Jump to content

AVO eller GAZ


Kjellsen 2.0L

Recommended Posts

Hei! Skal da sette opp ønskelista for jul. Coilover kitt fra GAZ eller AVO. Så lurer på all erfaring med de begge. Men syntes det var litt rart at man ikke kan justere hardheten på AVO forran?

 

Det er til en Ford sierra 86 coupe, kjøper til cosworth da jeg bruker 2wd understell.

 

Mvh Kjellsen

Edited by speedangel

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Nå sier du ikke åssen bil du har, men på generellt grunnlag anbefaler deg å kjøpe GAZ Gold. Veit ikke om det fortsatt er problemer med det, men før var det mange AVO dempere som begynte å lekke=garantisak.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

monterte avo på cossien til en kompis gikk vell ca 2 månder før det begynte å lekke som **** av ene demperen forran. tok jo 1.5 måned før vi endelig fikk igjen en nye en.

 

kjørte også avo på reven i starten og de dempera tålte ikke mye juling før dem var totalt klare! har bytta til gaz gold nå i vår og dem har fungert helt utmerket .

 

så skal jeg kjøpe med coiloves senere så blir det ett sett til ,med gaz ja.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Nå sier du ikke åssen bil du har, men på generellt grunnlag anbefaler deg å kjøpe GAZ Gold. Veit ikke om det fortsatt er problemer med det, men før var det mange AVO dempere som begynte å lekke=garantisak.

 

Beklager, det er rettet på nå;) i see, hva er forskjellen på vanlig og Gold egentlig? oisann.. Det hørtes ikke noe bra ut for dem

 

monterte avo på cossien til en kompis gikk vell ca 2 månder før det begynte å lekke som **** av ene demperen forran. tok jo 1.5 måned før vi endelig fikk igjen en nye en.

 

kjørte også avo på reven i starten og de dempera tålte ikke mye juling før dem var totalt klare! har bytta til gaz gold nå i vår og dem har fungert helt utmerket .

 

så skal jeg kjøpe med coiloves senere så blir det ett sett til ,med gaz ja.

 

dårlig service og garanti for demperne. hmm.. Valget er nok ganske enkelt tydeligvis, som blir nok gaz:)

 

Hvor mye ligger gold på og hvor kan jeg få tak i det?

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

For å ta ett eksempel.

Breda kjører vanlige gaz på sin vingebil, og alle har vel sett hvordan denne bilen brukes og hvordan det funker

 

 

For nevne noe Mike Rainbird som har GOD peiling på dette sa.. Gold serien er den eneste han ville vurdert om han skulle brukt GAZ.. Og da med andre fjærer enn originalt..

 

Dette var vel basert på en escort som skulle brukes mest på vei og litt på bane..

Link to comment
Share on other sites

lavt nok, hehe..mye tipper dere dem tar i frakt fra england a? er jo 1500 billigere før frakt enn 909 i hvertfall :)

http://cgi.ebay.co.uk/GAZ-GHA-Coilover-Kit...=item2554e57d78

 

510+30=£540

 

pluss moms blir det ca 6300kr ferdig i hånda

 

AVO:

 

http://cgi.ebay.co.uk/AVO-COILOVER-SUSPENS...=item4837f265e9

 

500+30=£530

 

pluss moms blir det ca 6200kr ferdig i hånda

Link to comment
Share on other sites

For nevne noe Mike Rainbird som har GOD peiling på dette sa.. Gold serien er den eneste han ville vurdert om han skulle brukt GAZ.. Og da med andre fjærer enn originalt..

 

Dette var vel basert på en escort som skulle brukes mest på vei og litt på bane..

 

litt for kresen da ja..trur nok vanlig gaz holder lenge jeg da..men bytte fjærer på gold? er ikke dem bra nok en gang?

 

http://cgi.ebay.co.uk/GAZ-GHA-Coilover-Kit...=item2554e57d78

 

510+30=£540

 

pluss moms blir det ca 6300kr ferdig i hånda

 

er jo 450 ex VAT på burton da..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

litt for kresen da ja..trur nok vanlig gaz holder lenge jeg da..men bytte fjærer på gold? er ikke dem bra nok en gang?

 

 

 

er jo 450 ex VAT på burton da..

Orka ikke sjekke hele nettet, tok bare ett eksempel på ebay.

Woodford er veldig flink til å sette ned verdien/sende som gave også. Så litt finregning er ofte bra her før man bestiller

Link to comment
Share on other sites

litt for kresen da ja..trur nok vanlig gaz holder lenge jeg da..men bytte fjærer på gold? er ikke dem bra nok en gang?

 

 

 

er jo 450 ex VAT på burton da..

 

 

Kresen og kresen.. er vel snakk om man vil ha noe som funker eller noe som funker optimalt..

Link to comment
Share on other sites

kjører med vanlige GAZ på IST'n min å er stor fornøyd med dem.. da veiene i nord ikke er noe å skryte av så passer vanlig GAZ til mitt bruk. mener det er 47 knepp på vriknotten på dempern for justering forran. på ACR i sommer hadde jeg justert dempern til 24 "hakket" noe som tilsvara 2,5 runder å syns det var passelig til banekjøring,mens på gata justerer jeg dem til hakk 10 ca. altså 1 runde fra helt nedjustert, å da er bilen rett å slett nydelig å kjøre,selvfølgelig litt stumpen over fartshumper å slike ting men over 60 km er d som en drøm :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

For å ta ett eksempel.

Breda kjører vanlige gaz på sin vingebil, og alle har vel sett hvordan denne bilen brukes og hvordan det funker

Satt på noen runder med Breda på Våler-treffet i år og jeg ble mektig imponert over hvordan bilen lå på veien og i svingene. Den virka veldig stødig, kontrollert og hadde akkurat passe demping, ikke altfor stiv og fæl som man gjerne tror det blir med coilovers. Var skråsikker på at han hadde Gold men visstnok var det standard Gaz, så nå gleder jeg meg sykt til å prøve min egen. Veit om et par andre som har standard Gaz på både sedan og vingebil og de er storfonøyde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde gaz på min vinge og, og var veldig fornøyd med de etter litt justering. Nå var ikke min klistra til asfalten, men "sånn passe" lav, men hadde ca 10 cm å gå på nedover så kan få den klin nedtil om det er ønskelig. En kammerat kjøpte forøvrig Gold på sin 3dr cos og de så jo rimlig mye mer mandige ut da.. Husker ikke hvordan fjører det var til, men ikke standard, etter anbefaling fra en gud på området. Bilen ble iallefall knall fin på bane etter dette, samt suspension struts og stabstag med justerbare kniver. Få justert det etter btcc oppsett i vinter så tipper jeg den blir kappabel for gode rundetider og.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette var veldig mye god info og akkurat det jeg trengte. Selv med vanlig gaz kan man få det som man vil:) bare å fortsette denne tråd å snakke om coilovers viss noen har behovet for det.

 

Lurer da på hvilke fjører man kan anbefale? Skal jo ikke være så stivt som mulig, for skal ikke være noe driftebil. Har tenkt til å prøve å kjøre på ruudskogen etc, men også bruke den til vanlig vei.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...