Samatron Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Quote eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der...helt klart!! kjør hjem, å ta ut motoren!! får ikke ett år straff for å kjøre fra purken å bli tatt:) hvis du har normalt arbeide å du veit at bota du venter deg for å stoppe er på 30000+, stopper du ikke! edit: det er lett for meg å sitte her å være tøff, men hvorfor ga du fra deg bilen? har du ikke mulighet til å bryte deg inn til bilen å rive av mest mulig? Edited November 26, 2009 by Samatron
Helge Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 kenneth birkeland said: Innrømmet du at den var trimmet?Om dei hadde vert "snill" så kunne du fått ei bot for trim og eit pålegg om at bilen måtte på bremse test innen ein viss dato, (og bekreftet me org effekt)ellers hadde den blitt satt på klippelista.Ang trimming av Escort Cosworth så kan den vel bli godkjent med 300hk (som wolf) eller...? Stemmer, Wolf er godkjent med 300hk i vognkortet. Da er det større dyser, chip, map sensor, bensinpumpe, bilstein dempere og Eibach fjærer. Bremser og øvrig drivverk er originalt. WOLF!!!
RS 1000 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Escossie said: eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der...Utfordrer den uttalelsen der. Det eneste fornuftige er å unngå hele problemstillingen med å montere ett utspekulert boost controller system.Ett system som null-stiller seg tilbake til lavt ladetrykk hver gang man stenger med tenningsnøkkelen. Ett slikt system er hverken spesielt dyrt eller spesielt vanskelig å ta frem sett i forhold til hva som kan skje uten. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Fresh| Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Hmm den var fiffig!Hvordan i all verden funker dette? Beklager off-topic, men det var høyst interessant.
Sierra_2.9 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 er jo forskjellige varianter av dette...noen har det på nærlys, andre på brekk osv har jeg hørt..ingen dum idè '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Kverna Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Boostcontroller uten konstantstrøm/minnestrøm mao. ? Min fotoblogg
RSCoz Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Kan sammenlignes med en CD-spiller uten styrestrøm. Gir navnet elektrisk boostcontroler ny mening. Men tilbake til problemstillingen til trådstarter. Det fine oppi det hele er jo at du har en bil som har 227hk org i vognkortet. + at den er importert i 2003. Dette gir deg 227hk + 15% lovlig endring/feil = 261hk lovlig. Så vil jeg tippe det ligger bra sikkerhetsmarginer inne på disse rullene til Statens Vegvesen. Ergo, så kan det hende du kommer greit ut av det uansett. Pluss at du får bruksfradrag på alle åra den har vært på skilt i Norge. For å klargjøre en del feil om bot/avgift/straff osv. Statens Vegvesen (biltilsynet) ser hvordan bilen er og hva som faktisk er gjort.Tollvesenet sender ut faktura etter det Statens Vegvesen finner ut. SV gir blanke om du har betalt avgifter for 1000hk så lenge bilen ikke er godkjent for det, og motsatt fall, Tollvesenet gir blanke om bilen er godkjent for 1000hk, så lenge du ikke har betalt for det. Så det å betale for "ekstra" effekt, er ikke dermed sagt at bilen er godkjent for det.
