Guest ST200evil Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) vel.. i dag var jeg over fjellet og møtte han som skulle kjøpe audin min... på denne tok jeg en ST200 i bytte + en del cash. ... var fornøyd med det bytte jeg... bilen er langt fra strøken... men til en billig penge kan man tollerere litt... men la merke til at den nykker litt på lavt turtal, hvirker ikke som at den har fullpower. mangler liksom noen hester + at det virker som no dårlig motorfeste eller no... ellers bare litt sånn småtteri som dårlig lakk, HØY som juling, slitte dekk osv + litt rust. men er jo bare en gammel for liksom. slenger her ut noen dårlige bilder fra turen hjem... møkette og fæl + det ligger en motor + 4 hjul baki... bilen skal få seg noen updates fremover: - Senking- 19"?? hjul- Øyelokk- Div lakkering (må lakkere frontfanger, bakluke, bakskjerm + sikkert noe mere) så vurderer å sprøyte over hele bilen på nytt... some ideas??? . bilen får også stereo... var dårlig lyd i denne syns jeg. så trenger ny cd spiller med utgang for forsterkere, + vil gjerne ha ipod in-line + kanskje mulighet for å bruke den orginale cd veksleren?? og gjerne dobbel din spiller... kom gjerne med noen innspill for hva jeg bør/bør ikke gjøre... deilig å kjøre grom bensinbil igjen affal... Edited November 18, 2009 by ST200evil Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) Grattis med ST200 Nå har du jo mellomlegget også og bruke så bare følg planene dine En hellakkering hadde værtfall gjort seg.. Tenker litt imperial blue i dette tilfellet. Det er en flott farge Edited November 15, 2009 by etakle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 mellomlegget går nok bare til å betale ned resterende billån på audin gitt... blir ikke noe til overs der.. men hadde jeg fått solgt den mkIII mondeon jeg har hadde det blitt litt action. lakkere opp i svart? fargebytte til ST imperial blå eller no helt spesielt?? var inne på tanken svart og ST oransje Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 ST orange hadde jo vært helt rått Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) hadde vært kul med disse fargene og http://www.ianhardy.net/gallery/main.php/d...y_2007_0680.jpg Edited November 15, 2009 by ST200evil Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 (edited) Den bilen var det noe kjent med gitt... Edited November 15, 2009 by focusst Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 bilen får også stereo... var dårlig lyd i denne syns jeg. så trenger ny cd spiller med utgang for forsterkere, + vil gjerne ha ipod in-line + kanskje mulighet for å bruke den orginale cd veksleren?? og gjerne dobbel din spiller...Har montert inn Pioneers FH-P80BT i min Mk3 Mondeo med tilhørende interfaceboxfor å bruke rattkontrollen, er kjempefornøyd med spilleren.Produkt linkDen har også USB og ipod kontroll som jeg ser du ønsker. Ser du bor i østfold så tror Steinar hos BugBoys er det beste valget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mondeo-Larsen Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 (edited) Har montert inn Pioneers FH-P80BT i min Mk3 Mondeo med tilhørende interfaceboxfor å bruke rattkontrollen, er kjempefornøyd med spilleren.Produkt linkDen har også USB og ipod kontroll som jeg ser du ønsker. Ser du bor i østfold så tror Steinar hos BugBoys er det beste valget. Samme spiller som jeg har i min mk3, fin spiller det Jeg ga 2,900 i sverige (tvboden)Men det jeg ikke liker er at den lyser blått og alt annet i bilen lyser grønt Edited November 16, 2009 by Mondeo-Larsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Samme spiller som jeg har i min mk3, fin spiller det Jeg ga 2,900 i sverige (tvboden)Men det jeg ikke liker er at den lyser blått og alt annet i bilen lyser grønt You can have any color you want as long as it's blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 så ikke så værst ut den spilleren nei... vasket over bilen skikkelig i dag og så bedre over den.. ikke lett å se hvordan en bil ser ut når man møtes ett sted og han stiller med møkkete bil... ting som overasket meg litt: rust i dørplate førerside, en del vel hjulbuer bak, sprekker i kanalskjørt. "hjemme snekret eksos" med hull.. visste det var hull