aarnes Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Plutselig her omdagen begynte kjølevifta å leve sitt eget liv.Den går konstant, selvom bilen er avslått. Fører jo til at batteriet blir tappet.har forsøkt å koble av batteriet i en time og to, men den starter fortsatt så fort sikringa blir satt i. Har tatt ut sikringa midlertidig, iom at jeg kjører korte turer uten noe kø, men hadde vært fint å funnet ut hva som må fikses. Vil jo - som alle andre her inne - slippe å betale i dyre dommer for at Ford skal feilsøke.. Kan det være releet som har hengt seg opp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Plutselig her omdagen begynte kjølevifta å leve sitt eget liv.Den går konstant, selvom bilen er avslått. Fører jo til at batteriet blir tappet.har forsøkt å koble av batteriet i en time og to, men den starter fortsatt så fort sikringa blir satt i. Har tatt ut sikringa midlertidig, iom at jeg kjører korte turer uten noe kø, men hadde vært fint å funnet ut hva som må fikses. Vil jo - som alle andre her inne - slippe å betale i dyre dommer for at Ford skal feilsøke.. Kan det være releet som har hengt seg opp?Kan kanskje være reléet som du sier, men vanntempføleren kan også lage trøbbel. den som sitter på toppen av termostathuset. prøv å napp ut den og se om det hjelper. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Sitter det ikke en termo bryter på radiatoren?Kanskje denne har hengt seg opp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aarnes Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 (edited) Kan vanntempføleren forårsake dette selv når bilen er avslått? Fresh| : Denne termobryteren, hvordan ser den ut ? noen forklaring på hvor den sitter?Kanskje du kan forklare iforhold til dette bildet: Edited November 27, 2009 by aarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 den brytern som styrer vifta sitter i termostathuset. er sikkert den fresh mener. men jeg tror heller det er relét som du sier. leste litt feil i førsteposten din. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Vel jeg trodde et øyeblikk at cosworth radiatoren hadde samme føler funksjon som XR4'n min og da sitter det en termo bryter som vist på bildet. Men kan godt hende at det er som escrot sier her, jeg husker ikke hva som satt på min cossi Link to comment Share on other sites More sharing options...
aarnes Posted November 29, 2009 Author Share Posted November 29, 2009 Jeg tror det er releet.Satte i sikringa igjen igår, og da fungerte alt helt normalt..Plutselig så starta den å gå når jeg kom hjem og stoppa ikke med bilen.slo på sikringsboksen og da stoppa den.. har forøvrig kjøpt to nye releer, så blir å bytte de bare jeg orker Link to comment Share on other sites More sharing options...
aarnes Posted December 3, 2009 Author Share Posted December 3, 2009 vel, jeg byttet begge releene i helga, og nå ser det ut til å ha løst seg. takk for alle innspill i tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now