Jump to content

lednings nett


xXx

Recommended Posts

hei eg holder på og flytte motor styrings lednings nettet fra ein 90 4x4 model cosworth til ein 92 4x4 .

har flyttet over motor styringa som er l8 men det er ikkje liv i bensin pumpen (e) har koblet opp disse ledingene som skal gi strøm til hjernen og sånn fra lednings nettet i bilen men er fortsatt ikkje liv. det virket i den bilen det kom i fra men nå virker det ikkje noe som er svært frustrerende siden eg ikkje har så veldig go greie på eletrisk...

noen som har noen tips til meg eller kan komme og hjelpe meg holder til i nærheten av haugesund.

 

mvh raymond

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

hvor er alle disse ?

kansje det har noe betydning att det har vært air con i den nye som eg holder på og flytte alt over i. så er noen ledniger som er klippet over nede ved sparke dekselet på høyre side skal ut i garasjen og sjekke hvilken farge det er på disse kansje noen har noen tips. trenger sårt hjelp med dette.

han som eg kjøpte bilen av sa att det skulle bare være plugg an play og monter den orginale styringa inn igjen. men tydlig vis ikkje

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

ja da har eg funnet ut litt hvertfall;)

fant ledningene til høytalerene og plus og minus til spiller som var lippet vekk og lagt nede med sparke dekselet..... noen det ligger noen flere ledninger på den siden som eg kan tippe hører til den alarm greia som er orginalt i disse bilene har prøvd og bytte den boksen og men det hjalp ikkje off blir heilt matte eg av dette her. pluss fant nettop ein rød kabel på venstre side bak sparke dekselet og som er klippet av å eg finner ingen plass den muligens hører hjemme... føler det er ein sånn løk som har vært inni bilen og bare klippet for gøy:(:(:( eg har en liten ide eg kan gjøre da å det er og flytte alt av elektrisk fra den gamle bilen min og rive ut det som er i den nye og bytte men da mister eg jo elektrisk tak luke og elektriske vinduer bak. men eg ofrer gjerne det for og få bilen på veien...

tar i mot alle råd og tips med glede

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

ja da har eg funnet ut litt mer ;) han som har hatt bilen før har klippet den strømførende kabelen til pumpa på fører sida og sikkert hatt egen bryter på denne fordi han har sikkert hatt tul med dette alarm greiene som er orginalt i disse bilene. noen som vet hvordan eg kan koble ut denne alarm tingen eller rett og slett fjerne den helt siden eg kommer bra til på alt av ledninger nå;) å vil bilen fungere normalt etter att den er fjernet

????

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

må motor være tilkoblet og på plass for att lednings nettet og bensin pumpe releet skal virke?????

blei plutselig veldig usikker på det

noen som har kjappe svar for da hiver eg den oppi nu;)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Nei, motor trenger ikke være tilkoblet. Hovedreleet er styrt av tenningslåsen, mens bensinpumpereleet er styrt av hjernen. Bensinpumpa vil gå en liten stund etter at du slår på tenninga, uavhengig av om ledningene på motor sitter på eller ikke.

 

Ang bensinpumpereleet, så kan du sjekke om du har spenning ut fra dette. På vinge og sedan 2wd er bensinpumpeledningen svart og rød. Er ikke sikker på det er samme farge på 4x4, men hvis du finner en ledning med den fargen ved releene, så kan du sjekke den. Hvis du har spenning her, men ikke ved pumpa, kan du prøve å koble sammen de avklipte ledningene, hvis du vet hvem som hører sammen. Ved bruk av større bensinpumpe, f eks 044, er det en fordel å legge opp ny ledninger til bensinpumpa med større tverrsnitt. ;)

Link to comment
Share on other sites

oki det må å få plus ledningen til pumpa er gjort så den er hel hele veien fra releet og bak.skal legge opp større ja men vil jo få det til og funke først;)

men er to store gule releer ved siden av hjernen og så er det ett grønt og 2 lilla releer. å hjernen får strøm det vett eg så pass har eg funnet ut ;););) ...

ingen som kan ha noen tips?

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

oki takk. er helt total grønn når det gjelder sånne ting som bil elektronikk.

men når eg vrir om teninga så klikker det i noen av dei andre 3 men husker ikkje helt i farten hva for ett men mener det er det grønne.

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

hmm oki jaja i mårå så skal eg få en som har endel mer peiling enn meg til og se på dette så da satser eg på og finne ut av litt mer ;) men takk er for all hjelp så langt;)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

vekker litt liv i denne igejn eg!!!!

har fått alt på plass nå av motor og sånn;) og har prøvd og starte men bensin pumpene starter ikkje skal sjekke litt mer i dag.

men synts det er litt rart att dei ikkje skal starte i og med att det klikker i dei gule releene med hjernen å eg sår strøm til pumpene ett halvt sekund hver gang eg vrir om tenninga men etter det er det dødt totalt dødt;);) meget frustrerende dette. noen som har noen tips råd eller noe som helst????

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...