ett sted, men dette var mere jalla enn jeg trodde. men får fikset dette. eksospottene var totalt rustet opp (enda en grunn for å sette på noen med litt lyd,,,finnes det noen potter med spjeld som kan varier litt lyd?? har en guttunge på 2år som ofte sover på tur. skjermene var skikkelig ripette + noen hakk... fant en stor revne i dørtrekk V side bak... glad jeg ikke betalte mere for denne enn hva jeg gjorde... motoren virket forøvrig grei... tok ut feilminne på denne og der lå det en del feil. skal løpe ut i bilen og hente lappen nå strax. Noen tips til baklamper?? syns di orginale ser så gamle og stygge ut... sett på disse på realcar, men vil ha noen mørke..sotede?? Focusst: vært borti bilen før?? Feilkoder: P1000 - OBD II, kjøresyklus ikke fulstendig (denne får jeg ikke slettet)P1100 - Luftmasseføler krets, intermittendP0401 - Eksos retur, mangel detektorP0171 - Systemet har for mager blanding / rekke 1P0174 - Systemet har for mager blanding / rekke 2P1709 - Stilingsføler for park/nøytral utenfor mål (bilen er IKKE automat) slettet feilene utenom den ene..skal kjøre noen dager og se om di kommer opp igjen.bilen går litt og småfusker på tomgang/lavt turtall. og føler at den mangler litt effekt.bilen har hatt byttet motor, og kjører med kont åpent filter om det har noe å si... Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 P 1000 skal du ikkee bry deg om, det er en komunikasjonskode. Ellers tyder det vel på en defekt MAF Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 og en dårlig lambda kanskje.. kan være at den "motoren" som styrer spjeldene i innsuget er gåen og de blir stående åpne. skal ikke åpne før ca 3700rpm. da får du ræva bunndrag og den vil ikke gå helt bra før 3700.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 skal skjekke kodene på nytt i morgen. se hva som har kommet opp... hører liksom at den åpner det andre spjeldet og se.. er ikke sikkert den går så ræva, men syns den jeg hadde før gikk bedre + at den tdi audin jeg byttet virket som gikk enda bedre.. men annet drag da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 da begynner prosjektet.. har spent opp og gjort rein reserver motoren utvendig, skal begynne å plukke denne ned og se hva den skjuler. planen for denne motoren er porting av topper. mulig stroker kit til 3,0 liter, men syns dette er litt vel dyrt. + blir kompressor håper 300hk + i denne motoren..bare lurer på hva jeg må gjøre med drivverk... er jo FWD så burde vel bare spinne og det knekker jo ikke aksler så fort... men...må også oppgradere andre steder... - Bilen må senkes: + da evt nye dempere. coilover?? noen tips til kit?? da med tuv (jobber snart vegg i vegg med purken) - Bremser: Vurderer porsche big reds foran + EBC turbogroove bak. - Eksos: trenger to nye bakpotter, mine er uansett veldig rustet. men vil ha noen med variabel lyd. mulig?har allerede fjernet cat og rakt rør fra manifolder og bak til bakpottene. - Body: ST'n er jo uansett tøff å se på så lite som skjer, men noen tips for å få den tøffere??Blir lyktespoilere, lakkere frontlamper mørke inni, sote ruter, + må ha noen nye baklamper. ingen som vet om noen?blir også mulig kutting i panser om jeg setter i kompressor motor... - Hjul: Passer 19" på mkII ST og ser det bra ut?? vil ha noen 5 eikede helt åpne 19" hjul... flere tips??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 "flere tips???" Ja , selge den grisebillig til meg...... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 tja..du får den for 120K alt er til salgs for den rette sum .... akurat kjøpt den selv.. men har flere biler jeg. hehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ice-Tray Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Samme spiller som jeg har i min mk3, fin spiller det Jeg ga 2,900 i sverige (tvboden)Men det jeg ikke liker er at den lyser blått og alt annet i bilen lyser grønt Kan dere ta ett bilde å legge ut hvordan dette tar seg ut inni bilen? Mvh Ronny S2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling 2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling 1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan1986 - Opel Kadett 1,8 GSI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts