sierraTIC Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 skulle hjelpe en kompis i går med bensin filter på forden hans. Men hvor **** sitter bensin filtre på en mondeo zetec 16v ? :S bilen mister nesten all kraft ved 4000 så kommer drage tilbake så borte hva kan d komme av ?http://media.turbosport.co.uk/2005/2/4913025200502211942.gif den type motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
96mondeo4x4 Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 bensinfilteret satt på oversiden av bensintanken...(gjør det på mondeo4x4) men mener å huske at det er samme plassering på grevling også. 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 tror filteret sitter på venstre siden av tanken godt synlig. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
b1rken Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Ligger bak ved bensintanken på Høyre side Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Har samme problemet at bilen konker ut ved 4000rpm eller mindre å nytter ikke å gi full gass.. Løste du dette ? howto ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Ja løste probleme Bytta plugger og helte i en sånn dyse/motor rens fra Shell stasjon, Kun den som funka, da ble bilen mye bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Skal prøves takker for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Hjalp ingenting. Har noen noe tips/triks ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Tett katalysator?? Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Prøv pluddledingene dine. Koster ca 400kr på ford, men for guds skyld, ikke kjøp noe annet enn ford... det er bortkasta. Jeg prøvde et sett med bosch-ledninger, men de ble dårlige fort. bytta til orginale ford-ledninger, og har ikke hatt problemer med nykking etter dette. - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Problemet er jo ikke nykking.. men bilen klarer ikke mer enn 4000rpm å daffer av uansett turtall ved flatt pedal- Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Da tipper jeg MAF (LMM). Ligner veldig på symptomene jeg hadde. Lambda brukes ikke på full gass, dermed får MAF større betydning.Det er mulig å demontere enheten og forsiktig rense trådene, men det hjalp ikke hos meg. Måtte bytte. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Er det samme lmm på zetec mk1 og zetec mk2 ? 2.0 motorer begge 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Er det samme lmm på zetec mk1 og zetec mk2 ? 2.0 motorer begge 2.jepp:) Her kan du se en oversikt over hvilke biler du kan ta fra:) - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Var da heller ikke lmm... Noen andre hint ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Prøvd dette? http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/FCRReading.html Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 synes tenningssystem høres ut som feilområde her jeg men... - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Kommer ingen feilkoder.. har prøvd 2 ganger. Tenker d kan vær en kam/veiv-sensor el. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Motoren har både kam- og veivsensor. Hvis en av dem fusker burde det gi feilkode av noe slag. Veiva skal ikke gå flere runder uten at kammen gir signal (eller motsatt).Bare litt synsing fra min side. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MadsErik Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Skiftet bensin filter.. ( tror ikke dette løste det) Men tok også ca alle sikringer med motor styring og startet bilen uten sikringer på plass.. 1 etter 1 dagen etter var bilen god som ny etter 3km.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balltusen Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 du kunne jo prøve å blende egr-ventilen din. Det gjorde jeg,men det var forde bilen nøkket mye når jeg kjørte normalt. Veldig iriterende. Sleit med dette i 3 år. Nå går den som en kule,og null nøkking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Tipper du har feil med luftmassemåleren din. Kjørte min mondeo mk1 i 180.000km. Byttet denne 3 ganger, og har hatt alle feilene som er nevnt tidligere i denne tråden. Også ditt problem med att den kutter på ett gitt turtall Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mondeo helge Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 hei ny her har noen av di samme problemene med min mondeo men den kutter ikke ved 4000 effekten kommer å går litt som den vil noen dager går den sykt bra noen dager går den bare å fjusker og vil ikke helt være med.hva kan problemet være. takker for svar Sorry vist jeg tok over tråden din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now