Guest dieseldyret Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Bilen har straks gått 140 k nå, og har derfor tenkt å bytte olja på kassa. Kan ikke huske å ha lest noe om intervallet på dette noe sted..Er det noen som har formening om dette? Har opplevd at kassa er litt treg til å gire, spesielt fra 2-3. Virker som clutchen plutselig tar tak, hører da et dunk i bilen. Det er ikke skiftet olje på kassa siden jeg kjøpte den på 74000 km, men bilen har fulgt alle servicer til nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aarnes Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 Bilen har straks gått 140 k nå, og har derfor tenkt å bytte olja på kassa. Kan ikke huske å ha lest noe om intervallet på dette noe sted..Er det noen som har formening om dette? Har opplevd at kassa er litt treg til å gire, spesielt fra 2-3. Virker som clutchen plutselig tar tak, hører da et dunk i bilen. Det er ikke skiftet olje på kassa siden jeg kjøpte den på 74000 km, men bilen har fulgt alle servicer til nå. Jeg vet ikke eksakt intervall på ford, men på Volvo V70 av samme årskull anbefalles det på hver 60k .Bedre å flushe litt for mye enn litt for lite. Merk deg at det ikke er noen hensikt i å bare "bytte" olja. altså tappe den gamle og helle på ny.Den må skylles med ny olje for å få mest ut av hele jobben.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyku Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 Kan vell være verdt å nevne at det kansje er ett filter der som og må byttes. Kan hende jeg tar feil. -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
aarnes Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 Kan vell være verdt å nevne at det kansje er ett filter der som og må byttes. Kan hende jeg tar feil. Inget filter såvidt jeg vet, bare en pakning som kan være lur å bytte Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 (edited) Tiptronic?? Er vel ikke Audi du har?? 5-tronic eller Auto Jacko er navnetEr ingen skiftintervall på den. Går evig:) Jeg skifta på min ved 330 000 og det var første gang..Ved å tappe den varm får du av ca halvparten av total kapasitet, så å skylle gjennom noen liter er nok lurt. Du må lese av temperatur for å få riktig nivå igjen Edited November 30, 2009 by focusst Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dieseldyret Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Tiptronic?? Er vel ikke Audi du har?? 5-tronic eller Auto Jacko er navnetEr ingen skiftintervall på den. Går evig:) Jeg skifta på min ved 330 000 og det var første gang..Ved å tappe den varm får du av ca halvparten av total kapasitet, så å skylle gjennom noen liter er nok lurt. Du må lese av temperatur for å få riktig nivå igjen Det er nok ingen audi nei.. Hvis det ikke er nødvendig å skifte den så gidder jeg neppe å gjøre det. Men vet du om det kan være årsaken til at giret henger igjen noen ganger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Har ikke peiling. Stikk innom Ford og ta en diagnose. Ligger sikkert en softwareoppdatering klar også Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now