Guest danni Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 (edited) dette skjedde idag, og dem beslagla bilen min pga trim.. jeg får bot for å ha kjørt den ulovlig på veien..bilen ble importert til norge i 2003, hva skjer angående hk-avgift da? gjelder denne avgiften bare om jeg skal ha skilt på den igjen, slik at jeg kan bruke den som banebil uten å betale hk-avgiften..eller må jeg betale den uansett? Edited December 17, 2009 by danni
Minibønna Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Trist at slikt skjer.Stoppa de deg umotivert eller hadde du gassa litt slik at dem var oppmerksomme på deg? Motor uten turbo SUGER!
a.nilsen Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Ja.. Er vel ingen pen måte å si det på... Du sitter fint i det! Spørs jo hvor mye de akter å finne ut, men om de har beslaglagt den har de nok allerede bestemt seg for at det skal settes ett eksempel igjen. Skjer med jevne mellomrom. Ble bilen første gangs registrert i Norge 03 får du full hk avgift, minus bruksfradrag. Den må betales uansettt. Er eksempler på biler som er blitt solgt for at eier skal ha råd til å cashe avgiften. Raser de motoren så kan du legge på ny motor i regnestykket. Blir belasta deg det og. Er noen fine typer de der. Det blir litt samme stemninga som 2.verdenskrig, da SS banka på døra.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
GranadaMK1 Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Er det denne bilen forsatt?http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=53251&st=0 Var den eu ok nå da eller?Har du vært på biltilsynet? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
Guest kenneth birkeland Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Kondolerer. Lykke til... Du får gi ein oppdate på dette.
turbodohc Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 "Ble bilen første gangs registrert i Norge 03 får du full hk avgift, minus bruksfradrag. Den må betales uansett" Avgiften må vell bare betales om bilen blir godkjent med det den måtte bremse, så om di bremser bilen til, la oss si 400 hk så blir den sikkert ikke godkjent til gatebruk sånn uten videre. å da ingen avgift.Men bot blir det nokk.
Janna Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 "Ble bilen første gangs registrert i Norge 03 får du full hk avgift, minus bruksfradrag. Den må betales uansett" Avgiften må vell bare betales om bilen blir godkjent med det den måtte bremse, så om di bremser bilen til, la oss si 400 hk så blir den sikkert ikke godkjent til gatebruk sånn uten videre. å da ingen avgift.Men bot blir det nokk. Han har allerede brukt den på vei slik den er, dermed får han garantert avgiften. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest danni Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) ja, en bot vet jeg at jeg får, men usikker på det med hk-avgifta.. om den bare må betales om jeg skulle fått skilt på den, ville jeg bare solgt den billig som en banebil eller noe.. Edited December 17, 2009 by danni
turbodohc Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Toll- og avgiftsdirektoratet legger også til at sannsynligheten for at noen blir nødt til å betale alt dette er forholdsvis liten, men at muligheten er tilstede. De presiserer også at disse avgiftene kun må betales dersom bilen blir godkjent med det nye antallet hestekrefter - noe det som regel er vanskelig å få til. http://www.klikk.no/motor/bil/article480591.ece
Guest kenneth birkeland Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Hentet fra klikk.no/motor/bil/article480591.ece -Dyrt å bli tatt * Satsene for motoreffektavgift varierer etter antallet hestekrefter. Det øverste avgiftsnivået slår inn ved 177 hestekrefter, og du må da betale 2654 kroner og 98 øre per kilowatt, eller 1952 kroner per hestekraft. Dersom du blir tatt med 30 hester for mye vil dette altså utgjøre snaue 60.000 kroner. * Vanligvis vil man få 10 % reduksjon i avgiften hvert år etter bilen ble førstegangsregistrert i Norge. Vi får likevel opplyst at dersom man blir tatt har tollmyndigheten mulighet til å fravike dette – og du må betale avgifter som om bilen var ny. * I tillegg til dette kan du i bli ilagt tilleggsavgift på opp til 50 %. Det betyr at du i verste fall kan måtte ende opp med å betale 90.000 kroner for de 30 hestekreftene ekstra. * Toll- og avgiftsdirektoratet legger også til at sannsynligheten for at noen blir nødt til å betale alt dette er forholdsvis liten, men at muligheten er tilstede. De presiserer også at disse avgiftene KUN må betales dersom bilen blir godkjent med det nye antallet hestekrefter - noe det som regel er vanskelig å få til. Så det blir vel berre bot for trim. Så må du vel "trimme ned" igjen bil og få den bremsa for å få skilta igjen. Edited November 26, 2009 by kenneth birkeland