Escort RST WRC Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Ja, for man har vel fortsatt ikke en bil som er godkjent med f.eks. 350hk, selv om man har betalt avgifter for det, viss man ble tatt med det og bilen har blir bremset til den effekten? Man må vel uansett vise bilen med orginal effekt (evt. +15%) for å få tilbake skiltene? Og da ligger det vel også inni systemet til biltilsynet at det har blitt gjort diverse med bilen før,så viss man blir stoppet i teknisk ved en senere anledning så blir man nok passet ganske godt på.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 At dem ikke stopper alle cosworthen med nye typen skilt er for meg ganske uforståelig.. Min fotoblogg
RS 1000 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Fresh| said: Hmm den var fiffig!Hvordan i all verden funker dette? Beklager off-topic, men det var høyst interessant.Det funker slik at hver gang bilen startes så vil den bare kunne lade f.eks 0,5 BAR. Ved å f.eks gi ett lite blink med langlys, taklys, nødblink, tåkelys eller hva som helst, så aktiverer man "high boost" funksjonen som den vanlige boost controlleren kontrollerer. Hvordan dette i praksis vil gjøres avhenger av hvilken type boost controller man har, hva som er maks ladetrykk, integrert eller separat WG osv osv. Masse forskjellige muligheter. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest kenneth birkeland Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Escort RST WRC said: Ja, for man har vel fortsatt ikke en bil som er godkjent med f.eks. 350hk, selv om man har betalt avgifter for det, viss man ble tatt med det og bilen har blir bremset til den effekten? Man må vel uansett vise bilen med orginal effekt (evt. +15%) for å få tilbake skiltene? Og da ligger det vel også inni systemet til biltilsynet at det har blitt gjort diverse med bilen før,så viss man blir stoppet i teknisk ved en senere anledning så blir man nok passet ganske godt på.. Da har mann jo betalt for dei ekstra HK'ene Kan jo ikkje betale avgifter på det samme 2 ganger...?
Escort RST WRC Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Ja, men greia er jo at biltilsynet ikke har godkjent bilen med den effekten.Og at det fortsatt vil være like vanskelig å få den godkjent med mer effekt enn org. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sierra_2.9 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 er det lov å trimme opp til 15%? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Fresh| Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Anders Kverneng said: At dem ikke stopper alle cosworthen med nye typen skilt er for meg ganske uforståelig.. Skjønte ikke.... why?
JHS Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Fresh| said: Skjønte ikke.... why?Nye skilter=nylig importert/registrert. Hvis trimmet betyr det jo masse penger i avgifter
RSCoz Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Escort RST WRC said: Ja, for man har vel fortsatt ikke en bil som er godkjent med f.eks. 350hk, selv om man har betalt avgifter for det, viss man ble tatt med det og bilen har blir bremset til den effekten? Man må vel uansett vise bilen med orginal effekt (evt. +15%) for å få tilbake skiltene? Meget godt forstått!
Samatron Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 men hvis bilen har vært registrert i norge i 10år eller mer slipper man unna?
to far gone Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Samatron said: men hvis bilen har vært registrert i norge i 10år eller mer slipper man unna? blir vel kun bot for ulovlig trimming en del billigere enn avgiften i forbindelse med import vil jeg tro HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Sierra_2.9 Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 er det lov å trimme opptil 15% uten å vise bilen, godkjenne eller noe? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
RSCoz Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Sierra_2.9 said: er det lov å trimme opptil 15% uten å vise bilen, godkjenne eller noe?Statens Vegvesen bruker en sats på "feilmargin" på effekt. Denne går for å være 15% Om det er lov å trimme 15% skal jeg ikke si noe om, men du er rimelig safe hvis du er innenfor dette. Syns mer synd på de med Evo 6 som er registert med 200hk og i tillegg har trimmet den litt.. Vips, 100-140hk over det man har betalt avgifter for.
djnick Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 hehe.. blir jeg stoppa i evoen da så sliter jeg
grcossie Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Helge said: Stemmer, Wolf er godkjent med 300hk i vognkortet. Da er det større dyser, chip, map sensor, bensinpumpe, bilstein dempere og Eibach fjærer. Bremser og øvrig drivverk er originalt. Du må ikke glemme bakre eksos og 18" felger hehe
Helge Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 grcossie said: Du må ikke glemme bakre eksos og 18" felger hehe Stemmer det, glemte noe Er også heldig da røde wolfen er godkjent med 4 pkt seler og R8 stoler Har dessverre aldri blitt stoppet av politiet med escosen, så eg har ikke prøvd det skikkelig ut enda... ser faktisk frem til å bli stoppet WOLF!!!
etakle Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Helge said: Har dessverre aldri blitt stoppet av politiet med escosen, så eg har ikke prøvd det skikkelig ut enda... ser faktisk frem til å bli stoppet Hehe, du er sikkert den eneste som ville sagt det der
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now