Jump to content

Beslaglagt coswort av vegvesenet!


Recommended Posts

Posted

Alt dette som sto på trykk i "Gatebeib" er greit. Det står jo på slutten at du blir avgiftsbelagt om det kan bevises at effekten er blitt øket. De kan ikke med 100 % sikkerhet bevise noe som helst da det ikke finnes godkjente måleutstyr i Norge. Hvis akkurat det stemmer er det i realiteten fritt frem da.

jeg velger meg april

  • 2 weeks later...
  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Men hva er historien bak denne da? siden den må dokumentere effekt?

 

 

Samme storryen egentlig.

Ble stoppet av tilsynet med uorginal turbo osv.

 

Var ikke godtnokk å bremse bilen med den og org. effekt osv. til og med luftfilteret måtte være orginalt for at de skal si det er ok.

Han har fått sansen for volvo nå. Lei hele forden og helvetes biltrangsynte i Bergen...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted
Samme storryen egentlig.

Ble stoppet av tilsynet med uorginal turbo osv.

 

Var ikke godtnokk å bremse bilen med den og org. effekt osv. til og med luftfilteret måtte være orginalt for at de skal si det er ok.

Han har fått sansen for volvo nå. Lei hele forden og helvetes biltrangsynte i Bergen...

 

 

Jeg har skriftlig fra biltilsynet at er ok med større turbo/uorginal hvis effekten er den samme..

Posted
Jeg har skriftlig fra biltilsynet at er ok med større turbo/uorginal hvis effekten er den samme..

Ja må jo være greit det. Teoretisk sett, hvis man har orginal turbo og den havarerer. Skal man da reise på Ford og kjøpe ny? Er nok lett og få tak i... Så lenge effekt kan dokumenteres og være riktig så ser jeg ikke helt problemet med hvilken turbo som sitter der.

Posted
Ja må jo være greit det. Teoretisk sett, hvis man har orginal turbo og den havarerer. Skal man da reise på Ford og kjøpe ny? Er nok lett og få tak i... Så lenge effekt kan dokumenteres og være riktig så ser jeg ikke helt problemet med hvilken turbo som sitter der.

 

Nettopp :) skal ha et bremsepapir vedlagt med lavt turbotrykk for gatekjøring så bør gå greit nok..

Posted
Nettopp :) skal ha et bremsepapir vedlagt med lavt turbotrykk for gatekjøring så bør gå greit nok..

De kan ikke forlange at en 17 år gammel bil fortsatt skal ha den orginale turboen, varer jo ikke evig :) Ergo må det være en selvfølge at folk kan erstatte med andre deler. Kan ikke forlange at bilen skal skrotes fordi orginal delene ikke er og få tak i...

Posted

Biltilsynet kan vel egentlig forlange akkurat hva de vil uansett hvor idiotisk det er.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted

Årsaken til at den blå Escosen til salgs ble avskiltet skyldes vel sikkert større turbo i kombinasjon med justerbart turbotrykk. Grunnen til større turbo blir vel da ganske åpenbar.

Men større/uoriginal turbo er vel logisk nok ikke ulovlig i seg selv, så lenge original effekt er forseglet med syv seil..

 

Er så klart enig i at biltilsynet kan være rimelig firkantede...

Det er ikke en ting jeg kan.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...