92cossi Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Så det blir vel berre bot for trim. Så må du vel "trimme ned" igjen bil og få den bremsa for å få skilta igjen. Det stemmer, må gjøres med bl.a denne bilen her http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdIte...fied=1257090916 "- Minus med bilen er att den har vert inne til visning og må på effekt måling som dem kalte det så pent.Det er bare å benke den med laft trykk og vise papirene til BT, så får du skiltene tilbake "
Janna Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Hvis det er så enkelt, så er det jo ingen som blir tatt da? Alle setter jo bare motor tilbake i orginal stand og ferdig med det. . . Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest kenneth birkeland Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Hvis det er så enkelt, så er det jo ingen som blir tatt da? Alle setter jo bare motor tilbake i orginal stand og ferdig med det. . . Får jo bot for trim. er ikkje sikker på ka satsene er på det.Men kor må bilen bli bremses med org effekt igjen? Må vel gjøres på Bt..
a.nilsen Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Det der er jo bare feil. Som regel er "greie" å ikke innkrever HK avgiften, men har skjedd flere ganger at folk har måttet betale uansett om den sannsynligvis aldri ville blitt godkjent slik. Det fordi du har brukt den på vegen. Hadde du søkt, hadde du fått nei, og aldri blitt tatt. Ergo din egen skyld. Får jo bot for trim. er ikkje sikker på ka satsene er på det.Men kor må bilen bli bremses med org effekt igjen? Må vel gjøres på Bt..Mulig de gjør det selv nå, siden de har kjøpt inn ett par ruller. Før måtte du få noen til å gjøre det å skrive ut dokumentasjon. En kammerat måtte det for noen år siden. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Guest danni Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) blir fortsatt ikke helt klok her.. virker som om jeg må vente å se hva det blir til.. Edited December 17, 2009 by danni
Guest kenneth birkeland Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Innrømmet du at den var trimmet?Om dei hadde vert "snill" så kunne du fått ei bot for trim og eit pålegg om at bilen måtte på bremse test innen ein viss dato, (og bekreftet me org effekt)ellers hadde den blitt satt på klippelista.Ang trimming av Escort Cosworth så kan den vel bli godkjent med 300hk (som wolf) eller...? Edited November 26, 2009 by kenneth birkeland
BM-RACING Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Bare ett lite spørsmål. hvis man har 300 hk for mye og betaler hk avgift. Er bilen da godkjent med den effekt. (sikkert ikke) men da spørr jeg kan men ta seg betalt for noe som ikke er lov????? Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
Guest danni Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) mhm. Edited December 17, 2009 by danni
Sierra_2.9 Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 mye hester er det i kjerra di a??? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Kverna Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Minner om mopedtiden dette her, blir man tatt med trim får man bot og må vise med orginal effekt for å få igjen skilter Min fotoblogg
Escossie Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Minner om mopedtiden dette her, blir man tatt med trim får man bot og må vise med orginal effekt for å få igjen skilter bare at man blir gjeldsslave resten av livet eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der...
Loffen Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 bare at man blir gjeldsslave resten av livet eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der... Der er jeg faktisk enig... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Cosworth_ftw Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 bare at man blir gjeldsslave resten av livet eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der... jaha?hvis du har en underbetalt jobb eller går på skole ja..
rubenl Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Da får du vel bare utsatt bota frem til at du har mulighet til å betale på den..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now