Sondre91 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Hei som trådbeskrivelsen sier så lurer jeg på om noen har ett tall på hva som kan regnes som max kompressjon uten å modifisere forbrenningskammer på 1600 CvH ... noen som har en ide ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 er vell mer drivstoffe som begrenser seg, vill jeg tro.. helt opp til 12 burde gå vertfall.. vet flere e85 biler går på 14-15 i komp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 (edited) Har hørt at det er det dårlige forbrenningskammeret i cvh en som er mye av begrensningen... Har ikke funnet noen sider som sier om det er mulig å bruke zetec topp på cvh bunndel, kunne det vert en løsning for det dårlige forbrenningskammeret ? Vil prøve å holde meg til 98 iogmed det er en bruksbil Edited November 20, 2009 by Sondre91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Har ikke funnet noen sider som sier om det er mulig å bruke zetec topp på cvh bunndel, kunne det vert en løsning for det dårlige forbrenningskammeret ?Det motsatte er vanlig, så det er nok ikke umulig, men det er vel greiere å bruke hele Zetec'en. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 tenkte bare hvis det var en "lett" jobb så slipper jeg å ta ut hele greia Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 (edited) Lett er det nok ikke. Det første problemet jeg kommer på er at Zetec-toppen ikke har fordeler. Innsug og eksos vil ikke passe osv.For meg er det lettere å bytte motor enn å finne opp noe nytt. Edited November 20, 2009 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 ja men da har jeg jo svaret mitt ... det var ikke en lett jobb så da får jeg bare la det bli med tanken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre91 Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 men er det noen som vet hvordan det blir med klaring til ventiler om en bygger om til 1900 ved hjelp av 1800 cvh veiv/råder og andre stempler ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8turbo Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 xr3i + rst har halvkulet forbrenniningskammer. cvh xr3i har 9,5:1 i komp org. ESCORT RST/ Sierra IST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now