Sondre91 Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Spørsmålet er: vil det ha noe for seg å bytte k-jetten i gassere for økt effekt ? Motoren er fra 86 mod escort xr3i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 vil tro du har litt å hente ved å bruke dobble 40-45 webere eller mc gassere.sammen med annen kam og kanskje litt bearbeiding av toppen blir det bra:)go for it! ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 (edited) ja har veldig lyst men noen her sier att en gasser vil bli mer propp i hullet en det k-jetten blir Men av modifikasjoner så er toppen planet 1-1,5 har Kent kam "usikker type" og simons annlegg hele veien fra manifoil Tenkte også på å porte litt der innsug møter toppen ... Jeg har troen på gassere... tror det kan bli bra Edited November 22, 2009 by Sondre91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 gå for gassere..!!K-jet er no dritt og få henta mer effekt ut av, og om du begynner å fikle borti det, så blir det bare problemer.. gå for throtle bodys, mc gassere, eller 2 dobble.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Har blitt overkevist hjemmenfra att k-jetten vil være bedre ... men takk for alle innspill Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 har de vært mye borti k jet? bedre med datasprut da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Kan du fortelle hvorfor K-jet skulle være bedre?Det er jeg veldig intressert i å vite, for jeg er av totalt motsatt oppfattning Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Fordelen med K-jet'en er at den allerede er på plass og er tilpasset motoren. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Fordelen med K-jet'en er at den allerede er på plass og er tilpasset motoren.gasser innsug er verdens minste problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Fordelen med K-jet'en er at den allerede er på plass og er tilpasset motoren. Og det er vel også stort sett den eneste fordelen også.Å montere gassere er jo ikke akkurat rakettforskning Vertfall ikke med såpass mange ferdilagede kit etc. som er tilgjengelig til desse motorene. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 Slik jeg har forstått det så vil aldri en gasser kunne flowe bedre en innsprut grunnet konstroksjonen til en gasser, og når man ser på det så har original xr3i innsuget oftest lengre runnere en de fleste gasser systemer. det att xr3i innsuget har dårlig "passform" med tanke på der innsug møter topp kan muligens være en bevisst handlig fra ford,innsnevringen i slutten av xr3i innsuget kan ha den enkle funksjonen att det øker luft hastigheten over dysen ? Selvfølgelig har K-jet systemet "Continious-jet" den missen att den alltid tilfører drivstoff og dermed får en dårligere forstøvning. Men man har sett att de fleste som trimmer N/A har funnet ut gjennom tiden att innsprut vil funke bedre enn gasser.... i "gamle dager" da man trimmet ohc for rally fant man ut att det var hele 30 hester å hale på en N/A trimmet ohc med innsprut fremfor gasser, Det att en sier att k-jetten ikke funker til høye effekt uttak er greit nokk men man har jo hentet 180 hk utav rst med k-jet og da har man vertfall plenty med kapasitet til å trimme N/A Men alt i alt tror jeg fremdeles K-jetten er ett bedre system enn Gasser... Jeg bare sier det jeg er ingen ekspert på K-jetten så hvis noen har håndfaste bevis på att gasser funker bedre enn K-jet så ville det vert veldig interessant og sett Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Slik jeg har forstått det så vil aldri en gasser kunne flowe bedre en innsprut grunnet konstroksjonen til en gasser, og når man ser på det så har original xr3i innsuget oftest lengre runnere en de fleste gasser systemer. det att xr3i innsuget har dårlig "passform" med tanke på der innsug møter topp kan muligens være en bevisst handlig fra ford,innsnevringen i slutten av xr3i innsuget kan ha den enkle funksjonen att det øker luft hastigheten over dysen ? Selvfølgelig har K-jet systemet "Continious-jet" den missen att den alltid tilfører drivstoff og dermed får en dårligere forstøvning. Men man har sett att de fleste som trimmer N/A har funnet ut gjennom tiden att innsprut vil funke bedre enn gasser.... i "gamle dager" da man trimmet ohc for rally fant man ut att det var hele 30 hester å hale på en N/A trimmet ohc med innsprut fremfor gasser, Det att en sier att k-jetten ikke funker til høye effekt uttak er greit nokk men man har jo hentet 180 hk utav rst med k-jet og da har man vertfall plenty med kapasitet til å trimme N/A Men alt i alt tror jeg fremdeles K-jetten er ett bedre system enn Gasser... Jeg bare sier det jeg er ingen ekspert på K-jetten så hvis noen har håndfaste bevis på att gasser funker bedre enn K-jet så ville det vert veldig interessant og sett nå er det også forskjell på k-jet og ke jet som sitter på rst da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 ja det er jeg klar over men hvor stor forkjell er det ?? Vett Ke-jetten klarer noe mer men samtlige av de k systemene er ganske godt overdimensjonert!! til min store fornøyelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 ikke glem at det er en vesentlig stor forskjell på elektronisk og mekanisk sprut også da.. throtle bodys!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 Ja er med på den... men vil ikke gå med på att k-jetten er Noe dårligere enn gassere og mye mulig bedre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Eneste store ulempen med k-jet er responsen, som minner litt om digitalkameraer Det er også tvilsomt at k-jet skal kunne yte noe i nærhetern av fire separate spjeld (gassere eller TB'er) men det er urtysk, og gir greit bunndrag og mellomregister, greit forbruk og varer tilnærmet evig '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Eneste store ulempen med k-jet er responsen, som minner litt om digitalkameraer Det er også tvilsomt at k-jet skal kunne yte noe i nærhetern av fire separate spjeld (gassere eller TB'er) men det er urtysk, og gir greit bunndrag og mellomregister, greit forbruk og varer tilnærmet evig Hva med k-jet og 4 fire separate spjeld da? kan jo funke det også ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Tror ikke det ble levert på Escort og luften må vel uansett passere en luftmassemåler, som igjen skal gi beskjed til en bensinfordeler etc. Erfaringene jeg har fra både Audi og Xr4i'ene (må nevnes at høy kilometerstand kan ha hatt innvirkning) mine gjør at jeg går for gasser eller Efi, jeg elsker gassrespons '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 26, 2009 Author Share Posted November 26, 2009 Gasser respons og ikke minst lyden kunne jeg hatt stor glede av Men bilen er ikke noe å bruke så mye peng på får helle spare litt å kjøpe ett bedre utganspunkt en gang... er sikkert litt bedre på vinterstid med k-jet viss en tenker på ising Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Jo om jeg ikke husker feil er ikke gamle Ford gassere så veldig glade når det ikke er 18 grader og 15 % luftfuktighet ute, litt vind fra sørøst og man egentlig ikke har det travelt '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Tror ikke det ble levert på Escort og luften må vel uansett passere en luftmassemåler, som igjen skal gi beskjed til en bensinfordeler etc. sant, sant, men hadde hvert morsomt å teste ut k-jet med itbs .noen som har sett et slikt oppsett før? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Jo om jeg ikke husker feil er ikke gamle Ford gassere så veldig glade når det ikke er 18 grader og 15 % luftfuktighet ute, litt vind fra sørøst og man egentlig ikke har det travelt Cortina'en min startet i allslags vær og vind! Men K-jet er noe skit, du kan vel bare regne med at når du har økt effekt med toppen 20% er blandingen for mager, det problemet får du ikke med throttlebodies eller gasser. Jeg ville gått for gasser siden du har en 80talls escort, så det står litt til stil med bilen, og man får ikke fetere innsugnings lyd enn gassere! Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now