 60k .

Bedre å flushe litt for mye enn litt for lite.

 

Merk deg at det ikke er noen hensikt i å bare "bytte" olja. altså tappe den gamle og helle på ny.

Den må skylles med ny olje for å få mest ut av hele jobben..

Link to comment
Share on other sites

Tiptronic?? Er vel ikke Audi du har?? 5-tronic eller Auto Jacko er navnet

Er ingen skiftintervall på den. Går evig:) Jeg skifta på min ved 330 000 og det var første gang..Ved å tappe den varm får du av ca halvparten av total kapasitet, så å skylle gjennom noen liter er nok lurt. Du må lese av temperatur for å få riktig nivå igjen

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Guest dieseldyret
Tiptronic?? Er vel ikke Audi du har?? 5-tronic eller Auto Jacko er navnet

Er ingen skiftintervall på den. Går evig:) Jeg skifta på min ved 330 000 og det var første gang..Ved å tappe den varm får du av ca halvparten av total kapasitet, så å skylle gjennom noen liter er nok lurt. Du må lese av temperatur for å få riktig nivå igjen

 

Det er nok ingen audi nei..:) Hvis det ikke er nødvendig å skifte den så gidder jeg neppe å gjøre det. Men vet du om det kan være årsaken til at giret henger igjen noen ganger?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...